αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑυτός είναι ο τρόπος για να γίνεις πλούσιος, σύμφωνα με οικονομολόγο του Harvard

Αυτός είναι ο τρόπος για να γίνεις πλούσιος, σύμφωνα με οικονομολόγο του Harvard

Τελικά, υπάρχει κάποιο… μυστικό επιτυχίας, για όσους θέλουν να γίνουν πλούσιοι; Σύμφωνα με τον οικονομολόγο του Harvard, Raj Chetty, υπάρχει. Αν θες να αποκτήσεις περισσότερα χρήματα, πρέπει να έχεις φίλους οι οποίοι είναι πιο πλούσιοι από εσένα. Αυτός είναι ένας σημαντικός καθοριστικός παράγοντας για την οικονομική σου κινητικότητα, σύμφωνα με δύο νέες μελέτες του Chetty.

Όπως εξηγεί το Business Insider, o Chetty με την ομάδα του εξέτασαν τα κοινωνικά δίκτυα 72,2 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook ηλικίας 25 έως 44 ετών για να δημιουργήσουν τρεις κατηγορίες «social capital».

Η πρώτη αφορά την σύνδεση ανθρώπων με χαμηλότερο εισόδημα με εκείνους με υψηλότερο- αυτό που αποκαλούν «economic connectedness».

Η δεύτερη ονομάζεται «social cohesion», που ουσιαστικά μετράει αν η ομάδα φίλων ενός χρήστη έχει κλίκες και αν οι φίλοι μέσα στο δίκτυο αυτού του ατόμου είναι φίλοι και μεταξύ τους.

Τέλος, η τρίτη κατηγορία είναι το «civic engagement», που εξετάζει αν κάποιος συμμετέχει σε οργανώσεις πολιτών, όπως ομάδες εθελοντών, ή αν τις εμπιστεύεται.

Oι ερευνητές διαπίστωσαν ότι από αυτούς τους τρεις τρόπους μέτρησης του κοινωνικού κεφαλαίου, ο μόνος που συνδέεται πραγματικά με την οικονομική κινητικότητα είναι οι φιλίες με άτομα από υψηλότερου κοινωνικοοικονομικού επιπέδου.

Στην πραγματικότητα, αν τα παιδιά με χαμηλότερο εισόδημα μεγάλωναν σε περιοχές που έχουν την ίδια οικονομική διασύνδεση με γειτονιές παιδιών με υψηλότερο εισόδημα, τα μελλοντικά τους κέρδη αυξάνονται κατά μέσο όρο 20%

Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε περιοχές με υψηλότερο ποσοστό φιλίας μεταξύ ατόμων χαμηλής και υψηλής κοινωνικοοικονομικής κατάστασης «έχουν πολύ υψηλότερα ποσοστά ανοδικής κινητικότητας».

Αλλά αν ένας τρόπος να βελτιώσει κανείς την οικονομική του κατάσταση, είναι οι φιλίες με ανθρώπους από υψηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο, γιατί αυτό δεν συμβαίνει; Στην ουσία, τονίζουν οι ερευνητές, οι άνθρωποι με χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό επίπεδο κάνουν περισσότερο φίλους με ανθρώπους που ζουν… στη γειτονιά τους.

Για παράδειγμα, μιλώντας με δεδομένα ΗΠΑ, οι άνθρωποι από υψηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο κάνουν τους περισσότερους φίλους τους στο κολέγιο, το οποίο δεν είναι προσβάσιμο για πολλούς, ιδίως για τους φτωχότερους Αμερικανούς. Αλλά ακόμη και στο κολέγιο, οι Αμερικανοί με χαμηλότερο κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο είναι λιγότερο πιθανό να γίνουν φίλοι με τους πλουσιότερους συνομηλίκους τους, μέρος αυτού που οι ερευνητές αποκαλούν «friending bias».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × two =