αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑποχωρεί από την Αίγυπτο η Chipita μετά από 22 χρόνια

Αποχωρεί από την Αίγυπτο η Chipita μετά από 22 χρόνια

Στην αποεπένδυσή της από την αιγυπτιακή εταιρεία Edita προχώρησε η Chipita, με το τίμημα για την πώληση του ποσοστού που ήλεγχε, ήτοι 13,07% να αγγίζει τα 83 εκατ. ευρώ, -η λογιστική αξία της συμμετοχής του ομίλου στην Edita με ημερομηνία 31/12/2018 είχε αποτιμηθεί στα 34,94 εκατ. ευρώ- αναφέρουν πηγές με γνώση των εξελίξεων. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το deal “έκλεισε” την περασμένη εβδομάδα ενώ ο ελληνικός όμιλος θα συνεχίσει να παρέχει τεχνολογική υποστήριξη στην Edita.

Η εταιρεία Edita Food Industries ιδρύθηκε το 1996 ως κοινοπραξία μεταξύ της Chipita και της οικογένειας Berzi. Η είσοδός της στην αιγυπτιακή αγορά με το croissant Molto ήταν δυναμική, με την Edita να καταλαμβάνει πολύ γρήγορα την πρώτη θέση και να εισάγει τα Bake Rolz στην κατηγορία του αλμυρού snack. Ενώ η εξαγορά προ ετών της Hostess στην Αίγυπτο και ο εκσυγχρονισμός των εργοστασίων της, εισήγαγε την εταιρεία στην αγορά των cakes, δίνοντάς της περαιτέρω ώθηση. Σήμερα στην αγορά του κρουασάν είναι νούμερο 1 παίκτης με μερίδιο άνω του 60%, ενώ υψηλά είναι τα μερίδια και η θέση που κατέχει και στις άλλες κατηγορίες προϊόντων που δραστηριοποιείται.

Μπορεί η Chipita να αποεπένδυσε από την Edita ωστόσο εστιάζει σε αγορές που αναμένεται ότι θα εμφανίσουν ταχύτερη ανάπτυξη στο μέλλον. Σύμφωνα με αναλυτές της Technavio εκτιμάται πως η παγκόσμια αγορά συσκευασμένου κρουασάν θα αυξηθεί πάνω από 4% ετησίως την περίοδο 2019-2023. Η περιοχή EMEA, κατά τους αναλυτές της Technavio, κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς (σ.σ. στοιχεία 2018), αντιπροσωπεύοντας πάνω από 61%, ακολουθούμενη από την Αμερική και την περιοχή APAC. Ωστόσο, εκτιμάται ότι την περίοδο 2019-2023, η περιοχή APAC, στην οποία περιλαμβάνονται χώρες όπως η Ινδία και η Μαλαισία στις οποίες έχει εισέλθει η Chipita, αναμένεται να σημειώσει την υψηλότερη ανάπτυξη.

Πέρυσι η Chipita πέτυχε αύξηση +10,7% των πωλήσεών της, εξαιρουμένων των κοινοπραξιών, “σπάζοντας” το φράγμα των 510,2 εκατ. ευρώ, όταν το 2017 οι πωλήσεις της ήταν στα 461 εκατ. ευρώ. Το προσαρμοσμένο EBITDA, συμπεριλαμβανομένων των κοινοπραξιών άγγιξε τα 75,7 εκατ. ευρώ έναντι 68,4 εκατ. ευρώ (+10,7%), τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες τα 21,1 εκατ. ευρώ από 23,4 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους τα 20,8 εκατ. ευρώ έναντι 15,4 εκατ. ευρώ.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × one =