αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΓιατί έχεις καταλήξει να είσαι πάντα «απασχολημένος». Και αυτό δεν είναι καλό | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Γιατί έχεις καταλήξει να είσαι πάντα «απασχολημένος». Και αυτό δεν είναι καλό | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Όλοι έχουμε έναν τέτοιο φίλο. Αυτόν, δηλαδή, που είναι μόνιμα «απασχολημένος». Δεν μπορείς να τον βρεις εύκολα για να πάτε μια απλή βόλτα, ενώ πιθανότατα απαντά με καθυστέρηση… μιας εβδομάδας στα μηνύματα που του στέλνεις. Υπάρχει και το ακόμα χειρότερο σενάριο: Αυτός ο τύπος να είσαι εσύ.

Και είναι αλήθεια ότι όταν είμαστε εμείς ο «μόνιμα απασχολημένος τύπος», συνήθως δεν το καταλαβαίνουμε. Η καθημερινότητα μας είναι γεμάτη από σημαντικά ή ασήμαντα tasks, ο χρόνος περνά χωρίς να το καταλάβουμε, και σιγά- σιγά όλο αυτό γίνεται μια συνήθεια. Το αποτέλεσμα είναι σταδιακά να χάνεσαι από φίλους και γνωστούς, κάθε ημέρα να περνά χωρίς να το καταλαβαίνεις, ενώ την ίδια στιγμή έχεις ένα πρόγραμμα χωρίς αρχή, μέση και τέλος.

Κάποιοι ίσως θεωρούν ότι το να είσαι μόνιμα απασχολημένος είναι ένα δείγμα… επαγγελματικής επιτυχίας. «Αν εργάζεσαι πολλές ώρες, λογικά θα τα πας και καλά στην δουλειά», θα πουν κάποιοι. Αυτό μπορεί κάποιες φορές να ισχύει- αλλά το να είσαι μόνιμα απασχολημένος δεν συνδέεται απαραίτητα με την επιτυχία. Ούτε σημαίνει ότι θα βγάζεις αμέτρητα χρήματα. Ούτε σημαίνει φυσικά ότι θα είσαι ευτυχισμένος στην ζωή σου συνολικά.

Και τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς καλύτερα τον χρόνο σου και να μην είσαι μόνιμα απασχολημένος; Ας δούμε 4 tips που μπορούν να σε σώσουν.

1# Time Blocking. Με το Time Blocking, ουσιαστικά οργανώνεις από πριν τον χρόνο σου, σε ξεχωριστά «κουτάκια». Έτσι ξέρεις ότι π.χ. από τις 15:00 μέχρι τις 16:00 αύριο θα εργαστείς για ένα συγκεκριμένο πράγμα. Την επόμενη ώρα για κάτι άλλο. Και μετά από δύο ώρες για κάτι ακόμα. Ένα πράγμα την φορά. Το χρονικό block του ενός, δεν πρέπει να πηγαίνει «πάνω» στο επόμενο. Είναι σημαντικό να τηρείς το χρονοδιάγραμμα που έχεις φτιάξει από πριν.

2# Μην σπαταλάς χρόνο στα emails και τα social media. Ένα λάθος που επίσης κάνουν αρκετοί, είναι να τρώνε χρόνο στα emails και στα social media, ανάμεσα στα tasks που έχουν να κάνουν. Έτσι… δεν θα τελειώσεις ποτέ την δουλειά. Οκ, μπορείς να δεις τα emails ή τα social media, αλλά σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Μπορείς π.χ. να ορίσεις από την αρχή της ημέρας ότι στις 14:00- 14:30 θα κάνεις αυτό το τσεκάρισμα.

3# Μοίρασε αρμοδιότητες. Μην πέσεις στην παγίδα να πας να τα κάνεις όλα μόνος. Όπου και όταν μπορείς, μοίρασε αρμοδιότητες. Επίσης μην ξεχνάς ότι δεν είσαι τέλειος σε όλα. Εντόπισε τις εργασίες στις οποίες δεν είσαι τόσο καλός (ή δεν σου αρέσουν) και δώσε τις αλλού. Έτσι θα σου μείνει και περισσότερος ελεύθερος χρόνος.

4# Πες «όχι». Μετά από όλα αυτά, είναι και θέμα επιλογών. Αν πάντα έχεις σε πρώτο πλάνο την δουλειά, 24 ώρες το 24ωρο, τότε δεν θα βρίσκεις ποτέ χρόνο για κάτι άλλο. Επέλεξε κάποιες φορές να πεις «όχι» στη δουλειά. Καμία καριέρα και κανένα Project δεν καταστράφηκε, επειδή δεν δουλέψαμε μια Τετάρτη απόγευμα ή ένα πρωινό Σαββάτου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

11 + 12 =