αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑυξήθηκε η γυναικεία επιχειρηματικότητα το 2016, σύμφωνα με νέα έρευνα

Αυξήθηκε η γυναικεία επιχειρηματικότητα το 2016, σύμφωνα με νέα έρευνα

Θετικές επιδόσεις κατέγραψε και πάλι η γυναικεία επιχειρηματικότητα το 2016, σύμφωνα με μελέτη της ICAP Group για τη “Γυναικεία Επιχειρηματικότητα”, με εστίαση στη Γυναίκα-Ανώτατο Στέλεχος.

Η πρώτη ερώτηση στην οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι γυναίκες ανώτατα στελέχη αφορούσε πόσες ώρες απασχολούνται κατά μέσο όρο ημερησίως στην εταιρεία τους. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία εργάζεται πέραν του καθιερωμένου οχτάωρου ωραρίου, ενώ το 50% παραμένουν στο γραφείο τους παραπάνω από 10 ώρες. Χαρακτηριστικό είναι ότι μόλις το 6% εργάζεται λιγότερες από 8 ώρες.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω ευρήματα δεν προκαλεί εντύπωση ότι η επιμονή/εργατικότητα κατέλαβε τα 2/3 των απαντήσεων στην ερώτηση που αφορά τα κυριότερα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τις γυναίκες ανώτατα στελέχη. Μεγάλο ποσοστό απαντήσεων κατέλαβε και η ηθική (53%), γεγονός το οποίο δείχνει ότι οι γυναίκες-ηγέτες λειτουργούν με ακεραιότητα και πιστεύουν στις προσωπικές τους αξίες, οι οποίες τις οδηγούνε στη λήψη των επιχειρηματικών τους αποφάσεων. Σημαντικό επίσης είναι και το χαρακτηριστικό της δημιουργικότητας, αφού 4 στις 10 θεωρούν ότι αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο του χαρακτήρα τους. Επιπλέον, οι γυναίκες στην κορυφή της εταιρικής διακυβέρνησης είναι επικοινωνιακές (36%) και έχουν την ικανότητα να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τυχόν κρίσεις στον εργασιακό τους χώρο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η προσωπική ανάπτυξη αποτελεί τη σημαντικότερη ανταμοιβή για τις γυναίκες. Σχεδόν 3 στις 4 επέλεξαν τη συγκεκριμένη απάντηση, ενώ πιο χαμηλά, αλλά με μεγάλο ποσοστό (58%) ακολούθησε η καταξίωση και η αναγνώριση. Επίσης, η δυνατότητα καινοτομίας (42%) που τους παρέχει η υψηλή διοικητική τους θέση αποτελεί σημαντικό, επίσης, κίνητρο για μια επιτυχημένη καριέρα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι μόλις το 16% των ερωτηθεισών επέλεξαν τις οικονομικές απολαβές, εύρημα που εν μέρει καταρρίπτει το στερεότυπο ότι οι οικονομικές απολαβές αποτελούν το μεγαλύτερο κίνητρο για μια επιτυχημένη καριέρα.

Η ισχυρή επιθυμία για επιτυχία και πραγματοποίηση καριέρας αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα που συνέβαλε στην επαγγελματική καταξίωση των γυναικών ανώτατων στελεχών σύμφωνα με το 82% του δείγματος. Περίπου αντίστοιχο αριθμό απαντήσεων έλαβαν τόσο η αξιοποίηση ευκαιριών (81%), όσο και οι ηγετικές ικανότητες (80%), που ως φαίνεται διαδραμάτισαν καταλυτικό ρόλο στην επαγγελματική τους ανέλιξη. Δεν εκπλήσσει και το γεγονός ότι πολύ υψηλά ποσοστά έλαβαν η υποστήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον (77%), όπως και το μορφωτικό επίπεδο (73%).

Εντούτοις, ο δρόμος προς την κορυφή της επαγγελματικής ιεραρχίας δεν υπήρξε εύκολος. Παραπάνω από τις μισές γυναίκες (54%) απάντησαν ότι οι οικογενειακές υποχρεώσεις τους αποτέλεσαν εμπόδιο στην καριέρα τους. Παρόλο που το παραπάνω εύρημα ήταν αναμενόμενο, ένα αρκετά σημαντικό ποσοστό (46%) αντιμετώπισε προκαταλήψεις λόγω φύλου. Επίσης, σε πολλές περιπτώσεις, οι γυναίκες είχαν να αντιμετωπίσουν μια εταιρική κουλτούρα που δεν συνέβαλλε στην επαγγελματική τους ανέλιξη (45%). Είναι προφανές ότι πολλοί εργοδότες πιστεύουν ακόμη ότι οι γυναίκες δεν μπορούν να αφιερώσουν στην εργασία τους το χρόνο και την ενέργεια που απαιτείται στον ίδιο βαθμό με τους άνδρες, εξαιτίας των οικογενειακών τους υποχρεώσεων. Συνοψίζοντας, συμπεραίνεται ότι δεν παρέχονται στις γυναίκες οι ίδιες ευκαιρίες με τους άνδρες.

Σε ποιους τομείς, όμως, θεωρούν ότι υπερτερούν ή υστερούν οι γυναίκες ανώτατα στελέχη έναντι των ανδρών; Παραπάνω από 8 στις 10 ερωτηθείσες θεωρούν ότι οι γυναίκες κατανοούν καλύτερα τους συναδέλφους τους (81%).

Οι γυναίκες-ηγέτες έχουν αφθονία συναισθηματικής νοημοσύνης. Έχουν αυτογνωσία και είναι σε αρμονία με τα συναισθήματά τους, καθώς και τα συναισθήματα των άλλων. Οι επικοινωνιακές τους δεξιότητες (73%) είναι υψηλότερες από τους άνδρες, γεγονός το οποίο σημαίνει ότι είναι και καλές ακροάτριες. Επίσης, το 70% πιστεύει ότι η γυναίκα ανώτατο στέλεχος έχει αυξημένη διορατικότητα και το 58% ότι η δημιουργικότητα είναι ένας τομέας στον οποίο υπερτερούν οι γυναίκες. Εντούτοις, η πλειοψηφία των ερωτηθεισών γυναικών θεωρεί ότι οι γυναίκες είναι πιο διστακτικές στο να αναλαμβάνουν ρίσκα (μόλις 10% δήλωσε ότι υπερτερούν), ενώ φαίνεται ότι είναι και λιγότερο φιλόδοξες (13%) και ανταγωνιστικές (16%). Επίσης, φαίνεται να έχουν και μειωμένη αυτοπεποίθηση για τις ικανότητές τους σε σχέση με τους άνδρες (19%).

Τέλος, όσον αφορά την επαγγελματική τους δικτύωση οι γυναίκες ανώτατα στελέχη απάντησαν ότι χρησιμοποιούν κυρίως επαγγελματικά γεύματα (46%), καθώς και κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις. Εντύπωση προκαλεί ότι λιγότερες από 1 στις 3 (28%) χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 − 1 =