αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈξι tips για να βγάλεις χρήματα ως freelancer. Και να μην έχεις κανέναν πάνω από το κεφάλι σου

Έξι tips για να βγάλεις χρήματα ως freelancer. Και να μην έχεις κανέναν πάνω από το κεφάλι σου

Η Gen Z δεν ονειρεύεται… να δουλεύει για κάποιον άλλο. Αντίθετα, όλο και περισσότεροι νέοι αναζητούν την ισορροπία και την ολοκλήρωση έξω από τα όρια του κλασικού 9-έως-5: Το 50% των νέων της Gen Z φιλοδοξούν να γίνουν επιχειρηματίες ή να ξεκινήσουν το δικό τους business project, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Samsung και της Morning Consult.

Η έκθεση, η οποία εξέτασε πάνω από 1.000 Gen Zers ηλικίας 16 έως 25 ετών, αποκαλύπτει ότι οι νέοι απογοητεύονται ολοένα και περισσότερο από το παραδοσιακό εργασιακό τοπίο, ψάχνοντας για περισσότερη ευελιξία και ευκαιρίες για να κάνουν τη διαφορά στον κόσμο.

Πολλοί βλέπουν το να γίνεις επιχειρηματίας ή freelancer ως την πιο προσιτή καριέρα για να πετύχεις όλα αυτά τα πράγματα.

Καθώς οι συζητήσεις σχετικά με την επιχειρηματικότητα και τις εναλλακτικές καριέρες απογειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το ίδιο αυξήθηκε και το ενδιαφέρον των νέων της Gen Z να γίνουν το αφεντικό του εαυτού τους, λέει η Ann Woo, head of corporate citizenship στη Samsung Electronics America. «Αυτό που κάποτε φαινόταν ως ο μόνος δρόμος προς τα εμπρός, η απόκτηση μιας εργασίας πλήρους απασχόλησης, τώρα έχει χωριστεί σε τόσες πολλές επιλογές», λέει.

Στην Ελλάδα πολλοί άνθρωποι έχουν μπει ήδη σε ένα τέτοιο μονοπάτι. Θυμήσου, για παράδειγμα, την συνέντευξη που κάναμε με την graphic designer από τα Τρίκαλα που έχει πελάτες έως την Ολλανδία και την Σουηδία. Σε μία άλλη συνέντευξη, o Νώντας Καραβίας εξηγεί πως να βγάλεις 438 ευρώ μέσα στον πρώτο μήνα, από το Fiverr. Και τα παραδείγματα είναι τόσα πολλά.

Αλλά πρακτικά, τι πρέπει να κάνεις για να ξεκινήσεις να βγάζεις χρήματα ως freelancer και να μην έχεις κάποιον πάνω από το κεφάλι σου; Εδώ είναι 6 γρήγορα tips.

Εγγραφείτε σε πλατφόρμες για freelancers. Οι Επιλογές εδώ είναι πολλές. Αν και τα Fiverr και Upwork απολαμβάνουν την αναγνωρισιμότητα στο πεδίο των freelancers, υπάρχουν πολλές λιγότερο γνωστές πλατφόρμες που μπορούν να προσφέρουν στους ελεύθερους επαγγελματίες πρόσβαση σε ποιοτικούς πελάτες.

Το LinkedIn γίνεται γρήγορα ένας προσοδοφόρος κόμβος ανεξάρτητων επαγγελματιών όπου τα στελέχη εταιριών ή άλλοι άνθρωποι μισθώνουν ελεύθερους επαγγελματίες για σημαντικά έργα, βασιζόμενοι στο δίκτυο. Αλλες freelancing startups, όπως η Revolancer, η Legit και η Contra, εργάζονται επίσης πυρετωδώς, για να γίνουν ανταγωνιστικές εναλλακτικές λύσεις για ελεύθερους επαγγελματίες.

Βελτιώστε στοχευμένα την online παρουσία σας. Η δημιουργία μίας εξειδικευμένης ιστοσελίδας, σε συνδυασμό με τα σχετικά επαγγελματικά προφίλ σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους οι ελεύθεροι επαγγελματίες, όταν στήνουν την επιχείρησή τους. Η κίνηση αυτή θα ενισχύσει την παρουσία τους στο διαδίκτυο, θα διευκολύνει την προσέλκυση περισσότερων δυνητικών πελατών και τη διατήρηση ενεργού πελατολογίου, και κυρίως θα βοηθήσει στην οικοδόμηση ενός ισχυρού προσωπικού brand και την εδραίωση της αξιοπιστίας του.

«Με τον κατάλληλα σχεδιασμένο προσωπικό τους ιστότοπο, οι ελεύθεροι επαγγελματίες αποκτούν μεγαλύτερη ελευθερία για να επιδείξουν τις δεξιότητες και την εμπειρία τους, δείγματα έργων που έχουν ολοκληρώσει, καθώς και διάφορες θετικές κριτικές ικανοποιημένων πελατών. Πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο και συστατικό επιτυχίας που μπορεί να κάνει τη διαφορά και να αλλάξει τα πάντα, άπαξ και τους ενδιαφέρει να αξιοποιήσουν νέες προοπτικές και να ξεχωρίσουν από το πλήθος. Επιπλέον, η ύπαρξη και καλή διαχείριση των προσωπικών καναλιών επιτρέπει την ανάπτυξη της πελατειακής βάσης εκτός των freelance δικτύων και κοινοτήτων, γεγονός που παρέχει στους ελεύθερους επαγγελματίες μεγαλύτερη ανεξαρτησία και αυτάρκεια», εξηγεί οEfi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Αναρτήσεις στα social media. Στην εποχή μας είναι μάλλον… αυτοκτονία να είσαι freelancer και να μην έχεις παρουσία στα social media. Φτιάξε επαγγελματικές Σελίδες σε Facebook, Linkedin και Instagram. Ίσως και TikTok. Και φυσικά χρησιμοποίησε παράλληλα το δικό σου προσωπικό προφίλ για να κάνεις αναρτήσεις σχετικές με τις υπηρεσίες/ προιόντα που προσφέρεις. Προσοχή: Μην αναρτάς μόνο για… πωλήσεις, πωλήσεις, πωλήσεις. Προσπάθησε να δημιουργήσεις περιεχόμενο που προσφέρει μια αξία στο κοινό. Για παράδειγμα, νέα που αφορούν το πεδίο σου, χρήσιμα tips κ.α.

Απάντα στα emails μέσα σε μια ημέρα. Έτσι θα φαίνεσαι επαγγελματίας προς τους πελάτες ή τους υποψήφιους πελάτες σου. Σε όλους αρέσει να κάνουν τη δουλειά τους γρήγορα. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να είσαι διαθέσιμος 24/7. Όρισε π.χ. 1 ή 2 χρονικές περιόδους μέσα στην ημέρα, κατά τις οποίες θα απαντάς σε emails. Αλλά αν κάνεις 3,4 ή… 10 ημέρες για να απαντήσεις σε ένα μήνυμα, μάλλον θα χάσεις το παιχνίδι.

Κράτα επαφή με παλιούς πελάτες. Ένα λάθος που κάνουν πολλοί ελεύθεροι επαγγελματίες, είναι να κόβουν κάθε επαφή με παλιούς πελάτες. Αλλά σκέψου ότι αυτοί οι πελάτες μπορεί να χρειαστούν κάτι στο μέλλον και να επιστρέψουν σε εσένα. Αρκεί να έχεις φροντίσει να διατηρήσεις μια επαφή μαζί τους.

Συνάντησε ανθρώπους. Όταν έχεις κενό χρόνο, μην τον αφιερώνεις μόνο για ξεκούραση (που είναι επίσης απαραίτητη). Συνάντησε ανθρώπους που θα σε βοηθήσουν να αναπτύξεις το πελατολόγιο σου ή μπορούν να γίνουν οι ίδιοι πελάτες σου. Δημιούργησε ανθρώπινες επαφές μαζί τους. Και κάπως έτσι θα αναπτύξεις το δίκτυο σου. Θα είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά από τους ανταγωνιστές. Τέτοιες «συναντήσεις» μπορούν να γίνουν και online. Μη διστάσεις να στείλεις ένα email ή ένα μήνυμα σε κάποιον.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 − two =