Πρόθυμοι να επεκτείνουν τις ηλεκτρονικές τους αγορές τους και στα είδη σούπερ μάρκετ, φέρονται οι Έλληνες, σύμφωνα με σχετική έρευνα της IRI η οποία διεξήχθη παράλληλα σε επτά ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένης και της Ελλάδας.
Αν και το αντιπροσωπευτικό δείγμα για την χώρα μας είναι μικρό, καθώς περιλαμβάνει μόλις 300 άτομα, εντούτοις εξάγεται το συμπέρασμα ότι στο επόμενο διάστημα, ένα ποσοστό της τάξεως του 25% που σήμερα πραγματοποιεί τις αγορές του με επίσκεψη στο κατάστημα, είναι δεκτικό στο να τις πραγματοποιεί και διαδικτυακά. Πλην της Ελλάδα, η έρευνα περιλαμβάνει: την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία σε συνολικό δείγμα 2.600 ατόμων.
Πρόκειται για ένα σημαντικό ποσοστό, αν ληφθεί υπόψη ότι ο μέσος όρος στις χώρες που εξετάζονται ανέρχεται στο 21% και όταν σε κράτη όπως π.χ. στη Γερμανία, το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφώνεται μόλις στο 9%. Αντίθετα για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία είναι 30%.
Βέβαια, από το να μετουσιωθούν οι προθέσεις σε πράξεις η απόσταση είναι μεγάλη, καθώς η Ελλάδα πιάνει «ταβάνι» στις επιτόπιες επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ με το 99% των καταναλωτών να δηλώνει πως το έχει κάνει τον τελευταίο χρόνο, όταν ο μέσος όρος των χωρών της έρευνας είναι στο 91%. Παρά όμως το υψηλό ποσοστό των επιτόπιων επισκέψεων, το 40% των Ελλήνων έχει επισκεφθεί τουλάχιστον μια φορά τους τελευταίους έξι μήνες ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, χωρίς ωστόσο απαραιτήτως να έχει πραγματοποιήσει και αγορές.
Η επέκταση των διαδικτυακών αγορών των Ελλήνων και στα είδη σούπερ μάρκετ, φαίνεται να είναι μια φυσική εξέλιξη, καθώς σημαντικό ποσοστό πραγματοποιεί ήδη ηλεκτρονικές αγορές αγαθών και υπηρεσιών.
Σύμφωνα με την έρευνα το 43% των καταναλωτών στην Ελλάδα έχει αγοράσει τουλάχιστον μια φορά τους τελευταίους έξι μήνες ηλεκτρονικές συσκευές μέσω του διαδικτύου (το αντίστοιχο ποσοστό των επτά χωρών είναι 42%), το 31% έχει αγοράσει μέσω του διαδικτύου βιβλία (έναντι μέσου όρου 40%), το 45% έχει αγοράσει εισιτήρια ή έχει κάνει κρατήσεις για ταξίδια και διαμονή (έναντι μέσου όρου 39%), το 33% έχει αγοράσει εισιτήρια για θεάματα (έναντι μέσου όρου 30%, ενώ το 25% έχει αγοράσει μέσω του διαδικτύου παιχνίδια (έναντι μέσου όρου 24%).
Πέρα από αυτούς που επιλέγουν να ψωνίσουν ηλεκτρονικά, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό το οποίο ανέρχεται στο 86%, όσων επισκέπτονται ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, το κάνει για να ενημερωθεί και να επωφεληθεί από τυχόν προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 42% εξ αυτών, χρησιμοποιεί το διαδίκτυο όχι μόνο πριν επισκεφθεί το φυσικό κατάστημα, αλλά και όταν είναι μέσα σε αυτό. Σύμφωνα με την έρευνα, το 22% το κάνει για να ψάξει για προσφορές, το 20% για να λάβει πληροφορίες για τα προϊόντα και 16% για να χρησιμοποιήσει ψηφιακά εκπτωτικά κουπόνια.
Σημειώνεται ότι το μέσο ποσοστό στην Ευρώπη είναι χαμηλότερο και διαμορφώνεται στο 36%. Ίδιο με την Ελλάδα είναι το ποσοστό για την Ισπανία, ενώ υψηλότερο, στο 50% είναι για την Ιταλία. Αντίθετα στο 31% είναι το ποσοστό για το Ηνωμένο Βασίλειο, 30% για τη Γερμανία, 28% για τη Γαλλία και 27% για την Ολλανδία.
Πηγή: Euro2day.gr