αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈνας coach των CEO εξηγεί: «Αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν πρέπει να πάρουν μια απόφαση υπό πίεση»

Ένας coach των CEO εξηγεί: «Αυτό είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι περισσότεροι άνθρωποι, όταν πρέπει να πάρουν μια απόφαση υπό πίεση»

Οι επιτυχημένοι άνθρωποι πρέπει να παίρνουν σημαντικές αποφάσεις υπό πίεση. Κι όμως, πολλοί CEOs αποτυγχάνουν σε αυτό.

Αυτό λέει ο Chris Mailander, ο οποίος κοουτσάρει τους Διευθύνοντες Συμβούλους στη λήψη αποφάσεων υψηλού ρίσκου και πρόκειται να δημοσιεύσει ένα βιβλίο για το θέμα σύντομα. Οι επιχειρηματικοί ηγέτες κάνουν επανειλημμένα κρίσιμα λάθη κατά τη διάρκεια της κρίσης, λέει.

Όλα αυτά τα λάθη έχουν κάτι κοινό, λέει ο Mailander: Όταν είστε μπροστά σε μια απόφαση ζωής ή θανάτου, πρέπει να ενεργήσετε γρήγορα αντί να αφήσετε το πάτημα του κουμπιού… έως την τελευταία στιγμή. «Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είναι απρόθυμοι να πάρουν απόφαση την ώρα της κρίσης», λέει ο Mailander στο CNBC.

Amazon.com: Chris Mailander: books, biography, latest update

Όλοι πρέπει να πάρουμε αποφάσεις υπό την πίεση του χρόνου, όχι μόνο οι CEO. Μπορεί να έχετε ένα πιεστικο deadline στη δουλειά ή να χρειαστεί να κάνετε μια παραγγελία φαγητού την τελευταία στιγμή πριν κλείσει το εστιατόριο. Οι αποφάσεις σας στραβώνουν όταν αφήνετε την πίεση της στιγμής να σας επηρεάσει, λέει ο Mailander.

Εδώ είναι οι τέσσερις κορυφαίες στρατηγικές του για να αποφύγει αυτή τη μοίρα.

Αγκαλιάστε τη διαφωνία

Κάτω από πίεση, είναι εύκολο να πας με το ένστικτό σου και να αγνοήσεις τα αντεπιχειρήματα. Η διαφωνία είναι δύσκολη, δημιουργεί τριβές, καταναλώνει χρόνο κ.λπ. και για αυτό συχνά την αποφεύγουμε. «Αλλά πολλές φορές, αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο μπορούμε να μετριάζουμε μέρος του κινδύνου», μέσω της διαφωνίας.

Αν χρησιμοποιηθεί σωστά, η διαφωνία μπορεί να είναι ένα παραγωγικό εργαλείο, ανακάλυψαν οι ερευνητές του Πανεπιστημίου Yale το 2016: Είναι πιο πιθανό να βρείτε τη διαφωνία χρήσιμη όταν προσεγγίζετε τις απόψεις των άλλων ως πολύτιμες πληροφορίες, παρά ως επιχειρήματα που θα οδηγήσουν σε ήττα.

Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε αντιμέτωποι με μια δύσκολη απόφαση, δοκιμάστε το. «Το να είσαι πρόθυμος να ακούσεις άλλες οπτικές και να συμμετάσχεις σε διάλογο που δεν έχει σκοπό να πείσει το άλλο άτομο ότι έχεις δίκιο, μπορεί να οδηγήσει σε κάθε είδους απροσδόκητες γνώσεις», είπε ο Μάθιου Φίσερ, ένας από αυτούς τους ερευνητές, στο CNBC.

Μάθετε τα τυφλά σημεία σας

Η δημιουργία ενός δικτύου δικηγόρων… του διαβόλου μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε τα τυφλά σημεία. Διαφορετικά, μπορεί να πέσετε θύμα της «πλάνης της επιτυχίας», λέει ο Mailander.

Πάρτε ως παράδειγμα την Silicon Valley Bank, η οποία κατέρρευσε τον Μάρτιο: Χρόνια σταθερής ανάπτυξης και επιτυχίας έκαναν τους ηγέτες της να χάσουν τα ίχνη των αδύναμων σημείων της εταιρείας, λέει.

Σκέψου το απροσδόκητο

Η προετοιμασία για το απροσδόκητο, όπως θα περίμενε κανείς, δεν είναι εύκολη.

Αλλά είναι κομβική. Οι αποφάσεις υπό πίεση γίνονται πιο διαχειρίσιμες όταν μπορείτε να τις αναλύσετε σε βήματα.

Ας υποθέσουμε ότι ψάχνετε δουλειά, κάνοντας αίτηση για πολλές θέσεις σε διαφορετικές εταιρείες. Μπορεί να μην προσληφθείτε κανέναν από τους ρόλους ή μόνο σε έναν από αυτούς — αλλά θα πρέπει επίσης να προετοιμαστείτε για το σενάριο όπου πολλοί πιθανοί εργοδότες θα σας κάνουν πρόταση- και θα έχετε μόνο λίγες μέρες για να διαλέξετε.

Μπορείτε να προλάβετε αυτήν την απόφαση της τελευταίας στιγμής, καταγράφοντας τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε ρόλου εκ των προτέρων, κάτι που μπορεί να σας βοηθήσει να θέσετε τις προτεραιότητες σας πολύ γρήγορα.

Δώστε προσοχή όταν αλλάζουν οι κανόνες

Σε περιόδους κρίσης, οι συνηθισμένοι κανόνες μπορούν να πεταχτούν από το παράθυρο. Οι χώροι εργασίας ξαφνικά έμοιαζαν πολύ διαφορετικοί όταν έφτασε ο Covid, για παράδειγμα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι αδρανούν σε τέτοιες καταστάσεις. «Έβαλαν το κεφάλι κάτω για να προσπαθήσουν να αντέξουν όποιες πιέσεις περνούν», λέει ο coach.

Είναι απίθανο να πετύχεις με αυτόν τον τρόπο, λέει. Η remote εργασία άφηνε τους ανθρώπους κολλημένους στην οθόνη τους για οκτώ και πλέον ώρες την ημέρα, πραγματοποιώντας virtual συναντήσεις συνεχώς. Οι εργαζόμενοι είπαν ότι κατέστρεψε την ψυχική τους υγεία.

Οι επιτυχημένοι λήπτες αποφάσεων βλέπουν αυτές τις καταστάσεις ως ευκαιρίες, λέει ο Mailander. Κάποιοι συνειδητοποίησαν ότι η μείωση του χρόνου στην οθόνη και ο περιορισμός των εικονικών συναντήσεων θα μπορούσαν να υποστηρίξουν την ψυχική τους υγεία και να τους κάνουν πιο παραγωγικούς από ό,τι ήταν στο γραφείο.

«Υπάρχει μια όμορφη δυναμική όταν οι κανόνες αλλάζουν σε ορισμένες καταστάσεις», λέει ο Mailander. «Πολλοί άνθρωποι θα προσπαθήσουν ξεφύγουν από αυτό, αλλά υπάρχουν ευκαιρίες εκεί μέσα».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twenty − 13 =