αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈρευνα: Γιατί όπου υπάρχουν Lidl, οι ανταγωνιστές ρίχνουν τις τιμές κατά περίπου 10%

Έρευνα: Γιατί όπου υπάρχουν Lidl, οι ανταγωνιστές ρίχνουν τις τιμές κατά περίπου 10%

Τα καταστήματα με είδη σούπερ μάρκετ που βρίσκονται κοντά στα καταστήματα της γερμανικής πολυεθνικής αλυσίδας Lidl αναγκάζονται να κατεβάσουν τις τιμές τους σε βασικά είδη, όπως το γάλα και το ψωμί, έως και 55% χαμηλότερα σε σύγκριση με περιοχές όπου δεν υπάρχει κατάστημα Lidl! Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει σύμφωνα με μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας στο Chapel Hill.

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα εξέτασε έξι αγορές που συμπεριλαμβάνουν καταστήματα Lidl και έξι αγορές όπου καταστήματα Lidl δεν βρίσκεται κοντά τους. Οι περιοχές ήταν γύρω από τη Βιρτζίνια, τη Βόρεια Καρολίνα και τη Νότια Καρολίνα.

Ο Katrijn Gielens, αναπληρωτής καθηγητής marketing στο UNC, διεξήγαγε τη μελέτη, την οποία ανέθεσε η Lidl. Η μελέτη, η οποία εξέτασε 48 είδη παντοπωλείου, όπως τα γαλακτοκομικά, τα κρέατα, προϊόντα κονσέρβας και κατεψυγμένα τρόφιμα, διαπίστωσε ότι οι ανταγωνιστές λιανοπωλητές καθόρισαν την τιμή για μισό λίτρο γάλακτος κατά 55% χαμηλότερα στις αγορές που γειτνιάζουν με καταστήματα Lidl, σε σύγκριση με τις περιοχές χωρίς Lidl. Συνολικά, σύμφωνα με τη μελέτη, οι έμποροι λιανικής πώλησης στις αγορές «με Lidl» έθεταν τις τιμές τους κατά 9,3% χαμηλότερα από ό, τι στις αγορές χωρίς τη γερμανική αλυσίδα τροφίμων.

«Γνωρίζουμε ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ συστηματικά ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τις τιμές. Το επίπεδο ανταγωνιστικής πίεσης που ασκεί η Lidl στους κορυφαίους λιανοπωλητές να μειώσουν τις τιμές τους στις αγορές αυτές είναι πρωτοφανές», δήλωσε ο Gielens. «Στην πραγματικότητα, η ανταγωνιστική επίδραση επί των τιμών της Lidl σε μια αγορά είναι περισσότερο από τρεις φορές ισχυρότερη από την επίδραση της εισόδου της Walmart σε μια νέα αγορά, όπως προκύπτει σε σύγκριση με προηγούμενες ακαδημαϊκές εργασίες».

Η μελέτη διαπίστωσε τα εξής:

– Η Aldi καθορίζει τις τιμές της κατά 19% χαμηλότερα στις αγορές όπου δραστηριοποιείται η Lidl σε σύγκριση με περιοχές που δεν υπάρχει

– Οι εταιρείες Food Lion και Kroger μείωσαν τις τιμές τους μέχρι 15% χαμηλότερα, αντίστοιχα, σε σύγκριση με εκεί όπου δεν υπάρχει Lidl.

– Οι Walmart και Publix καθορίζουν τις τιμές τους κατά 4% χαμηλότερα.

Πηγή: Economy365.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − 14 =