Ελάχιστοι την γνωρίζουν, πολλοί λιγότεροι έχουν δοκιμάσει τα προϊόντα της στην Ελλάδα όμως αυτό δεν στάθηκε εμπόδιο η Upfield να εξαγοράσει την ελληνική εταιρεία Arivia μέσω της θυγατρικής της Upfield Europe BV. Το τίμημα της εξαγοράς δεν έχει ανακοινωθεί όμως σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς κυμαίνεται μεταξύ 200 και 250 εκατ. ευρώ, όπως αναφέρει το News247.gr. Το εντυπωσιακό είναι ότι η Arivia είχε εξαγοραστεί ξανά από το επενδυτικό κεφάλαιο Southbridge – που ήταν και αυτό που την πούλησε στην Upfield – έναντι 20 εκατ. ευρώ από την ΕΛΓΕΚΑ.
Ποια είναι η Arivia
Μπορεί το όνομα Arivia να μην λέει πολλά όμως το προϊόν Viotros που είναι το βασικό της brand είναι ιδιαίτερα γνωστό στους λάτρεις των φυτικών τυροκομικών. Στους Έλληνες καταναλωτές είναι επίσης γνωστό το φυτικό τυρί της Viofast. Διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στην Βόρεια Ελλάδα όπου εργάζονται 300 άτομα και το εργοστάσιο της έχει την δυνατότητα παραγωγής 2.500 τόνων το μήνα. Είναι κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στα φυτικά τυριά με βασικό συστατικό το λάδι καρύδας.
Στο χαρτοφυλάκιο της διαθέτει πάνω από 500 κωδικούς προϊόντωνα από τους οποίους οι 300 αφορούν καινοτόμα προϊόντα. Στα πλεονεκτήματα της είναι ότι μπορεί να παράγει φυτικά τυροκομικά τόσο για αναπτυγμένες αγορές όσο και πιο οικονομικά προϊόντα που απευθύνονται σε περιορισμένα βαλάντια.
Η Arivia είναι κορυφαία εταιρεία στον τομέα της στο Ηνωμένο Βασίλειο ενώ έχει ισχυρή και ταχύτατα αναπτυσσόμενη παρουσία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εξάγει σε περίπου 60 χώρες αυξάνοντας συνεχώς το εξαγωγικό της αποτύπωμα εισερχόμενη σε νέες χώρες και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό οι πωλήσεις της το 2017 ανήλθαν σε 40,6 εκατ. ευρώ έναντι 37,9 το 2016 με τα κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται το 2017 σε 10,7 εκατ. ευρώ από 6,2 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.
O CEO της Upfield, David Haines, δήλωσε ότι “αυτή η εξαγορά θα μας βοηθήσει να προχωρήσουμε περαιτέρω στην κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών για γευστικές εναλλακτικές σε γαλακτοκομικά προϊόντα, διευρύνοντας την προσφορά μας σε plant-based κωδικούς”.
Παράλληλα CEO της Arivia, Άνθιμος Μισαηλίδης, εκτιμά ότι “το παγκόσμιο αποτύπωμα της Upfield’s, σε συνδυασμό με την προσφορά μοναδικών προϊόντων από την Arivia, θα λειτουργήσουν καταλυτικά απέναντι στην αυξανόμενη διαθεσιμότητα premium, plant-based προϊόντων σε όλα τα retail και food service σημεία”.