αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΈξι φίλοι δημιούργησαν ένα brand με βιολογικά αρωματικά φυτά. Και αυτά έφτασαν ως την Ινδία και τις ΗΠΑ

Έξι φίλοι δημιούργησαν ένα brand με βιολογικά αρωματικά φυτά. Και αυτά έφτασαν ως την Ινδία και τις ΗΠΑ

Έξι φίλοι, ένα ελληνικό brand με βιολογικά αρωματικά φυτά, και συνεργασίες σε 3 ηπείρους. Κάπως έτσι είναι το story πίσω από την Collecteave. «Το Τσάι του Βουνού αποτελεί την κύρια καλλιέργεια μας, το φασκόμηλο, το χαμομήλι, η Λουΐζα, το μελισσοχορτο και το άγριο τριαντάφυλλο (rosa canina) ακολουθούν», λέει ο Ιωάννης Δεληκαρης, ένας εκ των ιδρυτών. Ο ίδιος δημιούργησε το brand μαζί με τους: Αχίλλειο Κόνσουλα, Θοδωρή Θεοδωράκη, Αλέξανδρο Γιαβρόγλου, Φώτη Καρρά και Γιώργο Δεληκάρη.

Τώρα μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα, εξηγεί πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να τρέχει μια εταιρία με 6 «ισάξιους» ιδρυτές χωρίς εταιρική ιεραρχία, ενώ δίνει και την δική του συμβουλή σε όσους σκέφτονται να ξεκινήσουν ένα project αλλά θεωρούν ότι δεν έχουν αρκετά χρήματα.

Πως προέκυψε η ιδέα για το brand σας;

Προηγήθηκε η ‘’ανάγκη’’ για συνεργασία και ενασχόληση με τον τομέα της παραγωγής βιολογικών αρωματικών βοτάνων. Ανάγκη να δώσουμε σάρκα και οστά στις επιχειρηματικές μας ανησυχίες που θα μας επέτρεπαν να ξεφύγουμε από την καθιερωμένη σχέση ‘’ζωής – εργασίας’’ που επιβάλει το μοντέλο ζωής στην πόλη. Από την αρχή είχαμε την ιδέα να καθετοποιήσουμε την παραγωγή μας. Το brandname Collecteave και η συνολική παρουσίαση των συσκευασιών μας ακολουθήσαν στην πορεία ως απαραίτητα στάδια για να φτάσει το προϊόν μας να μπορεί να είναι διαθέσιμο παντού.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να τρέξει ένα project στο οποίο ουσιαστικά υπάρχουν 6 «ισάξιοι» ιδρυτές; Χωρίς να υπάρχει δηλαδή κάποια εταιρική ιεραρχία

Ήταν μια εξ αρχής απαιτητική διαδικασία, η σύμπνοια και η συνεννόηση συνεχίζει να αποτελεί την προτεραιότητα μας. Υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν διαφωνίες και συγκρούσεις, νομίζω πως αυτό είναι το φυσιολογικό, παρόλα αυτά ένας ισχυρός δεσμός και ένας κοινός στόχος μας επιτρέπουν να συνεχίζουμε. Είμαστε παιδικοί φίλοι που στα 32 μας έχουμε ήδη 6 χρόνια που ασχολούμαστε με το project Collecteave και μοιάζει ακόμα σαν να έχουμε μόλις ξεκινήσει.

Το βάρος πέφτει στην οργάνωση και στην παρατήρηση των αναγκών ώστε όλοι να καταφέρουν να βρουν τον ρόλο τους μέσα σε αυτή την ομάδα.

Τι περιλαμβάνει το brand σας αυτή τη στιγμή;

Η Collecteave κατέχει μια έκταση 100 στρεμμάτων βιολογικά πιστοποιημένη, όπου στα 50 στρέμματα από αυτά, παράγονται βιολογικά αρωματικά φυτά. Το Τσάι του Βουνού αποτελεί την κύρια καλλιέργεια μας, το φασκόμηλο, το χαμομήλι, η Λουΐζα, το μελισσοχορτο και το άγριο τριαντάφυλλο (rosa canina) ακολουθούν, καθώς επίσης είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε δοκιμαστικά και με κάποια ακόμα αρωματικά φυτά.

Έχουμε έναν κατάλληλα εξοπλισμένο χώρο για την φυσική αποξήρανση και αποθήκευση της παραγωγής μας.

Στην πορεία τα βότανα μας περνούν προσεκτική διαλογή ώστε να κοπούν η να αποξηλωθουν η να αφαιρεθούν τυχόν ξένα σώματα πριν συσκευαστούν ώστε να είναι έτοιμα προς αποστολή.

Η γκάμα μας αποτελείται από το χάρτινο επαναχρησιμοποιούμενο σακουλάκι Doy Pack και από το γυάλινο βαζάκι.

Όλες οι ετικέτες της Collecteave υιοθετούν τα διεθνή πρότυπα κάνοντας τις συσκευασίες μας διαθέσιμες στις περισσότερες χώρες.

Είμαστε θετικοί σε παραγωγή διαφορετικών συσκευασιών (υλικό, χωρητικότητα, αυτοκόλλητα) μόνο κατόπιν συγκεκριμένης ζήτησης και παραγγελίας των συνεργατών μας.

Σε κάθε περίπτωση η χειροποίητη ξύλινη κασετίνα των αρωματικών μας, δείχνει τι θα ακολουθήσει.

Προσπαθούμε να ολοκληρώνουμε όλα τα παραπάνω στάδια μέσα στην Collecteave έχοντας σαν στόχο μια πιο αειφόρο ανάπτυξη, αφενός διατηρώντας την καλλιέργεια μας όσο πιο ‘’φυσική / no waste’’ μπορούμε αλλά και αφομοιώνοντας κάτι τέτοιο και στις συσκευασίες μας οι οποίες σκοπεύουμε να είναι όλες ‘’plastic free’’ μέσα σε αυτήν την χρόνια.

Πως επηρεάστηκε η δουλειά σας στην εποχή του Covid-19 και πως διαχειριστήκατε όλο αυτό το απρόβλεπτο σκηνικό;

Μας ευνόησε σίγουρα ότι οι εργασίες της συγκομιδής και της ξήρανσης γίνονται κατά την διάρκεια του καλοκαιριού που η κατάσταση ήταν σχετικά ομαλή.

Από εκεί και πέρα δεν μπορέσαμε να κάνουμε τις αναμενόμενες συνεργασίες στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της απαγόρευσης μετακινήσεων.

Παρόλα αυτά κάναμε στοχευμενες κινήσεις ώστε να ενδυναμώσουμε το brand μας μέσω τεχνικών του marketing και είμαστε χαρούμενοι που υπήρξε η ανάλογη ανταπόκριση από αγορές του εξωτερικού καθώς αρχίσαμε να χτίζουμε το δίκτυο μας.

Μέχρι ποια μέχρι ποια μέρη του κόσμου έχουν φτάσει τα προϊόντα σας; Πείτε μας μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα

Στην προσπάθεια μας να γνωρίσουμε τα προϊόντα μας στους δυνητικούς συνεργάτες στείλαμε δείγματα σε αρκετές χώρες σε όλο τον κόσμο, ενώ έχουμε ήδη  ξεκινήσει συνεργασίες σε 3 ηπείρους (ΗΠΑ, Ινδία, Γαλλία, Γερμανία).

Ένα χαρακτηριστικό μέρος που θα ήθελα να αναφέρω είναι το χωριό Βίκος στα Ζαγοροχώρια του νομού Ιωαννίνων όπου προτιμάνε το Βιολογικό Τσάι του Βουνού μας.

Αν μη τι άλλο, αυτό αποτελεί αναγνώριση για την ποιότητα των προϊόντων μας όταν καταλήγουν να επιλέγονται από ανθρώπους που είναι πραγματικοί γνώστες των αρωματικών βοτάνων.

Ξεκινήσατε με μηδενικά κεφάλαια την προσπάθεια σας. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε πολλούς νέους εκεί έξω που έχουν μια ιδέα αλλά δεν την κάνουν πραγματικότητα γιατί σκέφτονται ότι «δεν έχουν αρκετά χρήματα»;

Είμαι σίγουρος πως δεν έχει να κάνει με τα χρήματα, τουλάχιστον όχι μόνο με τα χρήματά. Είναι θέμα απόφασης και χρειάζεται μεράκι και υπομονή.

Θα τους έλεγα ότι η καλύτερη στιγμή είναι ‘’τώρα’’ αφού αρκετά χρήματά μπορεί και να μην έχουν ποτέ.

Εν τελεί δεν είναι για εμάς μόνο θέμα επένδυσης αλλά και στάσης ζωής και έτσι μπορούμε να μας φανταστούμε όπως έχουμε υπάρξει αλώστε ‘’χωρίς αρκετά χρήματά’’.

Δεν ξέρω πως θα είχε ο καθένας εξελιχθεί αν πορευόταν μόνος, σίγουρα θα ήταν πολύ περισσότερο δύσκολο, το αντιλαμβάνεται κάνεις.

Το ότι υπάρχουμε σαν ομάδα έχει μεν τις δυσκολίες του σαν σχήμα, αλλά στο τέλος αυτό είναι και το δυνατό μας σημείο.

Χρειάζεται θάρρος και απαιτεί να πάρεις ρίσκο, αλλά τουλάχιστον θα γνωρίζεις ότι προσπάθησες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 4 =