αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑ«Αφαιρέστε αυτά τα 7 πράγματα από το βιογραφικό σας αμέσως», λέει ένας CEO που έχει διαβάσει πάνω από 1.000 βιογραφικά φέτος

«Αφαιρέστε αυτά τα 7 πράγματα από το βιογραφικό σας αμέσως», λέει ένας CEO που έχει διαβάσει πάνω από 1.000 βιογραφικά φέτος

Συχνά ακούμε συμβουλές σχετικά με το τι πρέπει να συμπεριλάβουμε στο βιογραφικό μας. Αλλά σπάνια ακούμε συμβουλές για το τι πρέπει να αφαιρέσουμε από αυτό.

Ο Peter Yang είναι career expert και CEO της εταιρίας ResumeGo. Όπως εξηγεί σε άρθρο του στο αμερικανικό CNBC, «Ως CEO μιας εταιρίας σύνταξης βιογραφικών, έχω διαβάσει περισσότερα από 1.000 βιογραφικά φέτος μέχρι στιγμής, και έχω δει πολλά «σκουπίδια» που δεν θα έπρεπε να περιλαμβάνονται – πράγματα που μπορούν να βλάψουν τις πιθανότητές σας να φτάσετε σε μια συνέντευξη».

Εδώ είναι λοιπόν 7 πράγματα που πρέπει να αφαιρέσεις αμέσως από το βιογραφικό σου, σύμφωνα με τον συγκεκριμένο career expert.

1# Άσχετα χόμπι και ενδιαφέροντα. «Σας αρέσουν τα esports; Το camping; Η συλλογή κερμάτων; Η Κηπουρική; Ο καθένας έχει ένα χόμπι και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι όσο πιο μοναδικό είναι, τόσο περισσότερο θα τους κάνει να ξεχωρίζουν από άλλους υποψηφίους. Όμως, οι HR Managers δεν ενδιαφέρονται για το πώς ξοδεύετε τον ελεύθερο χρόνο σας – τουλάχιστον όχι άμεσα. Έχουν deadlines και μεγάλο αριθμό βιογραφικών να ελέγξουν και αυτή τη στιγμή εστιάζονται μόνο στην εύρεση υποψηφίων που πληρούν τις προϋποθέσεις για την θέση» σημειώνει ο Yang. Συμπληρώνοντας: «Φυσικά, είναι ΟΚ να συμπεριλάβετε το χόμπι σας εάν σχετίζεται με τη θέση που ζητάτε».

2# Υπερβολικά πολλά soft skills. Τα soft skills είναι χρήσιμα. Αλλά μην το παρακάνεις. Πολλοί υποψήφιοι γεμίζουν τα βιογραφικά τους με αμέτρητα soft skills. Φυσικά οι HR Managers γνωρίζουν καλά αυτό το…τέχνασμα. Έτσι μπορείς να φανείς αναξιόπιστος, στην περίπτωση που παραθέτεις αμέτρητα soft skills.

3# Φωτογραφία. «Αν δεν σκοπεύετε να επιλεγείτε ως πρωταγωνιστής για μια ταινία της μεγάλης οθόνης, δεν χρειάζεται να συμπεριλάβετε φωτογραφία», λέει ο Yang. Όπως εξηγεί ο ίδιος, η χρήση φωτογραφίας στο βιογραφικό, μπορεί να επηρεάσει έστω και ακούσια έναν Manager. Να επηρεαστεί από στοιχεία που έχουν να κάνουν με τον τρόπο ντυσίματος σου, την εμφάνιση ή την καταγωγή σου. Τέλος, υπάρχει μια μικρή πιθανότητα η φωτογραφία να επηρεάσει το resume format σου και να δημιουργήσει τεχνικές δυσκολίες όταν αυτό θα χρειαστεί να περάσει από τα tracking systems της εκάστοτε εταιρίας, για να γίνει η επιλογή.

4# Προσωπικές αντωνυμίες. Παραδόξως, πολλοί υποψήφιοι εξακολουθούν να κάνουν το λάθος να χρησιμοποιούν προσωπικές αντωνυμίες – «εγώ», «εμείς» – στο βιογραφικό τους. Το βιογραφικό είναι δικό σου, άρα εννοείται ότι όσα περιλαμβάνονται σε αυτό αφορούν εσένα. Αυτό το point βέβαια αφορά κυρίως τα βιογραφικά που είναι στην Αγγλική γλώσσα. Όπως εξηγεί ο Yang, αντί να γράψεις “I managed 5 employees,”, απλά γράψε “managed 5 employees”.

5# Λάθος τύπος email. Στην εποχή μας οι managers αναζητούν συνήθως υποψηφίους που έχουν -έστω- μια βασική επαφή με τις νέες τεχνολογίες. Αν η διεύθυνση του email σου τελειώνει π.χ. σε AOL ή Hotmail, αυτό μάλλον θα δείξει στην άλλη πλευρά ότι είσαι… αρκετά πίσω. Αν δεν είσαι σίγουρος τι να επιλέξεις, απλά βάλε ένα email με διεύθυνση Gmail ή Outlook.

6# Η ακριβής διεύθυνση σου. Δεν χρειάζεται να το συμπεριλάβεις, ειδικά αν ψάχνεις για δουλειά μακριά από τον τόπο της κατοικίας σου. «Οι υπεύθυνοι πρόσληψης δεν χρειάζεται να γνωρίζουν ακριβώς πού μένετε κατά τα πρώτα στάδια της διαδικασίας πρόσληψης. Μπορεί επίσης να υπάρξει κίνδυνος ασφαλείας εάν κλαπεί η πληροφορία σας», λέει ο Yang.

7# Θέσεις από τις οποίες έχεις περάσει πριν 10-15 χρόνια. Μην συμπεριλάβετε πάνω από 4-5 θέσεις από τις οποίες έχετε περάσει, και οι οποίες δεν θα πρέπει να αφορούν δουλειές παλαιότερες των 10-15 ετών. «Όσο παλαιότερη είναι η θέση (εκτός αν ήταν σε μια μεγάλη, γνωστή εταιρεία ή σχετίζεται στενά με τη δουλειά που θέλετε), τόσο λιγότερο νοιάζονται οι HR Managers», τονίζει ο Yang. Και καταλήγει: «Αντί να βυθιστείτε σε ξεπερασμένη εργασιακή εμπειρία, χρησιμοποιήστε αυτόν τον πολύτιμο χώρο για να αναπτύξετε τις λεπτομέρειες των πιο πρόσφατων θέσεων εργασίας και επιτευγμάτων σας».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × 2 =