αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑυτοί είναι οι μεγάλοι παίχτες που «κοιτούν» το 30% του Ελ. Βενιζέλος

Αυτοί είναι οι μεγάλοι παίχτες που «κοιτούν» το 30% του Ελ. Βενιζέλος

Μέχρι και 1,5 δισ. ευρώ θα μπορούσε να αποφέρει στο ελληνικό Δημόσιο η πώληση του μετοχικού κεφαλαίου 30% του αεροδρομίου “Ελευθέριος Βενιζέλος”, διαδικασία που βρίσκεται στη γραμμή εκκίνησης, ύστερα από την πρόσφατη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το ΤΑΙΠΕΔ. Το πωλητήριο του 30% θα αποτελέσει τη δεύτερη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που αφορά την αξιοποίηση των κρατικών συμμετοχών στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, μετά την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, που συνοδεύτηκε με την καταβολή τιμήματος ύψους 1,4 δισ. ευρώ.

Τι σημαίνει

Τα οφέλη από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και από τη μελλοντική πώληση του 30% του ΔΑΑ είναι ιδιαίτερα σημαντικά σε επίπεδο εσόδων από ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και όσον αφορά τον τουρισμό. Κι αυτό επειδή οι Καναδοί μεγαλομέτοχοι της AviAlliance είναι σε θέση να καθορίσουν το μακροπρόθεσμο business plan του αεροδρομίου αλλά και το επενδυτικό πρόγραμμα των επόμενων ετών. Σε παράλληλο, όμως, επίπεδο η αεροπορική αγορά έχει το βλέμμα της στραμμένο στο τι μέλλει γενέσθαι με τις χρεώσεις του ΔΑΑ, ενδεχόμενο που θα φανεί εάν θα μπορούσε να είναι πραγματοποιήσιμο μετά την ολοκλήρωση της πώλησης του 30%.

Παράγοντες της αγοράς υποστηρίζουν ότι στο παζλ της ενδεχόμενης μείωσης των χρεώσεων ένα από τα βασικά κομμάτια, αυτό της επιμήκυνσης της χρονικής ισχύος της σύμβασης παραχώρησης, έχει τοποθετηθεί. Η επαναδιαπραγμάτευση, επί Κώστα Λαλιώτη, της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ μείωσε την αρχική, για 50 έτη (45 χρόνια εκμετάλλευση + 5 χρόνια κατασκευή), διάρκεια παραχώρησης σε 30 χρόνια (25+5). Ως αποτέλεσμα, ο χρόνος απόσβεσης της επένδυσης, συνολικής αξίας 2,2 δισ. ευρώ, μειώθηκε κατά το ήμισυ. Πλέον, μετά την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης μέχρι το 2046, ο χρόνος απόσβεσης αυξάνεται, όμως, κατά πληροφορίες, ρόλο-“κλειδί” για την ενδεχόμενη αναπροσαρμογή των χρεώσεων θα διαδραματίσει η ολοκλήρωση του deal για την πώληση του 30%.

Ο διαγωνισμός για την πώληση του 30% θα ξεδιπλωθεί με το επόμενο κυβερνητικό σχήμα, ενώ μένει να φανεί εάν ενδιαφέρον θα εκδηλώσουν η γαλλική Vinci, ο όμιλος Κοπελούζου, η υφιστάμενη κοινοπραξία παραχώρησης του αεροδρομίου με leader το καναδικό συνταξιοδοτικό fund PSP, κινεζικές εταιρείες, αλλά και το fund Macquarie, που έχει προκριθεί στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την Εγνατία Οδό. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Macquarie, μετά την πώληση του ποσοστού του (36%) στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών, έχει περιορίσει τις συμμετοχές του σε μόλις τέσσερα αεροδρόμια, από τα οποία ένα βρίσκεται στην Αυστραλία και τα υπόλοιπα τρία είναι στη Μεγάλη Βρετανία. Υπενθυμίζεται ότι στον ΔΑΑ η AviAlliance έχει ποσοστό 40%, το ΤΑΙΠΕΔ 30%, το ελληνικό Δημόσιο 25% και η οικογένεια Κοπελούζου 5%.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × one =