αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈξι φράσεις που δεν λένε ποτέ οι σπουδαίοι leaders στους εργαζομένους τους

Έξι φράσεις που δεν λένε ποτέ οι σπουδαίοι leaders στους εργαζομένους τους

Υπάρχει μια φράση που λέει ότι «οι άνθρωποι δεν θα θυμούνται τι είπες, αλλά θα θυμούνται πάντα πώς τους έκανες να νιώθουν». Σωστό, εκτός αν πρόκειται για τοξικές φράσεις που λένε κάποιοι μέσα σε έναν εργασιακό χώρο. Οι άνθρωποι θα θυμούνται με ακρίβεια τις λέξεις που είπες και πώς ακριβώς τους έκαναν να νιώσουν.

Υπάρχουν φράσεις που μπορούν να boostάρουν τους ανθρώπους, ενώ υπάρχουν και πολλές άλλες που μπορούν να τους αποθαρρύνουν. Πρέπει να κινηθείς σωστά, ειδικά αν ηγείσαι μίας ομάδας. Εδώ είναι 6 φράσεις που δεν λένε ποτέ οι σπουδαίοι leaders στους εργαζομένους τους.

1. «Το Χ άτομο το κάνει καλύτερα». Μην κάνετε ποτέ τέτοιες συγκρίσεις. Ίσως να έχετε χρησιμοποιήσει αυτή τη φράση για να παρακινήσετε κάποιον να βελτιωθεί (κάτι που δεν θα γίνει) ή να τον επιπλήξετε (και να ρίξει την απόδοση του ακόμα πιο κάτω).

2. «Φέρε μου λύσεις, όχι προβλήματα». Ναι, ο εργαζόμενος πρέπει να σκεφτεί επιλογές για την επίλυση του προβλήματος, αλλά μερικές φορές χρειάζεται τη βοήθειά σας. Αυτή η ξερή δήλωση οδηγεί σε προβλήματα… θαμμένα, τα οποία οι εργαζόμενοι φοβούνται να τα συζητήσουν μαζί σου.

3. «Δεν χρειάζεται να ξέρετε γιατί — απλώς εκτελέστε τις εντολές». Στην πραγματικότητα, πρέπει να ξέρουν το γιατί. Έρευνα έχει δείξει ότι το 58% των εργαζομένων κατατάσσει το “Δεν γνωρίζω γιατί μου ζητούν να κάνω αυτό που κάνω” μέσα στους τρεις κορυφαίους παράγοντες που μειώνουν τα κίνητρα τους.

4. «Θα το κάνω μόνος μου». Και θα είσαι μόνος σου… σε ένα νησί, χωρίς υποστήριξη. Αυτό είναι φρικτό σε δύο μέτωπα. Πρώτον, είναι το αντίθετο με την παραχώρηση αυτονομίας, που λαχταρούν οι εργαζόμενοι. Δεύτερον, λέει “Ξέρω καλύτερα από εσένα” και θέλω να ελέγχω τα πάντα. Όλα αυτά οδηγούν σε μείωση της παραγωγικότητας και της δημιουργικότητας.

5. «Επειδή είμαι το αφεντικό». Επίσης μια φράση που ίσως να έχεις ακούσει από κάποιους managers. Μπορεί να φέρνει κάποια πρόσκαιρα αποτελέσματα λόγω φόβου. Αλλά σε βάθος χρόνου δεν πρόκειται να εμπνεύσεις τους εργαζομένους σου με αυτόν τον τρόπο. Ούτε αυτοί θα δώσουν το «κάτι παραπάνω» για εσένα.

6. «Δεν είναι λάθος μου». Εάν είστε ηγέτης, σίγουρα είναι -τουλάχιστον- εν μέρει δικό σας λάθος. Έχεις την ευθύνη. Οι σπουδαίοι leaders παραδέχονται τα λάθη τους και προσπαθούν να βρουν λύσεις έτσι ώστε η δουλειά να γίνει με καλύτερο τρόπο την άλλη φορά. Και δεν ψάχνουν να ρίξουν την ευθύνη αλλού με την πρώτη ευκαιρία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 5 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου όταν ξεκινάς μία νέα δουλειά

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 − 7 =