αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΈρευνα: Η Ελλάδα αποτελεί ευκαιρία για τα ξενοδοχειακά brands. Ποιο νησί συγκεντρώνει τις περισσότερες επενδύσεις

Έρευνα: Η Ελλάδα αποτελεί ευκαιρία για τα ξενοδοχειακά brands. Ποιο νησί συγκεντρώνει τις περισσότερες επενδύσεις

Τη χρονιά που πέρασε οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες ή brands αύξησαν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά κατά 15% σε επίπεδο δυναμικότητας δωματίων και κατά 12,1% σε επίπεδο δυναμικότητας κρεβατιών, αποτυπώνοντας με αυτόν τον τρόπο τις ανοδικές τάσεις της ζήτησης του ελληνικού τουρισμού των τελευταίων ετών, καθώς και την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Επιπλέον, κατά το 2018, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 150 luxury ξενοδοχεία φτάνοντας έτσι τα 550 ξενοδοχεία 5 αστέρων και τα 1.581 ξενοδοχεία 4 αστέρων, μέγεθος που αντιστοιχεί στο 21,6% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας.

Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στην ετήσια έρευνα “European Chains & Hotels” της συμβουλευτικής εταιρείας με εξειδίκευση στον τουριστικό και ξενοδοχειακό κλάδο Horwath HTL, όπου για πρώτη φορά συμπεριλήφθηκε η Ελλάδα και η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο των εργασιών του International Hotel Investment Forum 2019, που πραγματοποιήθηκε το διάστημα 4 -6 Μαρτίου 2019 στο Βερολίνο.

Όπως σημειώνεται στην έρευνα, στο παράρτημα για την Ελλάδα, από την έναρξη της ελληνικής οικονομικής κρίσης το 2010, ο τουρισμός ήταν ο μόνος τομέας που παρέμεινε ανθεκτικός και αυξήθηκε σταθερά, όσον αφορά τις αφίξεις και τα έσοδα. Οι βασικές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό εξακολουθούν να είναι η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Ιταλία, οι Κάτω Χώρες, η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Τουρκία, η Ρωσία και οι ΗΠΑ.

“Η Ελλάδα παραμένει μια μεγάλη επενδυτική ευκαιρία για τις διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες, δεδομένου ότι μόνο το 1,7% των συνολικών μονάδων λειτουργούν κάτω από ένα διεθνές brand”, τονίζεται. “Το 2018 υπήρξε αύξηση του μεριδίου αγοράς τους κατά σχεδόν 15% σε δωμάτια και 12,1% σε κλίνες, γεγονός που υπογραμμίζει την ελκυστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και του τουρισμού και τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης”, συνεχίζει.

Η έρευνα παρατηρεί, εντούτοις, πως, παρά το γεγονός ότι αρκετές εγχώριες αλυσίδες έχουν αναπτύξει ισχυρό brand κατά τα τελευταία χρόνια, καμία δεν έγινε διεθνής, εκτός από την IKOS Resorts με παρουσία στην Ισπανία.

Η υψηλότερη συγκέντρωση ξενοδοχείων καταγράφεται στην Κρήτη (1.598), ακολουθεί η Πελοπόννησος με 1.218 μονάδες και η Αττική με 649 ξενοδοχεία. Σε επίπεδο δωματίων, η λίστα διαφοροποιείται ελαφρώς, με την πρώτη θέση να κατέχει και πάλι η Κρήτη (94.288 δωμάτια) και ακολουθούν η Ρόδος (49.471 δωμάτια) και η Αττική (32.250 δωμάτια).

 

Επενδυτική ευκαιρία η Ελλάδα για διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες

 

Σύμφωνα με την έρευνα της Horwath HTL, η οποία προχώρησε στην ανάλυση 22 ευρωπαϊκών αγορών με συνολική δυναμικότητα 150.000 ξενοδοχείων και πάνω από 6 εκατομμυρίων δωματίων, όσον αφορά τις διεθνείς αλυσίδες, στο τοπ-3 βρίσκονται από πλευράς χαρτοφυλακίου οι Thomas Cook, Marriott και TUI, ενώ Grecotel, Mitsis Hotels και Xenos Group Hotels, που δραστηριοποιείται στη Ζάκυνθο, είναι στις τρεις πρώτες θέσεις στις εγχώριες αλυσίδες.

 

πίνακας 2

 

Στην Ελλάδα, τα Hotel Groups, Family Groups και Brands κατέχουν το 8% της συνολικής αγοράς.

 

πίνακας 3

 

Σύμφωνα, τέλος, με την ανάλυση των δεδομένων από τις χώρες που εξετάστηκαν, οι διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες κατέχουν το 13% της συνολικής αγοράς και το 38% της δυναμικότητας δωματίων, ενώ κάθε ξενοδοχείο που ανήκει σε αλυσίδα ή όμιλο διαθέτει κατά μέσο όρο 131 δωμάτια σε σύγκριση με τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία που διαθέτουν κατά μέσο όρο 61 δωμάτια.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × two =