αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΑνατροπή δεδομένων: Βούλιαξαν με εκρηκτικά το «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό. Δεν ήταν ατύχημα

Ανατροπή δεδομένων: Βούλιαξαν με εκρηκτικά το «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό. Δεν ήταν ατύχημα

Μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με την γνωστή βύθιση του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στον Σαρωνικό τον Σεπτέμβριο του 2017, παραθέτει πόρισμα του ΕΜΠ. Στοιχεία που μάλιστα ανατρέπουν όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Οι ερευνητές απέκλεισαν το ενδεχόμενο ναυτικού ατυχήματος λόγω φθοράς, καθώς όλα τα στοιχεία οδηγούν ότι πρόκειται για δολιοφθορά.

Σύμφωνα με το πόρισμα των 330 σελίδων που συνέταξε το Τμήμα Ναυπηγικής και Τεχνολογίας του Πολυτεχνείου, το πλοίο βυθίστηκε μετά από έκρηξη εκρηκτικών. Υπενθυμίζεται ότι το πλοίο ήταν αγκυροβολημένο και φορτωμένο με 2.194 τόνους μαζούτ και 340 τόνους ντίζελ. Σιγά σιγά άρχισε να έχει κλίση προς τα δεξιά και μέσα σε μία ώρα βυθίστηκε. Οι ναυτικοί που βρίσκονταν στο πλοίο, όταν αντιλήφθηκαν τι συνέβαινε βούτηξαν για να σωθούν.

Τι αναφέρει το πόρισμα του ΕΜΠ

«Εγκάρσιες άνισες παραμορφώσεις των τμημάτων των ελασμάτων εκατέρωθεν μιας ρωγμής προς το εσωτερικό του πλοίου. Ψαθυρές αστοχίες, τόσο κατά μήκος συγκολλήσεων όσο και ανυποστήρικτων ελασμάτων, μέσω εμφάνισης ευθύγραμμων ρωγματώσεων. Δημιουργία λωρίδων υλικού, δημιουργία αυτόνομων θραυσμάτων, απομείωση πάχους των ελασμάτων και αύξηση της σκληρότητας του υλικού τους. Παραμόρφωση κόκκων υλικού και σημαντικές αλλαγές στη μικροδομή μέσω της εμφάνισης χαρακτηριστικών ζωνών αδιαβατικής διάτμησης (λευκές ζώνες).

Η ταυτόχρονη παρουσία των παραπάνω ευρημάτων στις επιφάνειες αστοχίας, σύμφωνα με όσα γνωρίζουν οι συγγραφείς της παρούσας έκθεσης, παραπέμπει σε εκρηκτική φόρτιση.

Μετά από τη μελέτη της ευστάθειας και της κατάκλυσης του πλοίου προέκυψε ότι αυτό βυθίστηκε μετά από τη δημιουργία ρήγματος μέσω του οποίου κατακλύστηκαν οι δεξιές πλευρικές δεξαμενές έρματος No3 και No4, με αποτέλεσμα το πλοίο να λάβει κλήση 25.780 και έμπρυμνη διαγωγή 1.308 m. Λόγω της κλίσης και της διαγωγής του πλοίου εισήλθε νερό από το πρυμναίο φινιστρίνι της δεξιάς πλευράς, το οποίο εν συνεχεία οδηγήθηκε εντός του μηχανοσταστασίου το οποίο και κατέκλυσε. Μετά την κατάκλυση και του μηχανοστασίου, το πλοίο έχασε παντελώς την ευστάθεια του και βυθίστηκε».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × five =