αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈνα ανατρεπτικό story: Πως η Παπουτσάνης έφτασε από το χείλος της χρεοκοπίας, στα θετικά αποτελέσματα

Ένα ανατρεπτικό story: Πως η Παπουτσάνης έφτασε από το χείλος της χρεοκοπίας, στα θετικά αποτελέσματα

Κατά τα χρόνια των μνημονίων, στην Ελλάδα διακρίθηκε μια επιχείρηση που βρέθηκε στα όρια της χρεοκοπίας και μέσα σε μια εξαετία (2010-2015) ακολούθησε τον δρόμο της ανάπτυξης και της κερδοφορίας. Πρόκειται για την εισηγμένη εταιρεία Παπουτσάνης, στην οποία το α΄ εξάμηνο του 2010, οι εργαζόμενοι απεργούσαν, οι τζίροι της εταιρείας συρρικνώνονταν, οι ζημίες διογκώνονταν, η μετοχή ήταν σε επιτήρηση και οι τράπεζες ανησυχούσαν για τα δάνεια που είχαν χορηγήσει στον ιστορικό όμιλο.

Όπως διαβάζουμε στην Καθημερινή, σε αυτό το δυσοίωνο περιβάλλον, το 2010 ανέλαβαν το μάνατζμεντ της εταιρείας οι Γεώργιος Γκάτζαρος και Μενέλαος Τασσόπουλος (φωτο). Σταδιακά απέκτησαν και την πλειοψηφία των μετοχών από τον όμιλο Δαυίδ, που ήλεγχε την εισηγμένη. Στα τέλη του 2010 ολοκληρώθηκε αύξηση κεφαλαίου 12 εκατ. ευρώ, που επέτρεψε στην εταιρεία να αποκτήσει κεφάλαια κίνησης, να αποπληρώσει υποχρεώσεις προς τρίτους και να προμηθευθεί πρώτες ύλες. Εν τω μεταξύ, είχε αντικατασταθεί και η επωνυμία Plias και η εταιρεία είχε επανακτήσει την ιστορική ονομασία της.

Αργά αλλά σταθερά το μάνατζμεντ επικεντρώθηκε στη μείωση των λειτουργικών εξόδων, στον περιορισμό του κόστους μέσα από αναζήτηση νέων προμηθευτών, στην ενίσχυση των εξαγωγών και στις πωλήσεις προϊόντων φασόν και ιδιωτικής ετικέτας, καθώς και στην ανάπτυξη της αγοράς των ξενοδοχειακών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ετσι, σε συνδυασμό με την ανάληψη της διανομής των προϊόντων από την ΕΛΓΕΚΑ, σταδιακά ο όμιλος επανήλθε δυναμικά στην αγορά ειδών προσωπικής περιποίησης, στα οποία έχει γράψει ιστορία με τα προϊόντα «Καραβάκι».

Η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ ανακοίνωσε χθες την αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 15% το έτος 2017 σε σχέση με το έτος 2016, επίδοση αντίστοιχη αυτής που πέτυχε μεταξύ 2015 και 2016. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις για το έτος 2017 ανήλθαν σε 20,8 εκατ. από 18,0 που ήταν κατά το έτος 2016.

Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε διεύρυνση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες, στην ανάπτυξη της κατηγορίας των ξενοδοχειακών προϊόντων (τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό) και στο επαναλανσάρισμα των σειρών Aromatics, «Καραβάκι» και Natura. Σημαντική συνεισφορά στην ανάπτυξη του κύκλου εργασιών είχε και η κατηγορία των σαπωνομαζών (η πρώτη ύλη για την παραγωγή του στερεού σαπουνιού) που διοχετεύεται κυρίως στο εξωτερικό.

Οι εξαγωγές το 2017 ανήλθαν σε 8,1 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 39% του συνολικού κύκλου εργασιών. Ταυτόχρονα χθες ανακοινώθηκε ότι τη διετία 2017-2018 οι επενδύσεις της εταιρείας θα ανέλθουν σε περίπου 3,7 εκατ. ευρώ και αφορούν νέα αυτοματοποιημένη γραμμή συσκευασίας καλλυντικών, νέα γραμμή παραγωγής ξενοδοχειακών σαπώνων και επέκταση των παραγωγικών ικανοτήτων στις πλαστικές φιάλες. Το εργοστάσιο της εταιρείας Παπουτσάνης θεωρείται ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής σαπώνων και ξενοδοχειακών καλλυντικών στην Ευρώπη και το μοναδικό στην Ελλάδα.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1870 στο Πλωμάρι της Λέσβου από τον Δημήτρη Παπουτσάνη, ο οποίος με πρώτη ύλη τα φυτικά έλαια ίδρυσε τη φερώνυμη σαπωνοποιία. Το 1913 οι εγκαταστάσεις μεταφέρθηκαν στον Πειραιά και το 1965 έγινε μετεγκατάσταση στη Νέα Κηφισιά.

Το 1972, η εταιρεία εισήχθη στο Χρηματιστήριο και στις αρχές του 1990 η οικογένεια Παπουτσάνη μεταβίβασε τις μετοχές στον όμιλο Δαυίδ. Το 2001 δημιουργήθηκε το σύγχρονο εργοστάσιο παραγωγής προϊόντων προσωπικής φροντίδας στη Ριτσώνα Ευβοίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × two =