αρχικηVIRALΈρευνα λέει ότι κάποια προειδοποιητικά μηνύματα που βλέπουμε σε πινακίδες στον δρόμο, προκαλούν… περισσότερα ατυχήματα

Έρευνα λέει ότι κάποια προειδοποιητικά μηνύματα που βλέπουμε σε πινακίδες στον δρόμο, προκαλούν… περισσότερα ατυχήματα

Πιθανόν έχεις δει και εσύ διάφορα προειδοποιητικά μηνύματα σε πινακίδες στον δρόμο, ενώ οδηγάς. Φαίνεται ότι ότι κάποιες τέτοιες πινακίδες φέρνουν… τα αντίθετα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με μία νέα μελέτη στο Τέξας των ΗΠΑ, όταν οι οδηγοί περνούσαν από πινακίδα που ανέφερε παλαιότερα στατιστικά θανάτων στο δρόμο, ήταν κατά 4.5% πιο πιθανό να εμπλακούν σε ατύχημα μέσα στα επόμενα 10 χιλιόμετρα. Το ποσοστό αυτό με τη σειρά του μεταφράζεται σε 2.600 ατυχήματα το χρόνο και σε 16 θανάτους. Και αν όντως αυτή η συνθήκη ισχύει και σε όλες τις ΗΠΑ, μιλάμε για 17.000 ατυχήματα κάθε χρόνο που προκαλούνται από πινακίδες τέτοιων μηνυμάτων.

Το Τέξας είναι η ιδανική τοποθεσία μελέτης αυτής της συνθήκης καθώς η πολιτεία προβάλει διαρκώς μηνύματα θανάτων στις ηλεκτρονικές πινακίδες σε μία προσπάθεια ευαισθητοποίησης των οδηγών. Φαίνεται όμως πως αυτά τα γενικόλογα, έντονα και πολλές φορές σοκαριστικά μηνύματα έχουν τα αντίθετα αποτελέσματα.

Οι ερευνητές συγκρίνοντας τον αριθμό ατυχημάτων πριν και μετά τη συγκεκριμένη καμπάνια ασφαλείας, εξεπλάγησαν όταν είδαν πως είχε αρνητικό αντίκτυπο. Τα ατυχήματα ήταν ισοδύναμα με το αν αυξανόταν το όριο ταχύτητας κατά 8 km/h ή αν μειωνόταν η παρουσία αστυνομικών κατά 14%.

Η υπόθεσή τους είναι πως αυτού του είδους τα μηνύματα, αντί να κάνουν τους οδηγούς πιο προσεκτικούς, αποσπούν την προσοχή τους. Μετατρέποντας την προσοχή του οδηγού σε άγχος για το θάνατο, αυτά τα μηνύματα μπορεί να κάνουν τους οδηγούς να παραβλέπουν σημαντικά στοιχεία στο δρόμο, όπως τη θέση των άλλων αυτοκινήτων γύρω τους. Η υπόθεση της απόσπασης προσοχής ενισχύεται και από το γεγονός πως η αύξηση των ατυχημάτων ήταν μεγαλύτερη στους δρόμους του Τέξας οι οποίοι είναι πιο περίπλοκοι, με περισσότερη κίνηση, με περισσότερες λωρίδες και εξόδους.

«Είναι σημαντικό να μετρήσουμε το αποτέλεσμα της καμπάνιας, ακόμα και μίας τόσο απλής, επειδή οι καλές προθέσεις δε σημαίνουν απαραίτητα καλά αποτελέσματα» σημειώνουν οι Αρχές.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one + six =