αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΈξι λάθη που σε κάνουν λιγότερο συμπαθή σε έναν εργοδότη, μέσα στα πρώτα 10 λεπτά

Έξι λάθη που σε κάνουν λιγότερο συμπαθή σε έναν εργοδότη, μέσα στα πρώτα 10 λεπτά

Αν θέλεις να πάρεις μια θέση εργασίας, πέρα από το καλό βιογραφικό, πρέπει να είσαι συμπαθής. Μελέτες έχουν δείξει ότι ο βαθμός συμπάθειας είναι εξίσου σημαντικός με τα επαγγελματικά διαπιστευτήρια που παραθέτεις, και παίζειρόλο στο αν θα πάρεις τελικά την θέση που τόσο θες.

Η συμπάθεια δεν είναι μια ιδιότητα με την οποία γεννιόμαστε. Μπορεί να αναπτυχθεί. Εσείς, ως άτομο που αναζητά εργασία, μπορείτε πραγματικά να μάθετε να είστε συμπαθείς. Και δεν είναι μόνο να είσαι «καλός» ή «γοητευτικός» ή «φιλικός». Έχει να κάνει και τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις.

Το αμερικανικό Fast Company παραθέτει τα 6 λάθη που σε κάνουν λιγότερο συμπαθή σε έναν εργοδότη, κατά την διάρκεια της πρώτης γνωριμίας. Δηλαδή στην job interview.

Προσπαθείς να αποδείξεις ότι είσαι τέλειος

Οκ, θέλετε να «πουλήσετε» επιτυχώς τον εαυτό σας όταν είστε υποψήφιος για δουλειά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να το παρακάνετε και να ισχυρίζεστε ότι έχετε όλες τις δεξιότητες του κόσμου. «Μερικοί υποψήφιοι στέλνουν βιογραφικά με μια μακρά λίστα δυνατοτήτων στην κορυφή και μάλλον πρέπει να είσαι σούπερ ήρωας για να τα έχεις όλα», λέει η Miranda Kalinowski, head of global recruiting στη Meta.

Να είστε ειλικρινείς σχετικά με τα διαπιστευτήρια που έχετε πραγματικά. Σκεφτείτε τις μία ή δύο ιδιότητες που σας καθορίζουν και παραθέστε τις με υπέροχες ιστορίες και συγκεκριμένα παραδείγματα.

Είσαι εγωκεντρικός

Αν θέλετε να είστε συμπαθείς, είναι σημαντικό να μην εστιάσετε στον εαυτό σας. Σύμφωνα με μια μελέτη του Χάρβαρντ, οι άνθρωποι συνήθως ξοδεύουν το 60% των συζητήσεων τους μιλώντας για τον εαυτό τους. Και όταν δεν μιλούν για τον εαυτό τους… σκέφτονται τι να πουν για τον εαυτό τους. Αυτή είναι μια τεράστια παγίδα. Τα άτομα που αναζητούν εργασία, όπως είναι κατανοητό, θέλουν να παρουσιάσουν τον εαυτό τους και να μοιραστούν τις ιστορίες τους. Αλλά σε μια συνέντευξη, θα πρέπει να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο κάνοντας ερωτήσεις και μιλώντας για την εταιρεία και τι μπορείτε να προσφέρετε σε αυτή.

Υπερβολική αυτοπεποίθηση

Ενώ ως άτομο που αναζητά εργασία θέλετε να δείξετε αυτοπεποίθηση, είναι λάθος να βγάλετε υπερβολική εμπιστοσύνη. Δεν πρέπει να αφήνετε να εννοηθεί ότι είστε ο καλύτερος για τη δουλειά ή ότι έχετε πάρει τη δουλειά πριν σας πουν ότι προσλαμβάνεστε. Αυτού του είδους η αλαζονεία μπορεί να είναι καταστροφική.

Προσέξτε τη γλώσσα σας. Μιλήστε με σεμνότητα. Πείτε, «Πιστεύω ότι θα μπορούσα να αντεπεξέλθω στις ευθύνες του ρόλου», όχι «Ξέρω ότι θα έκανα καλά αυτή τη δουλειά» ή «Έχω ό,τι ψάχνετε». Επίσης, μην λέτε ότι είστε ο καλύτερος για τη δουλειά. Άλλωστε, δεν ξέρεις ποιος άλλος είναι υποψήφιος. Και στο τέλος της συνέντευξης, μην πείτε, “Πότε ξεκινάμε;”, Πείτε, «Εκτιμώ το χρόνο σας και ανυπομονώ για την απόφασή σας».

Είσαι απόμακρος

Πολλές φορές, το άγχος μας κάνει να δείχνουμε απόμακροι. «Αν ρωτήσω έναν υποψήφιο, «Ποιος είναι ο τομέας εξειδίκευσής σας;» και αυτός απαντήσει μονολεκτικά και μετά ρωτήσω, «Ποιες ειδικές δεξιότητες έχετε σε αυτόν τον τομέα;» και η απάντηση είναι «software», βρίσκω ότι αυτές οι μονολεκτικές απαντήσεις αποτρεπτικές», λέει ένας έμπειρος υπεύθυνος προσλήψεων. «Υπάρχει αυτός ο τοίχος και οι άνθρωποι δεν με αφήνουν να δω ποιοι πραγματικά είναι», τονίζει.

Όταν μιλάτε με έναν διευθυντή προσλήψεων, αποφύγετε απαντήσεις που ακούγονται σαν… κονσέρβα και δώστε απαντήσεις που φωτίζουν τον αυθεντικό σας εαυτό.

Είσαι υπερβολικά casual

Τα άτομα που αναζητούν εργασία μπορούν να είναι λιγότερο συμπαθείς, αν είναι πολύ casual και να βγάζουν… χαλαρότητα. Ένας τρόπος για να αποφευχθεί αυτό είναι να δείξετε σεβασμό: Φτάστε στην ώρα σας. Ευχαριστήστε τον υπεύθυνο προσλήψεων για τον χρόνο του. Και φροντίστε να στείλετε ένα ευχαριστήριο σημείωμα εντός ωρών μετά από τη συζήτηση σας. Ένας άλλος τρόπος για να αποφύγετε να είστε πολύ casual, είναι να ντυθείτε επαγγελματικά.

Αποκαλύπτεις πολλές πληροφορίες

Τέλος, βεβαιωθείτε ότι «διαβάζετε» με ακρίβεια τον άλλο, και αποφεύγετε να πείτε πράγματα που μπορεί να αποτρέψουν έναν υπεύθυνο προσλήψεων ή έναν διευθυντή προσλήψεων να σας επιλέξει. Ας υποθέσουμε ότι έχετε βγει στην αγορά και άχνετε την καλύτερη προσφορά και τυχαίνει να αναφέρετε στον HR Manager ότι έχετε και άλλες επιλογές, με καλύτερους μισθούς. Αυτό μπορεί να είναι ένα μεγάλο φάουλ. Όπως το έθεσε ένας υπεύθυνος προσλήψεων:: «Δεν μου αρέσει όταν οι υποψήφιοι… ψαρεύουν προσφορές. Το κάνουν επειδή προσπαθούν να πάρουν περισσότερα χρήματα, αλλά με αυτή τη στάση μπορεί να είναι οι πρώτοι που θα φύγουν αν βρουν κάτι καλύτερο. Μπορεί να μην επενδυουν προσωπικά».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

14 − 6 =