αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈνας νευροεπιστήμονας εξηγεί: 5 απλοί τρόποι για να βελτιώσεις την μνήμη σου

Ένας νευροεπιστήμονας εξηγεί: 5 απλοί τρόποι για να βελτιώσεις την μνήμη σου

Ξέρεις το συναίσθημα: Μπαίνεις σε ένα δωμάτιο και ξεχνάς γιατί πήγες εκεί. Δεν μπορείτε ποτέ να θυμηθείτε πού βάλατε το τηλέφωνό σας. (Ελέγξτε την τσέπη σας ή… στο χέρι σας.) Και πώς είναι το όνομα αυτού του νέου τύπου στο γραφείο; Σε όλους μας έχει τύχει.

Ο νευροεπιστήμονας Charan Ranganath είναι διευθυντής του Προγράμματος Memory and Plasticity και καθηγητής ψυχολογίας και νευροεπιστήμης στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιαs. Ο Ranganath, επίσης συγγραφέας του Why We Remember: Unlocking Memory’s Power to Hold on to What Matters, λέει ότι είναι ένας συνδυασμός παραγόντων που μας επιτρέπουν να διατηρήσουμε κάποιες πληροφορίες και να φιλτράρουμε τις υπόλοιπες.

Εδώ είναι 5 απλοί τρόποι για να βελτιώσεις την μνήμη σου.

ΦΙΛΤΡΟ

Οι άνθρωποι μπορούν να κρατούν μόνο τρεις ή τέσσερις πληροφορίες στο μυαλό ταυτόχρονα, ανακάλυψαν ερευνητές. Ένας από τους τρόπους με τους οποίους «χακάρουμε» αυτόν τον περιορισμό είναι να «σπάμε» πληροφορίες για να τις απομνημονεύσουμε ευκολότερα. Έτσι, για παράδειγμα, μπορεί να «τμηματοποιήσουμε» έναν αριθμό τηλεφώνου αντί να προσπαθήσουμε να θυμηθούμε επτά αριθμούς ή να χρησιμοποιήσουμε ένα ακρωνύμιο για να θυμηθούμε ξεχωριστά κομμάτια πληροφοριών.

Στο βιβλίο του, ο Ranganath εξηγεί ότι όταν είμαστε ειδικοί σε έναν τομέα, αυτό μας επιτρέπει να φιλτράρουμε γρήγορα νέες πληροφορίες και να εντοπίζουμε διαχειρίσιμα τμήματα πληροφοριών για να τα «τμηματοποιήσουμε» και να θυμόμαστε πιο εύκολα, αντί να προσπαθούμε για να θυμηθούμε όλα όσα έχουμε μπροστά μας. «Η εξειδίκευση σάς επιτρέπει να βρίσκετε γρήγορα και αποτελεσματικά τα καλύτερα κομμάτια», λέει.

ΜΕΙΝΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΜΕΝΟΣ

Ωστόσο, για να μάθετε αυτά τα νέα κομμάτια πληροφοριών, απαιτείται εστίαση. Τα μειονεκτήματα του multitasking είναι καλά τεκμηριωμένα. Οι άνθρωποι δεν είναι καλοί σε αυτό, γενικά. Και κάθε φορά που μετατοπίζετε την εστίασή σας από το ένα πράγμα στο άλλο, υπάρχει ένα «κόστος εναλλαγής», λέει ο Ranganath. «Αυτό το κόστος σημαίνει ότι, ως προς την εστίαση, είμαστε πίσω κάθε φορά που μεταβαίνουμε από το ένα πράγμα στο άλλο. Είναι σαν να μένει πίσω ο εγκέφαλός μας», λέει.

Επισημαίνει τη διαφορά μεταξύ προσοχής και πρόθεσης. Η προσοχή είναι πώς ο εγκέφαλός μας δίνει προτεραιότητα σε αυτά που βλέπουμε, ακούμε και σκεφτόμαστε. Η πρόθεση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να καθοδηγήσει την προσοχή μας ώστε να εστιάσουμε σε κάτι συγκεκριμένο. Μια απόσπαση της προσοχής—email, τηλέφωνο κ.λπ.—μπορεί να τραβήξει την προσοχή σας μακριά από αυτό που σκοπεύετε να εστιάσετε, κάτι που μπορεί να υπονομεύσει τη μνήμη σας, μη μένοντας συγκεντρωμένοι σε ό,τι είναι σημαντικό αυτή τη στιγμή.


ΡΥΘΜΙΣΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΟΥ

Το περιβάλλον σας περιλαμβάνει τα πάντα, από το φυσικό σας περιβάλλον μέχρι τον τρόπο με τον οποίο ενημερώνεστε για μηνύματα και εργασίες. Αφιερώνοντας χρόνο για να εξαλείψετε όσο το δυνατόν περισσότερο τους «αναστολείς μνήμης» μπορεί να σας βοηθήσει να θυμάστε καλύτερα αυτό που είναι σημαντικό. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την εύρεση τρόπων για τον περιορισμό των περισπασμών στον χώρο εργασίας σας, την προσεκτική επιλογή ειδοποιήσεων και τη διευθέτηση του χώρου εργασίας και των υπενθυμίσεων για να υποστηρίξετε όσα πρέπει να θυμάστε, λέει.

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΙΣ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΣΑΣ

Οι αισθητηριακές πληροφορίες βοηθούν επίσης στη μνήμη, λέει ο Ranganath. Η εστίαση στα αξιοθέατα, τις μυρωδιές, τους ήχους και άλλες αισθητηριακές πληροφορίες, μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μόνιμων αναμνήσεων. Έτσι, εάν προσπαθείτε να δημιουργήσετε μια μνήμη, λάβετε όλες τις αισθητηριακές πληροφορίες που μπορείτε, έστω και στιγμιαία. «Αργότερα, όταν χρειαστεί να βρείτε τα κλειδιά σας, θα θυμηθείτε αυτές τις αισθητηριακές πληροφορίες που σας φέρνουν πίσω στη στιγμή που τα τοποθετήσατε», λέει.

Ναι, αυτό μπορεί να φαίνεται αδύνατο όταν κάνετε κοινά καθημερινά πράγματα, αλλά αυτό είναι επίσης το σημαντικό – εάν ξεχνάτε κάτι για χρόνια, το να αφιερώσετε αυτόν τον επιπλέον χρόνο μπορεί να δώσει μια λύση. Και μετά, όταν προσπαθείτε να θυμηθείτε κάτι, προσπαθήστε να φέρετε στην επιφάνεια όλες τις αισθητηριακές πληροφορίες εκείνη τη στιγμή.

ΠΑΥΣΗ ΚΑΙ ΥΠΝΟΣ

Ο καλός ύπνος είναι επίσης σημαντικός για τη μνήμη. Επιπλέον, τα διαλείμματα και η παύση για να επεξεργαστείτε τις πληροφορίες που έχετε λάβει μπορούν επίσης να βοηθήσουν τη μνήμη. «Αυτές οι παύσεις είναι εξαιρετικά σημαντικές», λέει ο συγγραφέας. Ανάλογα με το πλαίσιο, οι παύσεις σάς επιτρέπουν να ενισχύσετε μια μνήμη ή να δώσετε προτεραιότητα στις πληροφορίες που λαμβάνετε, λέει ο Ranganath.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 + 7 =