αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑν κάνεις αυτά τα 6 λάθη, τότε σίγουρα δεν θα βρεις την θέση εργασίας που θέλεις

Αν κάνεις αυτά τα 6 λάθη, τότε σίγουρα δεν θα βρεις την θέση εργασίας που θέλεις

Ακόμα και οι πιο έμπειροι στην αναζήτηση εργασίας κάνουν λάθη μερικές φορές, αλλά σε μία τόσο ανταγωνιστική αγορά, ένα μικρό λάθος μπορεί να σου κοστίσει τη δουλειά των ονείρων σου.

Εάν όμως, μάθεις πώς να πλοηγείσαι μακριά από πιθανές παγίδες από την αρχή και ανακαλύψεις τις κρυφές πόρτες, τότε η αναζήτηση εργασίας θα είναι πιο παραγωγική και θα αποφέρει περισσότερα θετικά αποτελέσματα.

Για να σε βοηθήσουμε, ορίστε τα 6  λάθη που πρέπει να αποφύγεις στην αναζήτηση εργασίας:

1. Αποστολή αιτήσεων μόνο σε αγγελίες

Υπολογίζεται ότι μόνο  το 25% των θέσεων εργασίας δημοσιεύονται στο ευρύ κοινό, αυτές που βλέπεις στο internet, στις εφημερίδες.  Το υπόλοιπο 75% των κρυφών θέσεων εργασίας καλύπτονται πριν βγουν σε αγγελία.  Τι μπορείς να κάνεις;

Ενεργοποίησε το δίκτυό σου. Οι εργοδότες προτιμούν να προσλαμβάνουν μέσα από συστάσεις και γνωριμίες.  Επικοινώνησε μέσω LinkedIn εργαζομένους που απασχολούνται σε εταιρείες που σε ενδιαφέρουν. Πήγαινε σε networking events. Μπορεί αυτή η τακτική να αργήσει να φέρει αποτελέσματα αλλά μην ξεχνάς ότι:

Συμβουλή: Αφιέρωσε 30% του χρόνου σου στις αιτήσεις online και το 70% στη δικτύωση.

2. Αποστολή μαζικών βιογραφικών

Το 90% των υποψηφίων στέλνει το ίδιο βιογραφικό σε όλες τις αιτήσεις. Μεγάλο λάθος. Όταν ένας εργοδότης λαμβάνει για κάθε αγγελία από 400 έως και 2.000 βιογραφικά είναι πάρα πολύ δύσκολο να ξεχωρίσεις με ένα κοινότυπο βιογραφικό. Πλέον, σε πολλές εταιρείες, την πρώτη αξιολόγηση δεν την κάνει το ανθρώπινο μάτι αλλά το Applicant Tracking System (ATS), λογισμικό που ψάχνει για συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά στο βιογραφικό σου.  Πώς περιμένεις το βιογραφικό σου να περάσει στην επόμενη φάση εάν δεν το προσαρμόζεις για ΚΑΘΕ ΘΕΣΗ.

Συμβουλή: Διάβασε προσεκτικά την αγγελία, εντόπισε τις λέξεις κλειδιά και πρόσθεσέ τες στο βιογραφικό σου.

3. Απόρριψη αγγελιών επειδή δεν είναι η δουλειά των ονείρων σου

Περισσότερο από 30% των υποψηφίων που κάνουν αίτηση για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, προσλαμβάνονται για διαφορετικό πόστο. Μπορεί να σου φαίνεται παράξενο αλλά στην ουσία ο εργοδότης σε θέλει εκεί που μπορείς να προσφέρεις και να αποδόσεις καλύτερα. Εσύ μπορεί να κάνεις αίτηση σε μία θέση Marketing αλλά στην πραγματικότητα να σε ενδιαφέρουν οι πωλήσεις, να το εκφράσεις στη συνέντευξη σωστά και ο εργοδότης να κρίνει ότι όντως αυτό θα σου ταίριαζε. Δεν είναι απίθανο σενάριο.

Μία πραγματική ιστορία: Μία γυναίκα είχε πάει για συνέντευξη για μία θέση στην υποστήριξη της διοίκησης. Ήξερε σχεδόν τα πάντα για την εταιρεία και είχε προτάσεις για το πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που είχαν εκείνη την περίοδο. Ο CEO την προσέλαβε αμέσως αλλά για διαφορετική θέση. Τώρα δουλεύει ως Training Specialist.

Συμβουλή: Εάν σε ενδιαφέρουν συγκεκριμένες εταιρείες και έχουν ανοιχτές θέσεις που με το βιογραφικό σου θα μπορούσες να φτάσεις στη συνέντευξη, κάνε αίτηση, και ας μην είναι το ιδανικό για εσένα. Η συνέντευξη είναι μία συζήτηση όπου μπορείς να διαπραγματευτείς.

4. Κακή προετοιμασία συνέντευξης

Σύμφωνα με τον Ford R. Myers, παγκοσμίως βραβευμένο Career Coach, όλες οι συνεντεύξεις εργασίας αποτελούνται από πέντε βασικά στοιχεία:

  • την εκπροσώπηση της αξίας σου (αυτογνωσία),
  • τη γνώση σου για την εταιρεία, πέρα απο αυτό που παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα,
  • την πραγματοποίηση έξυπνων ερωτήσεων,
  • τη διαπραγμάτευση αποζημιώσεων και
  • following up μετά τη συνέντευξη

Οι ερωτήσεις αυτογνωσίας αποτελούν το 60% των ερωτήσεων σε μία συνέντευξη και είναι ο λόγος που αποτυγχάνουν οι περισσότεροι υποψήφιοι γιατί έχουν ψάξει για την εταιρεία αλλά δεν ξέρουν πώς να απαντάν ερωτήσεις όπως:

  • Γιατί να επιλέξουμε εσένα και όχι κάποιον άλλο
  • Που βλέπεις τον εαυτό σου σε 5 χρόνια από τώρα
  • Ποια είναι η μεγαλύτερή σου αποτυχία

Συμβουλή 1: Το αν θα περάσεις ένα διαγώνισμα εξαρτάται από το πόσο καλά μελέτησες από πριν, το ίδιο ισχύει και για τη συνέντευξη. Μην υποθέτεις ότι έχεις στο μυαλό σου τις απαντήσεις, κάθισε και γράψτες σε χαρτί πριν πας στη συνέντευξη. Θα μειωθεί κατά πολύ το άγχος σου.

Συβμουλή 2: Αξιοποίησε ιστοσελίδες όπως το Glassdoor για να βρεις πληροφορίες για την επιχείρηση που δεν αναγράφονται στην ιστοσελίδα τους.

5. Λάθος διαχείριση των Social Media στην αναζήτηση εργασίας

Το 90% των εργοδοτών, εάν τους αρέσει το βιογραφικό σου, πριν σε καλέσουν για συνέντευξη θα ψάξουν το όνομά σου στη Google. Εάν το μόνο που βγει είναι το Facebook ή Instagram είσαι ήδη 5 μονάδες μείον. Πρώτα θα πρέπει να εμφανίζεται το LinkedIn και μετά όλα τα υπόλοιπα Social Media. Επίσης, να ξέρεις ότι υπάρχουν αρκετοί τρόποι που μπορείς να χάσεις τη δουλειά σου μέσω  Facebook αν δεν προσέξεις!!!

Πάμε τώρα στο περιεχόμενο. Το να έχεις απλά LinkedIn δεν αρκεί. Βλέπω profile που είναι ελλιπή, χωρίς φωτογραφία, ανενεργά…με λίγα λόγια “εγκαταλελειμμένα”.  Εάν δεν ξέρεις πώς, ζήτα από κάποιον που γνωρίζει να σε βοηθήσει να χτίσεις ένα καλό Profile και να το αξιοποιείς σωστά στην αναζήτηση εργασίας.

Facebook…Από πού να πρωτοξεκινήσω με τα λάθη που γίνονται εδώ. Βγαίνεις με τους φίλους σου και ποστάρεις μία “αθώα” φωτογραφία καθώς διασκεδάζετε με αλκοόλ στο χέρι για να δείξεις σε όλους πόσο καλά περνάς. Κάνεις ένα ρατσιστικό comment σε ένα post το οποίο σκέφτεσαι “εντάξει ποιος θα το δει”.  ΟΛΑ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ. Ότι κάνεις στο Internet μένει ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ONLINE. Υπάρχει ένα ρητό που χρησιμοποιούν οι εργοδότες:

Συμβουλή 1: Η εικόνα που προβάλεις στα Social Media είναι το 2ο στάδιο αξιολόγησης, μετά το βιογραφικό. Διέγραψε φωτογραφίες και ποστ που προβάλουν μία όχι τόσο επαγγελματική εικόνα. Φτιάξε το LinkedIn σου βλέποντας καλά παραδείγματα από άλλους.

Συμβουλή 2: Τα Social Media είναι το Personal Branding σου online. Αποφάσισε ποια είναι η εικόνα που θέλεις οι άλλοι να έχουν για εσένα και ακολούθησε μία κοινή πλεύση σε όλα τα media.

6. Δεν ακολουθείς ένα πλάνο στην αναζήτηση

Η εύρεση εργασίας είναι μια δουλειά από μόνη της και θα πρέπει να προσεγγίζεται συστηματικά. Πολλοί είναι αυτοί που σε μία ημέρα, στέλνουν 20 αιτήσεις και την υπόλοιπη εβδομάδα περιμένουν. Αυτή δεν είναι η λύση. Δημιούργησε ένα πλάνο με το ποιες εταιρείες θέλεις να προσεγγίσεις, βρες το άτομο επικοινωνίας,  όχι απλά στο μυαλό σου, χρησιμοποίησε εργαλεία όπως το excel για να παρακολουθείς την πρόοδο των αιτήσεών σου. Θα πρέπει δημιουργήσεις ένα σύστημα για να βεβαιωθείς ότι κάθε μέρα για πχ 1 ώρα, θα υποβάλλεις αιτήσεις, θα χτίζεις το δίκτυό σου online και δια ζώσης.

Μην ξεχνάς να κάνεις follow up μετά την αίτησή σου. Εάν σου λέει η αγγελία την προθεσμία που θα επικοινωνήσουν μαζί σου τότε περίμενε μέχρι τότε. Εάν δεν αναφέρει κάτι, μπορείς να πάρεις ένα τηλέφωνο στην εταιρεία μετά από 7 ημέρες ώστε να ρωτήσεις σε τι στάδιο βρίσκεται η αίτησή σου. Στις πολυεθνικές η αξιολόγηση βιογραφικών μπορεί να διαρκεί μέχρι και 4 εβδομάδες.

Συμβουλή: Δημιούργησε ένα excel tool για να παρακολουθείς τις αιτήσεις σου και ενημέρωνέ το καθημερινά. Σημείωνε τις ημερομηνίες που κάνεις αίτηση, follow up τηλέφωνο και γενικά τις προθεσμίες που σου παρουσιάζουν στην αγγελία. Γράψε τα ονόματα και emails των αρμόδιων υπεύθυνων για την επιλογή προσωπικού.

Πηγή: Leadcompass.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four + 9 =