αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑνεβαίνει κατά 8% η τιμή του σερβιρόμενου καφέ

Ανεβαίνει κατά 8% η τιμή του σερβιρόμενου καφέ

Μεσοσταθμική ποσοστιαία αύξηση 8%, η οποία μεταφράζεται σε ανατίμηση 10-20 λεπτών στη τελική τιμή του καφέ που πωλείται από τις αλυσίδες εστίασης, φέρνει ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στον καφέ.

Ακόμη μεγαλύτερη αναμένεται να είναι η αύξηση ανά κιλό καφέ για την αγορά από το ράφι του σούπερ μάρκετ, καφεκοπτείου κ.λπ., η οποία εκτιμάται από παράγοντες του κλάδου ότι θα αγγίξει το 25%.

Όπως αναφέρει το Capital.gr, μέχρι στιγμής οι αυξήσεις δεν έχουν περάσει στην κατανάλωση, κάτι που αναμένεται άμεσα. Κάποιοι “βλέπουν” οι αυξήσεις να κάνουν την εμφάνιση τους από την επόμενη εβδομάδα στις αλυσίδες εστίασης και να πιέζουν την κατανάλωση προς τα κάτω. Όπως η κα Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της Infobank Hellastat, η οποία εκτιμά πως “η επιβολή ΕΦΚ στον καφέ από 1.1.2017 αναμένεται να οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση του όγκου πωλήσεων τόσο στην οργανωμένη λιανική, όσο και στην εστίαση, κάμψη των εξαγωγών και αύξηση του λαθρεμπορίου.”.

Η χρονική καθυστέρηση μεταξύ της ισχύς από την 1 η Ιανουαρίου του μέτρου και των ανατιμήσεων, έχει να κάνει και με το γεγονός ότι πολλές εταιρείες έσπευσαν να στοκάρουν πρώτη ύλη, άρα έχουν τη δυνατότητα να μη προβούν άμεσα σε ανατιμήσεις στο τελικό προϊόν. Γνωστή αλυσίδα εστίασης έχει στοκάρει ωμό καφέ “που μπορεί να την βγάλει για τουλάχιστον 4 μήνες”, όπως ανέφερε στο Capital.gr συνεργάτης της. Ο Ε.Φ.Κ. αυξάνει την τιμή του καφέ ως πρώτης ύλης, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις, όπως εκείνη του ωμού καφέ, η επιπλέον φορολόγηση ισοδυναμεί με διπλασιασμό του κόστους.

Σημειώνεται πως το ύψος του νέου φόρου, ανέρχεται στα 4 ευρώ/ κιλό για τον στιγμιαίο καφέ και τα παρασκευάσματα από εκχυλίσματα, αποστάγματα ή συμπυκνώματα του προϊόντος, 3 ευρώ/ κιλό για τον καβουρδισμένο καφέ και 2 ευρώ/ κιλό για τον ωμό, μη καβουρδισμένο καφέ.

Αυξήσεις στην τιμή του προϊόντος οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων και καφετεριών, καθώς η πλειοψηφία αυτών είναι πολύ μικρού μεγέθους και θα δυσκολευτούν να ανταπεξέλθουν στην επιπλέον φορολόγηση. Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη οι αυξήσεις αυτές απλά θα πιέσουν κυρίως το πορτοφόλι του καταναλωτή και την κατανάλωση ενώ δεν θα έχουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα στα κρατικά ταμεία.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one + nine =