αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑνατιμήσεις ως 10% σε προϊόντα μέσα στο Lockdown

Ανατιμήσεις ως 10% σε προϊόντα μέσα στο Lockdown

Ανατιμήσεις, που σε κάποια προϊόντα που πωλούνται μέσα από τις σάλες των σούπερ μάρκετ, έφθασαν το +10% καταγράφηκε κατά τη διάρκεια του lockdown, με τις προσφορές να έχουν παραμείνει επί της ουσίας στάσιμες σε σχέση με την προ covid εποχή.

Αυτό είναι ένα από τα βασικά στοιχεία που προέκυψε από την ανάλυση της πορείας των πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τους πρώτους πέντε μήνες του έτους που επεξεργάστηκε η εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης IRI και παρουσιάσθηκαν χθες Πέμπτη κατά τη διάρκεια του webinar της με θέμα την επόμενη ημέρα στην αγορά. 

Το θέμα των ανατιμήσεων προβληματίζει έντονα 4 στους 10 τους καταναλωτές, 7 στους 10 (ποσοστό 68%) φοβάται για το εισόδημα της οικογένειας του, εργασιακή ανασφάλεια αισθάνεται το 74%, 42% δηλώνει ότι έχει βιώσει ήδη αρνητικές μεταβολές στην εργασία του, ποσοστό 45%, δηλώνει πως θα περιορίσει τις εξόδους, ενώ το 54% του δείγματος φοβάται νέο κύμα covid από το Φθινόπωρο.

Μέχρι τότε μόνο 2 στους 10 θα κάνουν διακοπές σε ξενοδοχείο ή κατάλυμα με τη συντριπτική πλειοψηφία που θα πάει εφέτος διακοπές να προτιμά το χωριό, το σπίτι κάποιου φίλου ή την εξοχική του κατοικία. Την ίδια στιγμή 2 στους 10 δηλώνει ότι δεν θα πάει διακοπές ενώ 1 στους 4 δεν έχει αποφασίσει ακόμη τι θα κάνει. 

Εν μέσω αυτής της νέα τάξης πραγμάτων, η πορεία της κατανάλωσης στα σούπερ μάρκετ, τα οποία ας σημειωθεί ότι ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι της κρίσης, κατά το δεύτερο εξάμηνο δεν φαίνεται να είναι ανοδική. Οι υποχρεώσεις του Φθινοπώρου, -επιστροφή στα σχολεία, φόροι, κλπ- σε συνδυασμό με τη γενικότερη ανασφάλεια που υπάρχει στα νοικοκυριά θα πιέσουν τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τα οποία, με βάση τις αναλύσεις της IRI, δεν πρόκειται να δουν ανάπτυξη αντίστοιχη των πρώτων πέντε μηνών, ανέφερε ο κ. Κ. Κωτόπουλος, επικεφαλής της Analytics Center of Excellence της IRI. 

Σύμφωνα με το πρώτο σενάριο, βάσει του οποίου δεν θα υπάρξει δεύτερο κύμα covid το Φθινόπωρο, οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων το δεύτερο εξάμηνο θα υποχωρήσουν κατά 0,4% για να καταγράψουν σε επίπεδο έτους ανάπτυξη 5,3%. Με βάση αυτό το σενάριο τη μεγαλύτερη ανάπτυξη θα καταγράψουν οι πωλήσεις της κατηγορίας καθαριστικά σπιτιού +8,9%, τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας +6,7% και τα τρόφιμα +5,1%. 

Το δεύτερο σενάριο, βασίζεται στην παραδοχή ότι το Φθινόπωρο θα υπάρξει δεύτερο κύμα. Με βάση αυτή την παραδοχή οι πωλήσεις του δευτέρου εξαμήνου θα ενισχυθούν κατά 4% ενώ σε επίπεδο έτους ο τζίρος των σούπερ μάρκετ θα εμφανίσει ανάπτυξη 8,1% σε σχέση με το 2019. Και με βάση αυτό το σενάριο τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων αναμένεται να παρουσιάσουν τα είδη φροντίδας για το σπίτι +11,6%, τα είδη ατομικής φροντίδας +9,2% και τα τρόφιμα +8%. 

Σήμερα τα είδη ατομικής φροντίδας “τρέχουν” με ρυθμό ανάπτυξης 15,3% και τα τρόφιμα με +13,1%. Από τις αρχές του έτους έως και τις 24 Μαΐου ο τζίρος των σούπερ μάρκετ έχει ενισχυθεί κατά 14,7% ή +21,5% από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 24 Μαΐου. 

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

13 − ten =