αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΓιατί έκλεισε το δωρεάν πάρκινγκ στον σταθμό μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας

Γιατί έκλεισε το δωρεάν πάρκινγκ στον σταθμό μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας

Αντιδράσεις σε πολίτες και δημαρχιακές αρχές έχει προκαλέσει το κλείσιμο του δωρεάν χώρου στάθμευσης του Μετρό στο σταθμό Δουκ. Πλακεντίας. Ηδη από το Νοέμβριο του 2017, η Αττικό Μετρό είχε προκηρύξει διαγωνισμό για τη μίσθωση δύο ιδιόκτητων χώρων πλησίον των σταθμών Μετρό Εθνική Άμυνα (εμβαδού 6.400 τ.μ. με 200 θέσεις στάθμευσης) και Δουκίσσης Πλακεντίας (εμβαδού 15.200 τ.μ. με 500 θέσεις στάθμευσης) οι οποίοι ως τότε λειτουργούσαν ως ελεύθεροι χώροι στάθμευσης.

Όπως σημειώνει το athenstransport.com, αν και οι διαγωνισμοί αυτοί έγιναν με πρωτοβουλία της Αττικό Μετρό, και το υπερταμείο που πλέον ελέγχει την εταιρεία είναι υπέρ της περαιτέρω αξιοποίησης των ακινήτων της εταιρείας συμπεριλαμβανομένων των χώρων στάθμευσης. Ο μόνος ελεύθερος χώρος στάθμευσης της Αττικό Μετρό βρίσκεται στο σταθμό Κατεχάκη, είναι όμως πολύ πιθανό πως θα κλείσει εντός ολίγων μηνών λόγω των έργων της γραμμής 4 του Μετρό.

Το πάρκινγκ του σταθμού Δουκ. Πλακεντίας πρόκειται να αποφέρει στην Αττικό Μετρό 28.000 ευρώ τον μήνα για έξι χρόνια. Η στάθμευση θα κοστίζει 2 ευρώ τις τέσσερις πρώτες ώρες, ενώ από εκεί και πέρα προβλέπεται 0,50 ευρώ χρέωση για κάθε επόμενη ώρα, με την ανώτατη ημερήσια χρέωση να ανέρχεται στα 6 ευρώ.

Όπως δήλωσε στο amarysia.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Α.Ε., Θεόδωρος Παπαδόπουλος  «η εταιρεία δημοπρατεί τις εκτάσεις πάρκινγκ, καθώς υποχρεούται να αξιοποιήσει την ιδιοκτησία της εταιρείας, δεδομένου ότι υπάρχουν δάνεια που πρέπει να καλυφθούν», ενώ υποστήριξε πως «δεν πρόκειται για μία κίνηση ιδιωτικοποίησης».

Σύμφωνα με τον ίδιο, σκοπός είναι να αποτραπεί η χρήση του αυτοκινήτου: «Θα χρησιμοποιήσει τον χώρο στάθμευσης όποιος έχει τη δυνατότητα. Οι υπόλοιποι δεν θα μπουν στη διαδικασία αναζήτησης εναλλακτικής για το όχημα τους στις γύρω γειτονιές», τόνισε χαρακτηριστικά. Παράλληλα, δήλωσε ανοικτός σε συζήτηση με τους κατοίκους των γειτονικών περιοχών για τα αιτήματά τους. Όπως είπε, «αν μας ζητήσουν ειδική  τιμολογιακή πολιτική, είμαστε διατεθειμένοι να το συζητήσουμε». Ο Θ. Παπαδόπουλος σημείωσε πως η νέα εξέλιξη δεν θα επιβαρύνει τους πολίτες που χρησιμοποιούν το μετρό της Διουκίσσης Πλακεντίας. «Υπάρχει ήδη σύνδεση του σταθμού  με λεωφορειακές γραμμές. Οι επιβάτες μπορούν  με ένα ενιαίο εισιτήριο να χρησιμοποιήσουν και τα δύο μέσα. Αν χρειαστεί περαιτέρω βελτίωση των γραμμών, υπάρχουν ευήκοα ώτα και στον ΟΑΣΑ».

Ερωτηθείς αν θα επηρεαστεί η ροή επιβατών προς το μέσο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αττικό Μετρό απάντησε ότι «ο σταθμός της Δουκίσσης Πλακεντίας εξυπηρετεί 30.000 πολίτες ημερησίως, εκ των οποίων οι 500 – 1.000 έρχονται με το αυτοκίνητο. Ακόμα και αν αυτοί αποθαρρυνθούν από την χρέωση της στάθμευσης, θα πρόκειται για έναν μικρό αριθμό». Ως προς το ενδεχόμενο αυτοί οι οδηγοί, ιδίως εργαζόμενοι, να κατευθυνθούν με το όχημά τους απευθείας στους προορισμούς τους, επιβαρύνοντας κυκλοφοριακά το λεκανοπέδιο, ο ίδιος εκτίμησε πως κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί διότι, όπως εκτιμά «θα κοστίσει πολύ περισσότερο για κάποιον από τα βόρεια ή ανατολικά προάστια να χρησιμοποιήσει το αμάξι του στο κέντρο: είναι μεγαλύτερο το κόστος πάρκινγκ στην πρωτεύουσα και τα χρήματα για καύσιμα».

Οι αντιδράσεις των δήμων

Ειδική τιμολογιακή πολιτική χρέωσης του πάρκινγκ για τους κατοίκους της πόλης προανήγγειλε πως θα ζητήσει από την Αττικό Μετρό ο δήμαρχος Χαλανδρίου, διευκρινίζοντας ωστόσο ότι «η ευθύνη της επιλογής ανήκει στην Αττικό Μετρό, καθώς η έκταση αποτελεί ιδιοκτησία της». Ο δήμαρχος επίσης αναφέρθηκε στη δικαστική διαμάχη με την εταιρεία: «Μας χρωστά 5 εκατ. ευρώ για δημοτικά τέλη και φόρους από τετραγωνικά μέτρα που η εταιρεία είχε ξεχάσει να δηλώσει., Το ζήτημα εκκρεμεί με ευθύνη της, καθώς αρνήθηκε να μπει σε διαδικασία συμβιβασμού και πλέον θα αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας».

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής δήλωσε πως βρίσκεται σε συνεννόηση με το δήμο Χαλανδρίου και πως υπάρχουν σκέψεις να ζητηθούν “αντισταθμιστικά οφέλη” για την περιοχή, όπως ενίσχυση της λεωφορειακής συγκοινωνίας.

Εν τω μεταξύ, ο Συλλόγος Κοντόπευκου, Παραδείσου, Πευκακίων εξέδωσε ψήφισμά, μέσω του οποίου εκφράζει φόβους ότι ο ήδη μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος στην περιοχή λόγω της στάθμευσης καθημερινά εκατοντάδων οδηγών – επιβατών, θα επιδεινωθεί δραματικά. Παράλληλα, ζητούν από τον Δήμο να εφαρμόσει ελεγχόμενη στάθμευση στην περιοχή, με προσδιορισμό θέσεων για τους μόνιμους κατοίκους και, προς τούτο, να ζητήσει την οικονομική συμμετοχή της Αττικό Μετρό, ενώ ζητούν να συνεχίζει η δωρεάν στάθμευση στο πάρκινγκ του μετρό έως ότου ληφθούν μέτρα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =