Το 2013 η Ryanair είχε επιτρέψει στους επιβάτες της να κρατούν και δεύτερη τσάντα, στην καμπίνα. Δηλαδή, τη χειραποσκευή και μια μικρή αποσκευή (διαστάσεων που επιτρέπει η εταιρία -που χωρούν στα ντουλαπάκια της πάνω από το κεφάλι μας), συν μια σακούλα από τα duty free, ώστε να ενισχύουν και τα καταστήματα των αεροδρομίων.
Εκείνη τη χρονιά, η ιρλανδική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους είχε πάρει σειρά από μέτρα “ώστε να αποδείξουμε πως στόχος μας δεν είναι να εκνευρίζουμε τους πελάτες” όπως είχε πει το αφεντικό, Michael O’Leary. Στη λίστα ήταν η μείωση των ανακοινώσεων που γίνονται εν πτήσει, αλλά και τα επιπλέον χρήματα που ζητούσαν για το όποιο λάθος -ακόμα και αν αυτό ήταν κάποια κιλά περισσότερα, στην αποσκευή- ή πρόστιμο αν δεν τύπωνες το boarding pass. Έκτοτε υπήρχε ένα 24ωρο, στο οποίο θα μπορούσες να διορθώσεις το όποιο -μικρό- σφάλμα (πχ αναγραμματισμός στο όνομα) στην κράτηση, χωρίς χρέωση.
Μόνο που στα χρόνια που ακολούθησαν, κατεγράφησαν πολλά περιστατικά κατάχρησης από τους επιβάτες. Για παράδειγμα, πολλοί συνελήφθησαν να κουβαλούν… από το σπίτι, σακούλες από duty free που είχαν αποκτήσει παλαιότερα, όπου εναπόθεταν ό,τι δεν χωρούσε στην αποσκευή. Και εξυπακούεται πως η εταιρία δεν είχε δικαίωμα ελέγχου στο περιεχόμενο. Πέραν τούτου, όπως ενημέρωσε η Ryanair, τα πληρώματα είδαν και άπειρα νήπια να σέρνουν τη δική τους τροχήλατη, τσάντα.
Το πλήθος των αποσκευών που έπρεπε τελικά να τακτοποιηθεί, εντός του αεροπλάνου, ήταν τέτοιο που έως ότου να βρεθεί χώρος για όλους, προέκυπταν καθυστερήσεις. Τις οποίες πληρώνει ακριβά η Ryanair.
Για αυτό και τον περασμένο Γενάρη, η εταιρία ειδοποίησε πως προχωρά σε μια αναθεώρηση: η δεύτερη αποσκευή στην καμπίνα, θα στοίχιζε 5 λίρες (5.53 ευρώ) ή ο κάτοχος είχε τη δυνατότητα να τη δώσει, πριν επιβιβαστεί και να την παραλάβει, μετά την προσγείωση από τα καρουζέλ στην αίθουσα αποσκευών. Παρέμενε το δικαίωμα στη μία χειραποσκευή, διαστάσεων που να χωρά κάτω από τη θέση.
Τονίστηκε πως οι έως 100 επιβάτες που θα ‘χαν πληρώσει για προτεραιότητα στην επιβίβαση (6 ευρώ) θα είχαν το δικαίωμα να πάρουν και τη δεύτερη αποσκευή μαζί τους. Κατά μ.ο. ένα airbus της εταιρίας χωρά 120 άτομα. Κάποια στιγμή, διαπιστώθηκε πως ούτε αυτό το σύστημα λειτουργούσε, γιατί ο χώρος φύλαξης στην καμπίνα δεν επαρκούσε στις πτήσεις που είχαν 100% πληρότητα.
Άρα, πριν την επιβίβαση το πλήρωμα ζητούσε από επιβάτες να αφήνουν την αποσκευή, για φόρτωση. Έως τότε, το να δώσεις τσάντα στο check in στοίχιζε ακριβά (27 με 38 ευρώ), ενώ αν ήταν μεγαλύτερη από το επιτρεπτό μέγεθος πλήρωνες έως 40 ευρώ -βλέπετε, αυτός ήταν ο τρόπος να καλύψει μέρος των εξόδων για τα καύσιμα και για τη διαχείριση.
Με τη δωρεάν παράδοση, διαπιστώθηκε πως το πλήρωμα έπρεπε να τοποθετεί ταμπελάκια (σε 100 με 120 αποσκευές) και άρα πάλι χανόταν χρόνος, με τις καθυστερήσεις να φτάνουν έως τα 25 λεπτά της ώρας.
Έτσι προέκυψε το τελευταίο μέτρο: το τέλος των δωρεάν αποσκευών. Από την 1η Νοεμβρίου του 2018 οι επιβάτες θα μπορούν να κλείνουν την παράδοση της χειραποσκευής (έως 10 κιλά, διαστάσεων 55x40x20cm), όταν κάνουν κράτηση, έναντι 8 ευρώ. Μαζί τους θα μπορούν να παίρνουν μόνο μια χειραποσκευή -μεγέθους που να χωρά κάτω από το κάθισμα τους (40x20x25cm). Εκτός και αν έχουν πληρώσει για προτεραιότητα στην επιβίβαση.
Για το τέλος, αφήσαμε το τι σημαίνει “καθυστέρηση” για τη Ryanair. Όλες οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους βγάζουν” χρήματα από την πληρότητα στις πτήσεις και τον μικρότερο δυνατό χρόνο καθυστερήσεων, όταν είναι τα αεροπλάνα στο έδαφος.
Κάθε πτήση έχει στη διάθεση της 25 λεπτά, για αποβίβαση, καθαρισμό, ανεφοδιασμό και αναχώρηση
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει διενεργηθεί στατιστική έρευνα που κατέληξε στο ότι κάθε επιβάτης χρειάζεται κατά μ.ο. τρία (3) δευτερόλεπτα, για να βάλει και να βγάλει την αποσκευή του από το ντουλαπάκι. Αν είναι γεμάτη η πτήση, υπάρχουν και τα… τζαρτζαρίσματα μεταξύ των επιβατών, που αυξάνουν αυτό το χρόνο. Άρα αυξάνεται η καθυστερημένη διαμονή στο έδαφος και μαζί το ποσό του προστίμου. Αν δώσεις την τσάντα για φόρτωση, καθυστερείς εσύ όταν την περιμένεις στο καρουζέλ, αλλά η Ryanair κρατά το χρόνο στο επιτρεπτό όριο.
Σκεφτείτε δε, σε τι ποσά φτάνουν τα πρόστιμα που η εταιρία προτιμά να χάσει 50 εκατ. ευρώ το χρόνο, από τις χρεώσεις αποσκευών -με το τελευταίο στοιχείο να αποκαλύπτεται από τον επικεφαλής στο marketing της Ryanair, Kenny Jacobs.
Πηγή: News247.gr