Η remote εργασία ήρθε για να μείνει. Πολλές εταιρείες συνεχίζουν να αφήνουν τους υπαλλήλους να εργάζονται εξ αποστάσεως για τουλάχιστον ένα κομμάτι της εβδομάδας — τέσσερα χρόνια μετά τις πρώτες μέρες της πανδημίας του Covid-19 — λόγω… της κερδοσκοπικής φύσης της συμφωνίας: Η εξ αποστάσεως εργασία είναι κερδοφόρα για τις εταιρείες και εκτιμάται ιδιαίτερα από τους εργαζόμενους, σύμφωνα με τους οικονομολόγους.
«Η εξ αποστάσεως εργασία δεν εξαφανίζεται», λέει στο CNBC ο Νικ Μπλουμ, καθηγητής οικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ που μελετά πρακτικές management στο χώρο εργασίας.
«Στην πραγματικότητα, αν κοιτάξετε πέντε χρόνια μπροστά, νομίζω ότι θα είναι υψηλότερα από ό,τι είναι τώρα», είπε.
Αλλά πως μπορείς να βρεις μία τέτοια θέση; Καταρχάς, πρέπει να χτίσεις σωστά το βιογραφικό σου. Αν ψάχνετε για μια νέα δουλειά και ειδικότερα για μια remote θέση, θα πρέπει να συμπεριλάβετε στο βιογραφικό σας διάφορα soft skills, όπως επικοινωνία, ευελιξία και οργάνωση, λέει η ειδικός σταδιοδρομίας της FlexJobs, Toni Frana. Θα πρέπει επίσης να προσθέσετε μια ενότητα τεχνολογίας στο βιογραφικό σας.
«Όταν εργάζεσαι εξ αποστάσεως, θα κάνεις πολλή δουλειά με την τεχνολογία», λέει η Frana στο CNBC. Αυτό περιλαμβάνει τη χρήση εργαλείων επικοινωνίας όπως το Slack και εργαλείων virtual meeting όπως το Zoom και το Microsoft Teams.
Δείτε πώς μπορείτε να τονίσετε την εμπειρία σας με αυτά.
Η ενότητα τεχνολογίας είναι ουσιαστικά μια λίστα με όλη την τεχνολογία με την οποία έχετε εργαστεί. Ξεκινήστε κοιτάζοντας την περιγραφή της θέσης εργασίας και βλέποντας εάν ο εργοδότης περιλαμβάνει κάποια συγκεκριμένη τεχνολογία που θα ήθελε να γνωρίζουν οι υπάλληλοί του.
«Αυτό που βλέπουμε πιο συχνά στις αγγελίες εργασίας μας στο FlexJobs είναι εργαλεία ψηφιακών μηνυμάτων όπως το Slack», λέει η Frana. «Επίσης το Google Workspace, πολλοί Οργανισμοί το χρησιμοποιούν, το Dropbox και φυσικά προγράμματα λογισμικού συναντήσεων όπως το Zoom ή το GoTo Meeting» εξηγεί. Ορισμένες εταιρείες θα αναφέρουν επίσης λογισμικό διαχείρισης έργων όπως τα Jira, Asana και Trello.
Εάν δεν βλέπετε τίποτα στην περιγραφή της εργασίας, «αναφέρετε μια χούφτα με remote εργαλεία» που πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να σχετίζονται με τον ρόλο, λέει ο Frana, προσθέτοντας ότι «μπορείτε απλώς να πείτε Google Workspace, Microsoft Office, Slack, Zoom».
Ονομάστε το «τεχνολογία ή τεχνολογικές δεξιότητες»
Όσον αφορά το πού να τοποθετήσετε την ενότητα, θα πρέπει να είναι μία από τις τελευταίες στο βιογραφικό σας.
«Μου αρέσει να βάζω ένα τμήμα τεχνολογίας μετά την εργασιακή εμπειρία ή μετά το τμήμα εκπαίδευσης», λέει η Frana, και τονίζει: «έτσι είναι κάπως προς το τέλος του βιογραφικού σας». Δεν είναι το πιο κρίσιμο στοιχείο της διαδρομής σας, αλλά θέλετε να τραβήξετε το βλέμμα του υπεύθυνου προσλήψεων στο επίπεδο άνεσής σας με αυτά τα εργαλεία.
Μπορείτε να το ονομάσετε «τεχνολογία ή τεχνολογικές δεξιότητες», λέει. «Αυτό είναι απλώς μια πολύ ωραία εικόνα για όσους διαβάζουν το βιογραφικό σας για να δουν την ικανότητάς σας να μαθαίνετε νέες τεχνολογίες», λέει, «καθώς και αυτό που γνωρίζετε αυτήν τη στιγμή».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Πας με 19 ευρώ: Πως είναι να δουλεύεις remote από το Αγκίστρι με το laptop σου