αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΑκρίβεια: Πληθωρισμός-φωτιά στο 11,4%. Ποια προϊόντα καταγράφουν μεγάλη άνοδο στις τιμές τους

Ακρίβεια: Πληθωρισμός-φωτιά στο 11,4%. Ποια προϊόντα καταγράφουν μεγάλη άνοδο στις τιμές τους

Στα ύψη παραμένει ο πληθωρισμός παρά τη μικρή υποχώρηση στο 11,4% τον Αύγουστο από 11,6% τον Ιούλιο. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ από τη σύγκριση του Γενικού ΔΤΚ Αυγούστου 2022 με τον αντίστοιχο του Αυγούστου 2021 προέκυψε αύξηση 11,4%, έναντι αύξησης 1,9% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2021 με το 2020. Ο Γενικός ΔΤΚ τον Αύγουστο, σε σύγκριση με τον Ιούλιο 2022, παρουσίασε μείωση 0,3%.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2021 – Αυγούστου 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2020 – Αυγούστου 2021, παρουσίασε αύξηση 7,9% έναντι μείωσης 0,8% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Σεπτεμβρίου 2020 – Αυγούστου 2021 με το δωδεκάμηνο Σεπτεμβρίου 2019 – Σεπτεμβρίου 2020.

Μεγάλες αυξήσεις καταγράφονται στα τρόφιμα: κατά 18,5% σε ψωμί και δημητριακά, κατά 18% στα γαλακτοκομικά και κατά 25,5% στα λάδια.

Σπάει κάθε κοντέρ το φυσικό αέριο με ανατίμηση 261,3%, ενώ ακριβότερο κατά 65% είναι το πετρέλαιο θέρμανσης και κατά 38,5% το ηλεκτρικό ρεύμα.

Μεγάλες οι αυξήσεις και για τις μεταφορές: κατά 71% ανατιμήθηκαν τα εισιτήρια με αεροπλάνο και κατά 25,4% αυτά με πλοίο. Τα ταξί κοστίζουν 32,9% ακριβότερα.

Ανατιμήσεις 16% καταγράφονται στα ξενοδοχεία, ενώ το τουριστικό πακέτο ήταν 12% ακριβότερο.

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 11,4% τον μήνα Αύγουστο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Αυγούστου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 13,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρη σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 1,8% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 2,7% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 31,4% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 9,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  • 2,7% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 16,0% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  • 2,3% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
  • 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 6,7% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 3,7% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:

2,2% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: τηλεφωνικό εξοπλισμό κινητών τηλεφώνων, τηλεφωνικές υπηρεσίες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

12 + 10 =