αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑπό το δωμάτιο, στους 131.623 μοναδικούς αναγνώστες. Εδώ είναι οκτώ tips που εφάρμοσα | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Από το δωμάτιο, στους 131.623 μοναδικούς αναγνώστες. Εδώ είναι οκτώ tips που εφάρμοσα | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Ο Σεπτέμβριος ήταν ένας πολύ καλός μήνας για το It’s Possible. Το site συγκέντρωσε συνολικά 131.623 μοναδικούς αναγνώστες και 254.557 προβολές σελίδας, σύμφωνα με τα στοιχεία των Google Analytics. Αν θέλουμε όμως να κάνουμε μία λίγο μεγαλύτερη συζήτηση, δεν πρέπει να σταθούμε μόνο στους αριθμούς που βλέπουμε αυτή την στιγμή. Αξίζει να δούμε τι έχει προηγηθεί, έτσι ώστε να φτάσουμε ως εδώ.

Το It’s Possible είναι ένα site που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016, από το δωμάτιο ενός σπιτιού στην Καλλιθέα.

Όπως έχω ξανά γράψει μάλιστα, λίγοι πίστευαν πως όλο αυτό το concept μπορεί να πάει καλά: Ένα νέο site, με εστίαση στην καινοτόμο επιχειρηματικότητα, χωρίς μεγάλο μπάτζετ, χωρίς κάποιον χρηματοδότη από πίσω, χωρίς ομάδα, χωρίς καν γραφεία. «Και πόσοι θα το διαβάζουν; Το πολύ 3.000 άτομα. Τόσοι περίπου ασχολούνται με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα σε όλη την Ελλάδα», μου είχαν πει κάποια στελέχη ελληνικής τράπεζας, την περίοδο πριν βρει το site στο «αέρα». Τα ίδια στελέχη, που είναι υπεύθυνα για το κομμάτι της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στην τράπεζα τους, γυρνάνε σήμερα σε επιχειρηματικά events, δίνουν συμβουλές, κάνουν ομιλίες, συμμετέχουν σε κριτικές επιτροπές διαγωνισμών, γράφουν βιβλία.

Αλλά ας τα αφήσουμε όλα αυτά στην άκρη. Εδώ υπάρχει ένα πρακτικό ερώτημα: Πως μπορεί ένα site να ξεκινήσει από το δωμάτιο ενός σπιτιού, με ελάχιστον μπάτζετ, και να φτάσει να έχει 131.623 αναγνώστες τον μήνα; ‘Η ακόμα περισσότερους. Παραθέτω «στα γρήγορα» 8 tips που εφάρμοσα εγώ.

> Είχα φτιάξει τα social media του It’s Possible περίπου 1 μήνα πριν βγει το site στον αέρα. Κάποιοι τότε είχαν απορήσει.Ήταν όμως μια χρήσιμη κίνηση, έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα -έστω μικρό- κοινό, που θα διαβάζει το περιεχόμενο του site από την Day 1.

> Καθημερινή ροή άρθρων. Ίσως το σημαντικότερο όλων. Από τον Σεπτέμβρη του 2016, το site είναι κάθε ημέρα ενεργό, με νέο υλικό. Κάθε ημέρα. Είναι κάτι που λέω συχνά και σε ανθρώπους που θέλουν να φτιάξουν κάποιο blog ή ακόμα και ένα κανάλι στο YouTube: Αν θες να χτίσεις ένα κοινό, πρέπει να παράγεις νέο υλικό συνεχώς. Με συνέπεια. Όχι «όποτε έχεις χρόνο».

> Ένα μικρό μπάτζετ για την Facebook Page. Ένας από τους βασικούς «μοχλούς» του site. Η Facebook Page έχει καθημερινά νέες αναρτήσεις. Επίσης, εδώ χρειάζεται, κατά την γνώμη μου, να ρίξεις κάποια χρήματα. Το Facebook πλέον δεν είναι υπέρ του… δωρεάν. Το να φτιάξεις μια Page, να μαζέψεις 200 φίλους και μετά… να την κοιτάς, δεν έχει πολύ νόημα (το βλέπω και αυτό σε αρκετούς νέους επιχειρηματίες).

> Πολύ χρήσιμη η FB Ομάδα (χωρίς μπάτζετ). Εδώ ο αλγόριθμος λειτουργεί διαφορετικά, σε σχέση με τις Pages. Δεν χρειάζεται να ρίξεις χρήματα. Απλά να μαζέψεις όσα περισσότερα μέλη μπορείς. Και θα βλέπει τις αναρτήσεις σου ένα μεγάλο κομμάτι των μελών. Το κλίμα είναι πιο «παρείστικο», ανοίγουν συζητήσεις, ενώ αναρτήσεις μπορούν να κάνουν και τα μέλη.

> Μηδαμινό SEO. Οι ειδικοί του είδους λένε ότι είναι χρήσιμο. Και όντως μπορεί να είναι. Για να πω την αλήθεια όμως, μέχρι τώρα δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα με το κομμάτι του SEO. Άρα ότι αποτελέσματα έχει καταγράψει το site, είναι χωρίς SEO.

> Συνεργασίες με άλλα sites βοηθούν (αν γίνει σωστή επιλογή). Ένα επίσης κομβικό κομμάτι. Αν καταφέρεις να κάνεις συνεργασίες με άλλα sites -με ισάξια ή μεγαλύτερη επισκεψιμότητα από εσένα- τότε μπορείς να πάρεις ένα boost που θα σε βοηθήσει. Ειδικά στην αρχή που δεν θα έχεις μεγάλο δικό σου κοινό.

> Χορηγίες επικοινωνίας σε events, σε επίπεδο επισκεψιμότητας, δεν με έχουν βοηθήσει ιδιαίτερα. Κάτι που επίσης «παίζει» πολύ, ειδικά στα επιχειρηματικά sites. Στην δική μου περίπτωση, αν και το It’s Possible έχει μπει ως χορηγός επικοινωνίας σε μεγάλα ή μικρότερα events, δεν έχω δει κάτι εντυπωσιακό. Τουλάχιστον από μεριάς επισκεψιμότητας. Αν έχετε χρόνο ασχοληθείτε, αλλιώς αφήστε το στην άκρη.

> Linkedin αρκετά χρήσιμο. Κάτι που πολλοί παραβλέπουν. Το Linkedin δεν είναι μόνο μια πλατφόρμα για να αναρτήσουμε το βιογραφικό μας. Είναι και ένας διαδικτυακός τόπος όπου μπορείς να κάνεις posts και να χτίσεις μια κοινότητα γύρω σου. Μια επαγγελματική κοινότητα. Μπορείς να φτιάξεις, πέρα από το προσωπικό προφίλ, και μια Σελίδα για το project σου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

19 − fourteen =