αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που παραγγέλνουν τα περισσότερα πλοία

Αυτοί είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που παραγγέλνουν τα περισσότερα πλοία

Δραστήριοι στις παραγγελίες νέων πλοίων παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές, καθώς πέρα από τους παραδοσιακούς “παίκτες” με σταθερή παρουσία στα ναυπηγεία, φέτος έκαναν δυναμικό “come back” και εταιρείες, οι οποίες έλειπαν από την αγορά για χρόνια.

Ρεκόρ το πρώτο τρίμηνο

Σημειώνεται ότι η αγορά νεότευκτων “σκαρφάλωσε” σε νέα ρεκόρ το πρώτο τρίμηνο. Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Banchero Costa, “το boom σε ναυπηγήσεις επέφερε τις περισσότερες παραγγελίες σε πρώτο τρίμηνο εδώ και 13 χρόνια, σε όλους τους τύπους πλοίων”.

Μάλιστα, αυτά τα στοιχεία λαμβάνουν ακόμη μεγαλύτερη σημασία, σε μία περίοδο που γίνεται πολύς λόγος για τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και τις επιπτώσεις τους στις παραγγελίες. Αυτό διότι επικρατεί μία ασάφεια για τις τεχνολογίες και τα καύσιμα του μέλλοντος, προβληματίζοντας τους εφοπλιστές που θέλουν να επενδύσουν.

Από την άλλη, ωστόσο, βραχυπρόθεσμα μέτρα, όπως αυτά που υιοθετούνται σήμερα από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, δημιουργούν την ανάγκη για σύγχρονα πλοία και ενδέχεται να πιέσουν τους πλοιοκτήτες να ανανεώσουν τους στόλους τους.

Οι μεγαλύτερες επενδύσεις του 2021

Οι παραγγελίες των “Greeks” από το ξεκίνημα του έτους και μέχρι σήμερα φανερώνουν προτίμηση στα δεξαμενόπλοια, καθώς φαίνεται πως “βλέπουν” ανάκαμψη της αγοράς από τα τωρινά μέτρια επίπεδα. Ακολουθούν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, με ώθηση από τα “πάρτι” στις δύο ναυλαγορές, αλλά και τις θετικές προοπτικές για τους επόμενους μήνες. Φυσικά τα αυξημένα projects για LNG και LPG, έδωσαν στους Έλληνες το κίνητρο να επενδύσουν και σε πλοία μεταφοράς των δύο καυσίμων.

Σταθερή αξία στις ναυπηγήσεις πλοίων είναι ο Όμιλος Αγγελικούση. Με την κληρονομιά του Γιάννη Αγγελικούση και τη δυναμική της κόρης του Μαρίας, ο κορυφαίος ναυτιλιακός όμιλος ενισχύει διαρκώς το στόλο του.

Μέσα στο έτος, παρήγγειλε τέσσερα υπερ-δεξαμενόπλοια (VLCCs) στη Νότια Κορέα, χωρητικότητας 320.500 dwt έκαστο, τα οποία είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν το 2023. Τα πλοία, τα οποία θα ταξιδεύουν με την ελληνική σημαία, θα είναι, σύμφωνα με την Clarkson Research Services, εξοπλισμένα με κυψέλες διπλού καυσίμου, προκειμένου να μπορούν να καίνε και LNG. Η VesselsValue υπολογίζει το κόστος της συνολικής παραγγελίας στα 417,2 εκατ. δολάρια. 

Σημειώνεται ότι σε εξέλιξη βρίσκεται και το ναυπηγικό πρόγραμμα για LNG carriers, με τον Όμιλο να αναμένει την παράδοση εννέα νέων μονάδων από το 2021 έως το 2023. Η ναυτιλιακή διαχειρίζεται περίπου 149 πλοία.

Στα ναυπηγεία στράφηκε φέτος και η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου “ποντάροντας” σε δεξαμενόπλοια και ξηρό φορτίο.

Οι παραγγελίες αφορούν, με βάση την ιστοσελίδα της, τέσσερα MR tankers, χωρητικότητας 50.291 dwt έκαστο, τα οποία θα παραδοθούν από νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο το 2022. Παράλληλα, η ναυτιλιακή φέρεται να ήρθε σε συμφωνία με κινεζική γιάρδα για δύο bulkers, χωρητικότητας 81.400 dwt έκαστο και ορίζοντα παράδοσης το 2022. 

Οι φετινές επενδύσεις της ναυτιλιακής, η οποία ελέγχει περισσότερα από 100 πλοία σε όλους τους βασικούς κλάδους, ξεπερνούν τα 160 εκατ. ευρώ, ενώ το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αριθμεί, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της, 11 νέες μονάδες.

Με την άσκηση δικαιωμάτων option σε παραγγελίες σε νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνδέεται από το ξεκίνημα του έτους ο Όμιλος Capital Maritime του Ευάγγελου Μαρινάκη. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της ναυτιλιακής, συνολικά τα υπό ναυπήγηση containerships, όλα άνω των 13.000 TEUs, είναι δέκα και θα παραδοθούν το 2022 και το 2023. 

Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος υλοποιεί πρόγραμμα και για LNG carriers, το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2023. Συνολικά διαχειρίζεται 93 πλοία, συμπεριλαμβανομένων των νεότευκτων, ενώ οι συνολικές επενδύσεις σε νέο τονάζ υπολογίζονται από τη Lloyd’s List στα 2 δισ. δολάρια.

Τη θέση της στην αγορά των containerships επεδίωξε να ισχυροποιήσει η ChartWorld Shipping, συμφερόντων του Λου Κολλάκη, τοποθετώντας παραγγελία για 2+2 containerships χωρητικότητας 13.000 TEUs έκαστο, σε κινεζικό ναυπηγείο. Σύμφωνα με διάφορες ναυλομεσιτικές πηγές, το κόστος ανέρχεται σε 420 εκατ. δολάρια και το πρώτο από τα πλοία θα παραδοθεί το 2023.

Αυτήν την περίοδο η ναυτιλιακή υλοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα και σε δεξαμενόπλοια, με το στόλο της να υπερβαίνει τα 60 πλοία.

Ψηλά στη λίστα των επενδυτών του 2021 συναντάμε την Evalend Shipping του Κρίτωνα Λεντούδη. Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipboking, η ναυτιλιακή τοποθέτησε παραγγελία για τη ναυπήγηση τριών LPG carriers, τύπου VLGC (Very Large Gas Carriers), χωρητικότητας 91.000 cbm έκαστο, με option για ένα ακόμη, σε νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο. Το κόστος κάθε πλοίου έχει εκτιμηθεί γύρω στα 80 εκατ. δολάρια και η παράδοσή τους αναμένεται τα δύο επόμενα χρόνια.

Παράλληλα, μέσα στο έτος άσκησε option για τη ναυπήγηση δύο ακόμη μεσαίου μεγέθους πλοίων μεταφοράς LPG (40.000 cbm έκαστο) σε αρχική παραγγελία στη Νότια Κορέα για 2+2 πλοία. Κάθε πλοίο αναμένεται να κοστίσει περίπου 45,5 εκατ. δολάρια, με ορίζοντα παράδοσης έως το 2023. 

Η ναυτιλιακή επενδύει και στο ξηρό φορτίο, με τη VesselsValue να μεταδίδει νωρίτερα στο έτος ότι παρήγγειλε δύο kamsarmaxes, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο, στην Κίνα. Οι αναλυτές έχουν εκτιμήσει το κόστος κάθε πλοίου στα 54 εκατ. δολάρια, ενώ η παράδοσή τους αναμένεται το 2023. Σύμφωνα με τη βάση δεδομένων Equasis, η Evalend ελέγχει 40 πλοία, χωρίς τις υπό ναυπήγηση μονάδες.

Στα tankers επενδύει το 2021 και η Enesel, συμφερόντων των Φίλιππου και Αντώνη Λαιμού. Πιο συγκεκριμένα, έχει τοποθετήσει σε Κίνα και Νότια Κορέα παραγγελίες για 4 LR2 tankers, με option για ένα ακόμη, τα οποία θα παραδοθούν την περίοδο 2022-2023. Οι ναυλομεσίτες τοποθετούν το κόστος κάθε πλοίου σε περίπου 50 εκατ. δολάρια.

Η εταιρεία διαχειρίζεται 25 tankers και containerships, εξαιρουμένων των νεότευκτων, ενώ το 2020 παρήγγειλε και δύο bulk carriers, τύπου ultramax, τα οποία περιμένει το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 3 =