αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΈνας γονιός αποφάσισε να «ενώσει» τους γονείς με τα σχολεία. Και έφτιαξε το total.school

Ένας γονιός αποφάσισε να «ενώσει» τους γονείς με τα σχολεία. Και έφτιαξε το total.school

Λένε ότι οι περισσότερες καλές ιδέες προκύπτουν όταν βλέπεις μπροστά σου μια ανάγκη που δεν έχει καλυφθεί ως τότε. Και αποφασίζεις να δώσεις τη δική σου λύση. Κάπως έτσι ο Αλέξανδρος Χατζηδημητρίου, μαζί με τους συνεργάτες του, δημιούργησε το total.school. Μια εφαρμογή που «ενώνει» τα σχολεία με τους γονείς. Α ναι, είναι και  ίδιος γονιός, άρα ουσιαστικά αποτέλεσε τον πρώτο χρήστη της πλατφόρμας του.

Ο ίδιος μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα, το πόσο δύσκολο είναι για έναν 5χρονο να σου… αποκαλύψει τι έκανε στο σχολείο, ενώ περιγράφει και τη δική του απαιτητική καθημερινότητα που κινείται ανάμεσα στην δουλειά και την οικογένεια.

Πως προέκυψε η ιδέα για την πλατφόρμα σας;

Η ιδέα γεννήθηκε πριν από 3 χρόνια, όταν άρχισα αφενός να αισθάνομαι τις δικές μου ανάγκες ως γονέα μικρών παιδιών που πήγαιναν σε παιδικό σταθμό, και ταυτόχρονα να καταλαβαίνω και τις ανάγκες ενός παιδικού σταθμού ή ενός σχολείου. Υπήρχε και υπάρχει ένα κενό επικοινωνίας μεταξύ σχολείων και γονιών, κενό που και οι δύο θέλουν να καλυφθεί αλλά δεν έβρισκαν τον τρόπο.

Πρόπερσι η απόφαση πάρθηκε, και ξεκινήσαμε, με άλλους 6 συνεργάτες, να σχεδιάζουμε και να υλοποιούμε την πλατφόρμα.

Για να καταλάβεις μία μόνο από τις ανάγκες μου ως γονιού, θα σου δώσω ένα παράδειγμα: όταν ρωτάς ένα 5χρονο πώς πέρασε στον παιδικό σταθμό, θα σου απαντήσει συνήθως μονολεκτικά με ένα «καλά». Και αν τον ρωτήσεις «τί κάνατε σήμερα;», θα σου απαντήσει … «παίζαμε». Μέχρι εκεί. Το σχολείο δεν είχε έναν εύκολο τρόπο να δείξει το εκπαιδευτικό του έργο στους γονείς, και οι γονείς δεν μπορούσαν να ικανοποιήσουν την λαχτάρα τους να μάθουν πώς πέρασε το παιδί τους όσο ήταν μακριά τους.

Φέτος, με το total school, οι πρώτες φωτογραφίες που είδα στο κινητό μου, έδειχναν τον γιο μου να προσπαθεί να περάσει κάτω από κάποιες κλωστές που είχαν τεντώσει σε μορφή ιστού στην τάξη του, προσπαθώντας να μην τις ακουμπήσει. Όταν τον ρώτησα «τί είναι αυτές οι κλωστές Δημήτρη;» μου απάντησε με σοβαρό ύφος: «δεν είναι κλωστές μπαμπά, είναι laser!». Και η κουβέντα ξεκίνησε…

Τέτοιου είδους κουβέντα δεν μπορούσα να κάνω παλιότερα, δεδομένου ότι κάποιες φωτογραφίες τις βλέπαμε μόνο σε ομαδικές συναντήσεις κάθε τρίμηνο.. Το total.school «ένωσε» τον γονέα με την καθημερινή δραστηριότητα του παιδιού του. Και αυτό είναι μόνο μία από τις 7 λειτουργίες του.

Μπορείτε να σας εξηγήσετε με απλά λόγια τι κάνει αυτό που έχετε δημιουργήσει;

Το total.school, είναι μια εύχρηστη mobile εφαρμογή, στην οποία είναι συγκεντρωμένο ό,τι έχει σχέση με το σχολείο των παιδιών. Είναι πανεύκολη στον χειρισμό και αποτελείται από 7 -μέχρι στιγμής- ενότητες:

  • Ανακοινώσεις

Αφορά τις ενημερώσεις που στέλνει ένα σχολείο σε όλους τους γονείς. Από ειδοποιήσεις για συναντήσεις γονέων, εκδρομές ή θεατρικές παραστάσεις, μέχρι έκτακτα γεγονότα (πχ διακοπή λειτουργίας λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών). Η ενημέρωση όλων των γονέων γίνεται άμεσα καθώς το λαμβάνουν με push notification, όπως τα SMS.

  • Ατομική ενημέρωση

Οι γονείς ενημερώνονται καθημερινά από τον παιδικό σταθμό για το φαγητό που έφαγαν τα παιδιά, πόσο κοιμήθηκαν, κ.λ.π. Αυτή η ενημέρωση εμφανίζεται πλέον real time στο κινητό του γονέα, και όχι σε έντυπα βιβλιαράκια ή φωτοτυπίες.

  • E-learning

Tα Δημοτικά σχολεία, σε αυτή την ενότητα καταγράφουν όσα διδάσκονται τα παιδιά σε κάθε μάθημα, ενώ ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικοί «ανεβάζουν» σημειώσεις, αρχεία (word, excel, pdf, φωτογραφίες) και αναθέτουν εργασίες στους μαθητές. Σε περίπτωση απουσίας, δεν χρειάζεται να συνομιλούν οι μαμάδες μεταξύ τους  για να γίνει η απαραίτητη ανταλλαγή πληροφοριών, καθώς όλα υπάρχουν πλέον δημοσιευμένα στο total.school.

Οι παιδικοί σταθμοί καταγράφουν τις δραστηριότητές τους, τα project του μήνα ότι ό,τι άλλο πρέπει να επικοινωνηθεί στους γονείς.

  • Φωτογραφίες

Εδώ δημοσιεύονται φωτογραφίες από την καθημερινότητα του σχολείου. Κατευθείαν από το κινητό της δασκάλας, οι φωτογραφίες φτάνουν στους γονείς, που μπορούν να τις αποθηκεύσουν, να τις τυπώσουν ή να τις προωθήσουν. Όλα αυτά, με τη μέγιστη ασφάλεια που προσφέρει μια κλειστή πλατφόρμα σε σχέση με ένα δημόσιο website ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

  • Θέση σχολικού λεωφορείου / GPS

Από εδώ ενημερώνονται οι γονείς, όταν το σχολικό λεωφορείο πλησιάζει σε μια απόσταση από το σπίτι τους, ώστε να μην περνούν πολλή ώρα στο δρόμο, σε περιπτώσεις μεγάλων καθυστερήσεων του λεωφορείου.

  • Ημερολόγιο

Στο ημερολόγιο δημοσιεύονται όλες οι προγραμματισμένες υποχρεώσεις του παιδικού σταθμού (θεατρικές παραστάσεις, ομαδικές συναντήσεις, εκδρομές, κ.ο.κ) και δίνεται η δυνατότητα συγχρονισμού με το ημερολόγιο του κινητού του γονέα.

  • Μηνύματα

Πολλές φορές ο γονέας θέλει να στείλει μια γρήγορη ενημέρωση στο σχολείο (πχ «η κόρη μου θα απουσιάσει αύριο λόγω ίωσης»). Πλέον μπορεί να το στείλει μέσω άμεσου μηνύματος, και να αποφύγει τα τηλεφωνήματα, ενώ με τον ίδιο τρόπο μπορεί να κάνει μια ερώτηση στη δασκάλα, και να λάβει και την απάντηση.

Στα σκαριά είναι η υλοποίηση και νέων λειτουργιών, καθώς το total.school θα βελτιώνεται και θα εξελίσσεται συνεχώς.

Πως καταφέρατε να πείσετε σχολεία και γονείς να συμμετέχουν στην πλατφόρμα σας; Μιας και μιλάμε για κάτι που δεν βλέπουμε συχνά στην Ελλάδα

Η αλήθεια είναι ότι η μεγαλύτερη πρόκληση δεν ήταν να τους πείσουμε για την χρησιμότητα του προϊόντος, αλλά το να κλείσουμε το αρχικό ραντεβού και να μιλήσουμε για το total.school. Από τη στιγμή που θα το παρουσιάσουμε, τα πράγματα παίρνουν τον δρόμο τους.

Τα περισσότερα σχολεία, λοιπόν, ήταν πάρα πολύ θετικά στην υιοθέτηση της πλατφόρμας. Σαν να ήταν «έτοιμα» από καιρό. Και αυτό, γιατί όλα αντιμετώπιζαν τα προβλήματα που λύνει το total.school αλλά δεν είχαν τον τρόπο να τα λύσουν.

Θα αναφέρω μερικά από τα περιστατικά που συνάντησα τους τελευταίους μήνες, στην τριβή μου με σχολεία:

Κάποιο σχολείο μού είπε ότι τυπώνει 400 σελίδες Α4 κάθε μέρα, με τεράστιο κόστος (μελάνια, συντήρηση φωτοτυπικού, εργατοώρες για να διπλωθούν και να εισαχθούν στις τσάντες των μαθητών). Στην περίπτωση των σχολικών λεωφορείων, σε ημέρες που λόγω κίνησης ή άλλων συγκυριών το λεωφορείο αργεί και τα παιδάκια δεν μπορούν να περιμένουν στον δρόμο, κάποιες συνοδοί κάνουν  αναπάντητες κλήσεις στους γονείς, όταν πλησιάζουν στο σπίτι τους για να παραλάβουν μαθητές,

Κάποιο άλλο ζητάει από τους γονείς να φέρουν USB sticks στο τέλος της χρονιάς για να αποθηκεύσουν τις φωτογραφίες, ενώ πρόσφατα, που έμειναν κλειστά τα σχολεία λόγω καιρικών συνθηκών, μια διευθύντρια μού είπε ότι για 3 ώρες έστελνε SMS στους γονείς για να τους ενημερώσει. Διαδικασία που απαιτεί μόλις μερικά δευτερόλεπτα μέσω του total.school.

Τα οφέλη σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, είναι αυτονόητα. Σκέψου ότι ένα ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο, μείωσε ακόμη και τα δρομολόγια των λεωφορείων του, που πήγαιναν στα σπίτια μαθητών που απουσίαζαν από το μάθημα, για να τους δώσει τις σημειώσεις και τις φωτοτυπίες των μαθημάτων της ημέρας. Πλέον αυτά μοιράζονται μέσω της εφαρμογής.

Όλα τα σχολεία που έχουν υιοθετήσει την εφαρμογή, είναι ενθουσιασμένα από την χρήση της. Οργανώθηκαν και έγιναν πιο αποδοτικά, μείωσαν πολύ τα έξοδά τους, προβάλλουν καλύτερα το εκπαιδευτικό τους έργο και οι γονείς των μαθητών είναι επίσης πολύ χαρούμενοι με την ποιοτικότερη ενημέρωση που λαμβάνουν.

Θα πει κάποιος: Ωραία ιδέα, αλλά μπορεί ένα τεχνολογικό project να αντικαταστήσει την επικοινωνία facetoface μεταξύ γονιών, δασκάλων και σχολείων;

Όχι. Το total.school δεν ήρθε να αντικαταστήσει την προσωπική επαφή μεταξύ γονιών και δασκάλων. Αυτή παραμένει πολύ σημαντική, αναγκαία και διατηρείται ως έχει.

Αυτό που αντικαθιστά το total.school είναι η έντυπη ανακοίνωση που τοποθετεί η δασκάλα στην τσάντα του μαθητή, το DVD με τις φωτογραφίες όλης της χρονιάς ή το SMS που στέλνουν όταν το σχολείο μένει εκτάκτως κλειστό. Πρόκειται για δευτερεύουσες, μη-ουσιαστικές επικοινωνίες, οι οποίες πλέον εξυπηρετούνται πολύ καλύτερα μέσω της πλατφόρμας του total.school.

Εσείς έχετε ήδη την δική σας οικογένεια, με 2 παιδιά. Πως είναι η καθημερινότητα ενός ανθρώπου που από την μια έχει οικογενειακές υποχρεώσεις, και από την άλλη «τρέχει» το δικό του project;

Η αλήθεια είναι ότι δεν είναι εύκολα τα πράγματα, καθώς και η δουλειά είναι πολύ απαιτητική και η ανατροφή των παιδιών δεν θέλω να μπαίνει σε δεύτερη μοίρα. Η παιδική ηλικία περνά γρήγορα, και δεν επιστρέφει. Η «μάχη» είναι σκληρή, και πολλές φορές κερδίζει η δουλειά, ενώ άλλες, κερδίζουν τα παιδιά.

Όταν ήταν πολύ μικρά, είχα επιλέξει να δουλεύω περισσότερο βράδυ (επέστρεφα συστηματικά πολύ αργά το βράδυ) για να περνώ περισσότερο χρόνο μαζί τους το πρωί. Όπως λένε και οι Αμερικάνοι, «οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν την ελευθερία να επιλέξουν μόνοι τους ποιες … 12 ώρες της ημέρας θα δουλέψουν».

Έχετε επαγγελματική εμπειρία περίπου 18 ετών. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε έναν νέο που θέλει να ξεκινήσει σήμερα μια επιχειρηματική προσπάθεια ή που θέλει να μπει σε έναν επαγγελματικό χώρο γενικότερα;

Εφόσον κάποιος θέλει να το προσπαθήσει, η συμβουλή μου είναι να ξεκινήσει όσο γίνεται γρηγορότερα, για πολλούς λόγους.

Η δική σου επιχείρηση είναι δύσκολη υπόθεση. Προϋποθέτει πολλή σκληρή δουλειά ενώ η ανταμοιβή δεν είναι δεδομένη. Άλλωστε η ρίζα της λέξης «επιχείρηση» είναι το «επιχειρώ», το «δοκιμάζω» χωρίς σίγουρα αποτελέσματα.

Οι νέοι έχουν ένα όραμα, έναν ρομαντισμό και μια άγνοια κινδύνου, τα οποία είναι πολύ χρήσιμα στο ξεκίνημα μιας επιχείρησης. Ακόμη και αν οι πρώτες προσπάθειες αποτύχουν (και ρεαλιστικά οι πιθανότητες τείνουν προς αυτή την κατεύθυνση), η προσπάθεια αυτή θα τους δώσει εμπειρία και γνώσεις που δεν θα έπαιρναν από κανένα βιβλίο ή πανεπιστήμιο.

Όταν έρθει η στιγμή που το όραμα αρχίσει να συνδυάζεται με την εμπειρία και την θέληση, η επιτυχία θα είναι πολύ πιο πιθανή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × two =