αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΓιατί έφτιαξα την Facebook Page του It’s Possible, πριν καν βγει στον «αέρα» το site| Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Γιατί έφτιαξα την Facebook Page του It’s Possible, πριν καν βγει στον «αέρα» το site| Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τον Σεπτέμβριο του 2016 βγήκε στον ιντερνετικό αέρα το It’s Possible. Όσοι παρακολουθούν τη διαδρομή του site από την αρχή, ίσως θα θυμούνται μια κίνηση που είχε γίνει τότε: Είχε φτιαχτεί –και ανακοινωθεί… με κάθε επισημότητα- η Facebook Page του It’s Possible, από τις αρχές Αυγούστου 2016. Ναι, περίπου ένα μήνα πριν βγει στον «αέρα» το site!

«Μα καλά, έφτιαξες FB Page χωρίς να υπάρχει έτοιμο site;», ήταν η απορία που μου εξέφραζαν κάποιοι τότε.

Είναι αλήθεια, ότι για κάποιους μπορεί να αποτελεί έκπληξη μια τέτοια κίνηση. Πως γίνεται να φτιάχνεις μια FB Page ή μια οποιαδήποτε social σελίδα, και να μιλάς για ένα project που… δεν υπάρχει;

Κι όμως κάπου εδώ, βρίσκεται ίσως το «κλειδί». Δεν αρκεί μόνο να έχεις ένα καλό προϊόν. Πρέπει να υπάρχει και μια κοινότητα ανθρώπων, η οποία θα ξεκινήσει να το χρησιμοποιεί. Όσο πιο άμεσα γίνεται. Ακόμα κι αν αυτή η «ομάδα» είναι αρχικά μικρή. Αλλά πρέπει να υπάρχει εξ αρχής, και σιγά σιγά να αναπτύσσεται.

Κάτι τέτοιο έγινε λοιπόν στην περίπτωση μας, το καλοκαίρι του 2016. Η Facebook Page ετοιμάστηκε, και ξεκινήσαμε να μιλάμε για «ένα νέο ενημερωτικό site, που θα εστιάζει στην επιχειρηματικότητα, τις startups και τις νέες τεχνολογίες». Έτσι έγινε το κάλεσμα για να αρχίσουν να συγκεντρώνονται οι πρώτοι (μελλοντικοί) αναγνώστες.

Το αποτέλεσμα από όλα αυτά; Είχαν συγκεντρωθεί περίπου 900 likes στην Facebook-ική Σελίδα, πριν καν οι χρήστες αυτοί δουν το site. Ενώ δημιουργήθηκε και μια «προσμονή». Έτσι, μόλις το πρωί της 5ης Σεπτεμβρίου το It’s Possible έκανε την «πρεμιέρα» του και ξεκίνησαν οι πρώτες αναρτήσεις, υπήρχε ήδη ένα κοινό το οποίο ήταν εκεί… πριν φτάσει το site. Και ξεκίνησε να μπαίνει σε αυτό από την πρώτη στιγμή, να διαβάζει άρθρα και να τα διαμοιράζει στα social media.

Για οποιαδήποτε επιχείρηση στην εποχή μας, είναι κομβικό να καταφέρει να δημιουργήσει μια κοινότητα γύρω της. Με την βοήθεια των social media. Αυτή η ανάγκη γίνεται φυσικά ακόμα μεγαλύτερη, αν μιλάμε για ένα project που παράγει περιεχόμενο. Όπως π.χ. ένα ενημερωτικό site, έναν blogger ή έναν Youtuber. Χωρίς κοινότητα –και χωρίς Facebook συγκεκριμένα- δεν μπορεί να γίνει σχεδόν τίποτα. Αν έχεις φυσικά και ένα μικρό μπάτζετ να διαθέσεις εκεί, μπορούν να «τρέξουν» πιο γρήγορα κάποιες διαδικασίες.

Με τις νέες αλλαγές που δρομολογεί ο Mark Zuckerberg, προκύπτει και ένα άλλο βασικό εργαλείο: Τα Facebook Groups. Κάτι που έχει δημιουργήσει εδώ και λίγο καιρό το It’s Possible (δείτε εδώ). Εκεί, το περιβάλλον είναι ακόμα πιο «παρεΐστικο». Αφού οι χρήστες μπορούν να συζητούν μεταξύ τους ευκολότερα, και να κάνουν και οι ίδιοι posts. Ενώ οι αναρτήσεις που γίνονται εκεί, διαμοιράζονται πιο καλά στα μέλη του group. Σε αντίθεση με ότι ισχύει στις FB Pages.

Θυμήθηκαν την παραπάνω ιστορία από το καλοκαίρι του 2016, με αφορμή μερικές συζητήσεις που είχα με bloggers το τελευταίο χρονικό διάστημα. Οι οποίοι ρωτούν: «Να φτιάξω και μια FB Page για το blog μου;». Η απάντηση είναι ένα μεγάλο «ναι». Όπως και οποιαδήποτε social σελίδα μπορεί να ταιριάζει στο project. Από την πρώτη ημέρα. ‘Η και ακόμα πιο πριν, παρόλο που κάποιοι… μπορεί να απορήσουν.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − eight =