Το να σε σέβονται στο γραφείο δεν είναι πάντα εύκολο. Προσπαθήσατε να είστε επαγγελματίας, να προσφέρετε πάντα ποιοτική δουλειά και να είστε ομαδικός παίκτης. Αλλά με κάποιο τρόπο, νιώθεις ότι κάτι δεν πάει καλά.
Δεν έγινε κάτι τρομερό. Απλώς υπάρχει μία αίσθηση ότι δεν σας παίρνουν τόσο σοβαρά όσο θα θέλατε, παρόλο που προσπαθείτε να αποδείξετε την αξία σας.
Ακούγεται οικείο; Αν ναι, δείτε πώς μπορείτε να αλλάξετε το σχέδιο του παιχνιδιού σας.
Εδώ είναι 4 κινήσεις για να κερδίσετε τον σεβασμό που πραγματικά σας αξίζει από τους συναδέλφους σας. Δεν θα είναι εύκολο, αλλά αξίζει τον κόπο!
Ενεργή ακρόαση
Στον πολυσύχναστο κόσμο της ζωής στο γραφείο, είναι εύκολο να αισθάνεσαι σαν ένα ακόμα γρανάζι στο μηχάνημα. Μπορεί ακόμη και να αισθάνεστε ότι θα μπορούσατε να αντικατασταθείτε από οποιονδήποτε άλλο και δεν θα έκανε διαφορά.
Αλλά εδώ είναι το θέμα, δεν είστε απλώς οποιοσδήποτε άλλος υπάλληλος. Είστε μοναδικοί, με το δικό σας σύνολο δεξιοτήτων και ταλέντων που σας κάνουν να ξεχωρίζετε.
Ένας τρόπος για να δείξετε πραγματικά αυτή τη μοναδικότητα είναι να κατακτήσετε την τέχνη της ενεργής ακρόασης. Μπορεί να φαίνεται μικρό πράγμα, αλλά πιστέψτε το, αλλάζει το παιχνίδι.
Όταν ακούτε αληθινά τους συναδέλφους σας, στέλνετε ένα ισχυρό μήνυμα ότι οι απόψεις τους έχουν σημασία και εκτιμώνται. Αυτό όχι μόνο ενισχύει την καλύτερη επικοινωνία αλλά συγκεντρώνει και σεβασμό.
Αν λοιπόν νιώθετε σαν ένα άλλο γρανάζι, ήρθε η ώρα να το αλλάξετε. Ξεκινήστε συμμετέχοντας πραγματικά σε συζητήσεις, όχι απλώς περιμένοντας τη σειρά σας για να μιλήσετε, αλλά ακούγοντας ενεργά τι έχουν να πουν οι άλλοι. Και παρακολουθήστε καθώς ο σεβασμός… αρχίζει να εισρέει.
Εξασκηθείτε στη σαφή και συνοπτική επικοινωνία
Η επόμενη συνήθεια που πρέπει να καλλιεργήσετε είναι η τέχνη της σαφούς και συνοπτικής επικοινωνίας. Τώρα, αυτό μπορεί να ακούγεται ξεκάθαρο, αλλά στην πραγματικότητα, είναι κάθε άλλο παρά.
Όταν η πίεση ανεβαίνει, τότε μετράει να είσαι σαφής και συνοπτικός.
Φρόντισε να συνοψίσεις τις σκέψεις σου πριν τις μοιραστείς, κόβοντας κάθε άσχετη λεπτομέρεια.
Είναι μια λεπτή αλλαγή, αλλά είναι αυτή που προκαλεί σεβασμό.
Οι συνάδελφοί σας θα εκτιμήσουν την ικανότητά σας να φτάσετε κατευθείαν στο θέμα, εξοικονομώντας χρόνο από όλους και εξαλείφοντας τη σύγχυση. Αυτή η συνήθεια δεν είναι μόνο να μιλάμε λιγότερο. Εχουν σημασία και οι λέξει που χρησιμοποιείς. Θυμήσου και το άρθρο: Οι μάστερ της επικοινωνίας κάνουν αυτά τα 5 πράγματα διαφορετικά. Και μπορείς να τους «αντιγράψεις».
Δείξτε εκτίμηση εκεί που πρέπει
Είναι στη φύση μας να νιώθουμε καλά όταν αναγνωρίζονται οι προσπάθειές μας.
Στην πραγματικότητα, μια έρευνα της Gallup αποκάλυψε ότι οι εργαζόμενοι που λαμβάνουν αναγνώριση για την εργασία τους είναι πιο πιθανό να παραμείνουν στον Οργανισμό τους, έχουν πιο παραγωγικές ημέρες εργασίας και είναι πιο πιθανό να λάβουν υψηλότερες αξιολογήσεις από τους πελάτες.
Στο χώρο εργασίας, το να δείχνετε εκτίμηση για τη σκληρή δουλειά των συναδέλφων σας δεν σημαίνει απλώς να είστε προσεκτικοί ή ευγενικοί. Πρόκειται για την αναγνώριση της συνεισφοράς τους στην ομάδα και τον Οργανισμό συνολικά.
Όταν δείχνετε γνήσια εκτίμηση για τους άλλους, όχι μόνο τονώνετε το ηθικό τους αλλά και καθιερώνετε τον εαυτό σας ως συνάδελφο με σεβασμό. Δείχνει ότι εκτιμάτε τη δουλειά τους και τους βλέπετε ως αναπόσπαστο μέρος της ομάδας. Είτε πρόκειται για ένα απλό «ευχαριστώ» για τη βοήθειά τους είτε για μια… κραυγή σε μια συνάντηση για την εξαιρετική τους απόδοση σε ένα έργο, αυτές οι μικρές χειρονομίες μπορούν να συμβάλουν πολύ στο να κερδίσεις τον σεβασμό.
Διατηρήστε μια θετική στάση
Όλοι περνάμε εκείνες τις δύσκολες μέρες στη δουλειά. Οπου όλα φαίνονται να πάνε στραβά. Και πρέπει να κρατήσετε το κεφάλι σας πάνω από το νερό.
Εκείνες τις μέρες, είναι εύκολο να εισχωρήσει η αρνητικότητα. Αλλά εδώ είναι το σημαντικό: Το πώς αντιδράς σε αυτές τις δύσκολες στιγμές λέει πολλά για τον χαρακτήρα σου.
Οι συνάδελφοί σας παρακολουθούν και είναι πιο πιθανό να σεβαστούν κάποιον που μπορεί να διατηρήσει την ψυχραιμία του υπό πίεση και να διατηρήσει μια θετική στάση, παρά κάποιον που καταρρέει με το πρώτο σημάδι του προβλήματος.
Το να έχεις θετική στάση δεν σημαίνει να προσποιείσαι ότι όλα είναι τέλεια ενώ δεν είναι. Σημαίνει να επιλέγεις να εστιάζεις σε λύσεις αντί να ασχολούμαστε με προβλήματα. Σημαίνει να ανεβάζεις τους άλλους με την αισιοδοξία σου αντί να τους σέρνεις προς τα κάτω με την απαισιοδοξία σου.
Έτσι, ακόμα και όταν τα πράγματα είναι δύσκολα, κρατήστε αυτό το πηγούνι ψηλά και αυτό το χαμόγελο. Η θετικότητά σας όχι μόνο θα κάνει τον χώρο εργασίας πιο ευχάριστο για όλους γύρω σας, αλλά θα προκαλέσει και τον σεβασμό των συναδέλφων σας.