αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑπώλειες για την Apivita λόγω lockdown

Απώλειες για την Apivita λόγω lockdown

Το παρατεταμένο lockdown στο λιανεμπόριο, ειδικά στην τοπική αγορά, στοίχισε πτώση πωλήσεων 8,1% στην Apivita, ελληνική εταιρεία καλλυντικών που έχει περάσει στον ισπανικό όμιλο Puig, ο οποίος υλοποιεί σχέδιο αναδιοργάνωσης των δραστηριοτήτων.

Μάλιστα όπως γνωστοποιεί η διοίκηση της εταιρείας στην έκθεση των οικονομικών καταστάσεων 2020, πέρυσι τον Ιούνιο (16.6.2020) μεταβίβασε τη θυγατρική Apivita Spain SAU σε άλλη εταιρεία του ομίλου Puig. Η συναλλαγή ολοκληρώθηκε χωρίς κάποια αρνητική επίπτωση στα μεγέθη της εταιρείας.

Σημειώνεται πάντως ότι οι πωλήσεις της Apivita στην Ισπανία ανέρχονται σε 4,8 εκατ. ευρώ από 5 εκατ. ευρώ το 2019 και είναι η δεύτερη πιο σημαντική αγορά της Apivita μετά την Ελλάδα. Αναφορικά με τις άλλες δύο θυγατρικές Wish Wave Ltd στο Χονγκ Κονγκ, στην οποία συμμετέχει με 25% και την Alosno στην Κύπρο, 100% θυγατρική, έχει ξεκινήσει διαδικασία εκκαθάρισης.

Το ισπανικό μάνατζμεντ εστιάζει στους μακροπρόθεσμους στόχους για το ελληνικό brand και δίνει έμφαση στη διεθνοποίησή του αξιοποιώντας συνέργειες με άλλες εταιρείες του ομίλου Puig. Έτσι επενδύει σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες στο πλαίσιο της προσπάθειας εισόδου σε νέες διεθνείς αγορές όπως Πορτογαλία, Βουλγαρία, Τυνησία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Κίνα, Ρωσία, Γαλλία κ.α..

Για το 2021, αν και επηρεάστηκαν τα κανάλια διανομής των προϊόντων από τα lockdown, ειδικά στο α’ τρίμηνο, η κατάσταση έχει πλέον βελτιωθεί. Με την πρόοδο του εμβολιαστικού κινήματος και την επανεκκίνηση της οικονομίας ανέκαμψαν τα μεγέθη της εταιρείας η οποία έχει πλέον επανέλθει σε θέση ανάπτυξης έναντι του 2020 και αρκετά κοντά στην εκτέλεση του προϋπολογισμού του 2021. Η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι η κορύφωση της πανδημίας φαίνεται να είναι πίσω μας και εκφράζει αισιοδοξία για τις εξελίξεις στην παγκόσμια οικονομία και τα εταιρικά μεγέθη.

Οι επιδόσεις το 2020

Το 2020 η Apivita εμφάνισε κερδοφορία και ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης στις αγορές του εξωτερικού, αλλά τα μέτρα για την πανδημία στην εγχώρια αγορά έφεραν επιβράδυνση των πωλήσεων που διαμορφώθηκαν σε 43,94 εκατ. ευρώ με πτώση 8,1%. Σημειώθηκε μείωση των εξόδων διάθεσης ενώ τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε 2 εκατ. ευρώ από 6 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1,4 εκατ. ευρώ από 4,4 εκατ. ευρώ. Το σύνολο της καθαρής θέσης στις 31.12.2020 ήταν 22,9 εκατ. ευρώ από 21,45 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος της περιόδου ήταν 2,89 εκατ. ευρώ από 3,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, που απασχολεί 276 εργαζόμενους, έχει υποθήκες – προσημειώσεις επί των ακινήτων της αξίας 20 εκατ. ευρώ για την κάλυψη ομολογιακών δανείων. Έχει επίσης υπόλοιπο δανείου 3,335 εκατ. ευρώ σε ισπανική τράπεζα με σταθερό επιτόκιο 1% λήξης τον Δεκέμβριο του 2022 και υπόλοιπο 3,9 εκατ. ευρώ σε ελληνικές τράπεζες με επιτόκιο euribor-6μ+περιθώριο 3% με ημερομηνία αποπληρωμής τον Νοέμβριο του 2022. Επίσης ποσό 1 εκατ. ευρώ αφορά δανεισμό από ελληνικές τράπεζες για κεφάλαιο κίνησης. Πέρυσι δε έλαβε ενίσχυση 500 χιλ. ευρώ στο πλαίσιο επιστρεπτέας προκαταβολής.

Η Apivita ιδρύθηκε από τον Νίκο και τη Νίκη Κουτσιανά οι οποίοι έχουν μεταβιβάσει το σύνολο της συμμετοχής τους και πλέον αναπτύσσουν νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο των προϊόντων υγιεινής διατροφής.

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 − sixteen =