αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΈνας 21χρονος φοιτητής έφτιαξε την εφαρμογή που θα κάνει τις βραδινές εξόδους σου ευκολότερες

Ένας 21χρονος φοιτητής έφτιαξε την εφαρμογή που θα κάνει τις βραδινές εξόδους σου ευκολότερες

Τι κάνεις όταν έχεις μια ιδέα, είσαι 21 χρονών, δεν ξέρεις να γράφεις κώδικα, δεν έχεις ομάδα, και είσαι μέσα σε μια περίοδο κρίσης; Απλά ξεκινάς. Με στόχο να κάνεις την ιδέα σου πραγματικότητα και να φτάσεις στην επιτυχία. Κάπως έτσι σκέφτηκε ο Ραφαήλ Κανελλόπουλος. Είναι ο δημιουργός του e-night. Πρόκειται για μια εφαρμογή (διαθέσιμη σε Android και iOS) μέσα από την οποία μπορείς να κάνεις κρατήσεις σε νυχτερινά μαγαζιά.

Το It’s Possible συνάντησε τον Ραφαήλ Κανελλόπουλο. Ο ίδιος μιλά για το πως προέκυψε η ιδέα για την εφαρμογή, πως καταφέρνει να τρέχει μόνος του το project (και δεν κοιμάται πολύ όπως παραδέχεται), ενώ απαντά και στο ποια είναι τα επόμενα βήματα σε σχέση με το App του.

Με τι ασχολούσασταν μέχρι τώρα και πως φτάσατε στην ιδέα για το project σας;

Σπουδάζω Δημόσια Διοίκηση στο Πάντειο οπότε μέχρι τώρα ασχολούμουν με τις σπουδές μου, ενώ συμμετέχω και σε κάποιες δράσεις που αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η ιδέα για το App προέκυψε όταν κάποια στιγμή διαπίστωσα δεν υπήρχε κάποια εφαρμογή που να σε βοηθά να κάνεις κρατήσεις σε νυχτερινά μαγαζιά. Έχουμε δει να υπάρχουν εφαρμογές σε παρόμοια λογική σε άλλα πεδία στην ζωή μας, όπως στο ντελίβερι ή στα ταξί. Αλλά δεν υπήρχε κάτι τέτοιο στο κομμάτι της νυχτερινής διασκέδασης.

Όταν με την παρέα μου θέλαμε να κάνουμε μια κράτηση σε ένα μαγαζί –και μάλιστα θα πρέπει να σας πω ότι εγώ δεν ήμουν ο άνθρωπος που έβγαινε συνέχεια- έπρεπε να βρούμε άλλους πιο «παραδοσιακούς» τρόπους. Αποφάσισα λοιπόν να φτιάξω μια εφαρμογή την οποία θα την ανοίγεις, και θα έχεις μια ολοκληρωμένη λίστα με τα μαγαζιά της Αθήνας, θα μπορείς να δεις τιμές και τοποθεσίες, και θα κάνεις απευθείας online την κράτηση σου.

Επειδή γενικότερα υπάρχει ένα κλίμα απαισιοδοξίας στην Ελλάδα. Εσείς πως αποφασίσατε, ενώ μάλιστα σπουδάζετε παράλληλα, να ξεκινήσετε ένα δικό σας project; Δεν σας προβλημάτισε το όλο κλίμα τριγύρω;

Σίγουρα είχα έναν προβληματισμό, αφού έβλεπα ότι το γενικότερο κλίμα δεν ήταν καλό. Από την άλλη όμως πίστευα και πιστεύω ότι έχω μια πολύ καλή ιδέα. Εννοείται ότι πριν ξεκινήσω το project, έκανα την έρευνα μου για να δω αν υπάρχει χώρος στην αγορά για να κινηθούμε. Εφόσον οι αριθμοί δείχνανε ότι ένα τέτοιο App μπορεί να σταθεί, είπα «ας το κάνω». Το ότι υπάρχει μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσουμε όλες τις προσπάθειες μας και να σηκώσουμε τα χέρια.

Το βασικό είναι να πιστεύεις σε αυτό που θέλεις να κάνεις. Αν πιστεύεις στην ιδέα σου, και εφόσον αυτή είναι βιώσιμη, μπορείς να τα καταφέρεις.

Ωραία, εσείς βρήκατε την ιδέα σας. Από εκεί και πέρα ποια ήταν τα επόμενα βήματα, μέχρι να γίνει πραγματικότητα;

Αρχικά έβαλα κάτω τα δεδομένα, και εξέτασα το τι θα χρειαστεί για να το κάνω. Κώδικα ξέρω να γράφω; Δεν ξέρω. Άρα οπωσδήποτε θα χρειαστώ κάποιους ανθρώπους που θα μου γράψουν τον κώδικα ή θα πρέπει να πληρώσω μια εταιρία για να το κάνει. Αυτό είχα στην μια άκρη του μυαλού μου. Από την άλλη άκρη του μυαλού μου, σκεφτόμουν το εξής: Τι έχουμε αυτή τη στιγμή στην αγορά; Ένα πλήθος ανθρώπων που βγαίνουν σε νυχτερινά μαγαζιά. Ήξερα και 2-3 ανθρώπους που δραστηριοποιούνται στα νυχτερινά μαγαζιά και τους ρώτησα αν μια τέτοια ιδέα θα μπορούσε να σταθεί. Αυτοί μου δώσανε θετικό feedback.

Από εκεί και πέρα είδα κάποιους αριθμούς: Περίπου πόσοι άνθρωποι κινούνται στον χώρο της νύχτας, τι τιμές υπάρχουν, τι τζίρος γίνεται, και είδα λοιπόν ότι μπορεί να σταθεί ένα τέτοιο App κάπου εκεί.

Στη συνέχεια εξέτασα το οικονομικό κόστος που θα απαιτούνταν για να μου φτιάξει μια εταιρία την εφαρμογή, όπως την είχα στο μυαλό μου. Έκατσα κάτω με χαρτί και μολύβι, σχεδίασα το πως θα ήθελα να μοιάζει η εφαρμογή λαμβάνοντας υπόψη το πως θα ήθελα ως χρήστης να είναι κάτι τέτοιο. Στην συνέχεια με αυτά τα σχέδια πήγα σε φίλους και γνωστούς για να τους τα δείξω και να μου πουν πως τους φαίνονταν. Και έπειτα, με τα τελικά σχέδια πλέον, απευθύνθηκα σε μια εταιρία για να μου φτιάξει την εφαρμογή. Λίγο πριν, είχα ήδη φτιάξει το logo με τη βοήθεια ενός φίλου γραφίστα, και είχα βρει το όνομα του App.

Αυτή τη στιγμή «τρέχετε» μόνος σας την εφαρμογή. Πως είναι αυτό το «one man show» στην καθημερινότητα;

Σίγουρα η καθημερινότητα είναι πιεστική. Αλλά ασχολούμαι με κάτι που μου αρέσει. Χειρίζομαι όλο το κομμάτι που έχει να κάνει με το business.

Από τα ραντεβού με τους επιχειρηματίες, την εκπαίδευση του προσωπικού των μαγαζιών σε σχέση με το τερματικό σύστημα που έχουμε, έχω να κάνω την προώθηση του App, και φυσικά να παίρνω feedback από όλες τις πλευρές έτσι ώστε το project να βελτιώνεται. Η αλήθεια είναι ότι δεν κοιμάμαι και πολύ. (γέλια)

Ας πούμε ότι κάποιος μπαίνει για πρώτη φορά στο e-night. Με απλά λόγια, τι ακριβώς κάνει η εφαρμογή σας;

Καταρχήν, με το που την ανοίξει ο χρήστης, θα δει ένα περιβάλλον πολύ φιλικό και εύκολο στη χρήση. Αμέσως βλέπει τα banner με τα μαγαζιά, και πατώντας πάνω στο κάθε ένα από αυτά μπορεί να δει τις αναλυτικές πληροφορίες για το εκάστοτε μαγαζί. Τιμές, περιγραφή, τοποθεσία και λοιπές πληροφορίες.

Από εκεί και πέρα αν κάποιος θέλει να κάνει κράτηση, πρέπει πρώτα να κάνει εγγραφή στο App, και στην συνέχεια να κάνει την κράτηση του. Η εγγραφή είναι απαραίτητη, έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι πελάτες που κάνουν τις κρατήσεις είναι πραγματικοί πελάτες, και αν κάτι πάει στραβά το μαγαζί θα έχει κάποια στοιχεία επικοινωνίας στα χέρια του.

Επίσης, μέσα από την εφαρμογή μπορεί ένας χρήστης να δει που ακριβώς είναι το κάθε μαγαζί στον χάρτη, μπορεί μέσα από ειδικά φίλτρα να δει απευθείας συγκεκριμένα μαγαζιά με βάση την τιμή, τις αξιολογήσεις ή την γεωγραφική τοποθεσία. Ενώ παρέχουμε και κάποια «δώρα» στους χρήστες, όπως μια κανάτα με ποτό ή ένα δωρεάν πανέρι με λουλούδια. Αυτή τη στιγμή έχουμε δύο κατηγορίες μαγαζιών στην εφαρμογή: clubs και μπουζούκια.

Βλέποντας το καθαρά business κομμάτι, θα πει κάποιος: Ωραία ιδέα, αλλά πως βγάζει χρήματα η πλατφόρμα; Με δεδομένο ότι για τους χρήστες είναι δωρεάν

Αυτή τη στιγμή μας ενδιαφέρει σε πρώτη φάση να μάθει όσο περισσότερος κόσμος γίνεται την εφαρμογή. Τα νούμερα δείχνουν πολύ καλούς ρυθμούς ανάπτυξης, και όταν αποκτήσουμε έναν ικανοποιητικό αριθμό χρηστών, θα βάλουμε διαφημίσεις στην πλατφόρμα, με την χρήση κάποιων banners. Αλλά θα είναι σίγουρα διαφήμιση που δεν θα ενοχλεί τον χρήστη. Πιο μετά, ίσως να πάρουμε και κάποια προμήθεια από τη μεριά τον μαγαζιών.

Με βάση την εικόνα που έχετε μέσα από την εφαρμογή αλλά και γενικότερα τα όσα βλέπετε τριγύρω, τελικά οι Έλληνες βγαίνουν έξω για διασκέδαση αυτή την περίοδο;

Σίγουρα η κίνηση στον χώρο της νυχτερινής διασκέδασης έχει πέσει, σε σύγκριση με την προ κρίσης εποχή. Εδώ δεν μιλάμε για μια απλή έξοδο όπως είναι π.χ. ένας καφές. Αλλά χρειάζονται λίγα παραπάνω χρήματα.

Από εκεί και πέρα όμως, υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό ανθρώπων που συνεχίζουν να βγαίνουν τη νύχτα και να διασκεδάζουν. Ειδικά τα Παρασκευο-Σαββατοκύριακα. Ενώ οι τιμές έχουν μειωθεί γενικά. Επίσης ρόλο παίζει και η περίοδος του χρόνου για την οποία μιλάμε. Είδαμε π.χ. ότι την περίοδο των Χριστουγέννων η κίνηση ήταν αυξημένη. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι.

Σε τι φάση είναι αυτή τη στιγμή η εφαρμογή και ποια είναι τα επόμενα βήματα;

Ο κόσμος έχει υποδεχτεί πολύ θετικά το e-night. Έχουμε κυκλοφορήσει εδώ και μόλις 2 μήνες, αλλά παρόλα αυτά έχουμε ήδη 2.000 downloads σε Android και iOS. Ενώ έχουμε γύρω στους 500 εγγεγραμμένους χρήστες.

Κάποιοι δηλαδή έχουν κατεβάσει την εφαρμογή, αλλά περιμένουν να κάνουν την εγγραφή τους λίγο πριν αποφασίσουν ότι θέλουν να βγουν.

Σε ότι αφορά τα μαγαζιά, αυτή τη στιγμή είμαστε στην Αττική, αφού από εδώ ξεκινήσαμε. Έχουμε 20 μαγαζιά στην εφαρμογή, τα οποία είναι μερικά από τα μεγαλύτερα brands. Σιγά- σιγά όμως θέλουμε να πάμε στην Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

four × one =