αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΈρευνα: Οι Έλληνες κάνουν online αγορές. Αλλά προτιμούν ξένα e-shops

Έρευνα: Οι Έλληνες κάνουν online αγορές. Αλλά προτιμούν ξένα e-shops

Σχεδόν οι μισοί από τους χρήστες Internet στην Ελλάδα προχώρησαν και σε αγορές μέσω του Διαδικτύου, ποσοστό που αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο και δείχνει τη δυναμική, αλλά και τα περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης που παρουσιάζει ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα. Σύμφωνα με την πανευρωπαϊκή έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Ενωση Ηλεκτρονικού Εμπορίου (Ecommerce Europe), το 49% των χρηστών Internet στην Ελλάδα έκανε και ηλεκτρονικές αγορές το 2018. Το αντίστοιχο ποσοστό δύο χρόνια πριν ήταν 45%.

Με την παραπάνω επίδοση η Ελλάδα κατατάσσεται στην 20ή θέση μεταξύ των 28 χωρών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και στην ουσία μοιράζεται την ίδια θέση με την Πορτογαλία. Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το 87% των χρηστών Internet πραγματοποίησε το 2018 αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα. Αμέσως μετά, ακολουθεί η Δανία, όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 86% και η Ολλανδία με 84%.

Το αρνητικό για τον εγχώριο κλάδο ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ότι, σύμφωνα με την έκθεση του Ecommerce Europe, η πλειονότητα των αγοραστών και συγκεκριμένα το 54% πραγματοποιεί αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός Ελλάδας. Το 35% πραγματοποιεί αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα που βρίσκονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ενώ το 19% κάνει αγορές από καταστήματα σε τρίτες χώρες. Η τάση αυτή, βεβαίως, αναμένεται ότι θα αρχίζει να αλλάζει με την αύξηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα και την ενίσχυση των εναλλακτικών επιλογών που θα έχει ο καταναλωτής.

Οι αγορές εκτός Ελλάδας αποδίδονται κυρίως στο γεγονός ότι οι καταναλωτές βρίσκουν προϊόντα σε πιο συμφέρουσες τιμές εκτός της χώρας μας, ακόμη και αν συμπεριληφθεί το κόστος αποστολής, ειδικά στις κατηγορίες των ηλεκτρικών ειδών και των προϊόντων τεχνολογίας. Επίσης, προβαίνουν σε αγορές από μη εγχώρια ηλεκτρονικά καταστήματα σε περιπτώσεις που δεν μπορούν να βρουν αυτό που αναζητούν εδώ.

Σύμφωνα με την έκθεση, σε ποσοστό 26% οι καταναλωτές στην Ελλάδα δεν παραγγέλνουν προϊόντα ηλεκτρονικά διότι προτιμούν τη διαπροσωπική επαφή στη διάρκεια των αγορών τους, θέλουν να δουν από κοντά το προϊόν, αλλά και λόγω συνήθειας. Ενα 8% διστάζει να πραγματοποιήσει ηλεκτρονικές αγορές διότι φοβάται ζητήματα ασφάλειας κατά την ηλεκτρονική πληρωμή, ένα 3% είναι επιφυλακτικό για το εάν θα μπορέσει να αλλάξει ελαττωματικά προϊόντα, ενώ υπάρχει και ένα 1% που θεωρεί ότι είναι μεγάλο το διάστημα παράδοσης του προϊόντος από τη στιγμή που θα γίνει η παραγγελία.

Στο πλαίσιο της έκθεσης του Ecommerce Europe, έχουν αξιολογηθεί και οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες αγορών (marketplaces) που κυριαρχούν σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα. Με βάση τον αριθμό των επισκεπτών και όχι απαραιτήτως των πραγματοποιούμενων αγορών, κυρίαρχα marketplaces στην Ελλάδα είναι το ebay, το eshop.gr, ενώ την τρίτη θέση καταλαμβάνει πλέον η κινεζική AliExpress.com, θυγατρική του κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba.

Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη διαμορφώθηκε σε 547 δισ. ευρώ το 2018, καταγράφοντας αύξηση 11,87% σε σύγκριση με το 2017, ενώ για το 2019 αναμένεται περαιτέρω ενίσχυσή του, με τις εκτιμήσεις της Ecommerce Europe να κάνουν λόγο για αύξηση κατά 14% και διαμόρφωσή του στα 621 δισ. ευρώ.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έκθεσης, ο γενικός διευθυντής της Ecommerce Europe Κρίστιαν Βερσόιρεν τόνισε την ανάγκη να φτάσει η Ευρώπη την πρόοδο που έχει γίνει στον τομέα του ψηφιακού κόσμου και του ηλεκτρονικού εμπορίου από την Κίνα και τις ΗΠΑ, αλλά και να επιλυθούν τα ζητήματα της επισήμανσης των προϊόντων, του διαφορετικού ΦΠΑ και του μεταφορικού κόστους.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 + nineteen =