αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΈνας Έλληνας startupper έφτιαξε πλατφόρμα με στόχο να διαμοιράζει προϊόντα κοντά στην ημερομηνία λήξης, με μεγάλες εκπτώσεις

Ένας Έλληνας startupper έφτιαξε πλατφόρμα με στόχο να διαμοιράζει προϊόντα κοντά στην ημερομηνία λήξης, με μεγάλες εκπτώσεις

Πολλοί λένε ότι αυτό που κρίνει την επιτυχία ή την αποτυχία μιας καινοτόμου επιχείρησης, είναι το timing. Κάτι που το πιστεύει ο Ίων Προκόπης, ο οποίος δημιούργησε την πλατφόρμα Kontolixima.gr. Ένα project που μοιάζει πολύ χρήσιμο, ειδικά σε μια περίοδο κρίσης. Λύνει ένα πρόβλημα, από όλες τις πλευρές του: Οι καταναλωτές μπορούν εύκολα να βρουν προϊόντα καλής ποιότητας, κοντά στην ημερομηνία λήξης τους, σε πολύ χαμηλές τιμές. Ενώ από την άλλη, οι εκάστοτε επιχειρήσεις καταφέρνουν να πουλήσουν αυτά τα προϊόντα, αντί… να τους μείνουν.

Ο Ίων Προκόπης μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα του, ποιο είναι το feedbacκ που παίρνει από τις επιχειρήσεις που προσεγγίζει για συνεργασίες, ενώ απαντά και στο αν οι startups μπορούν να κάνουν καλύτερη την ζωή των πολιτών μέσα στην κρίση.

Με τι ασχολούσασταν πριν δημιουργήσετε την συγκεκριμένη πλατφόρμα και πως φτάσατε σε αυτή την ιδέα;

Η ιδέα για τη δημιουργία του kontolixima.gr γεννήθηκε ενώ εργαζόμουν σε εμπορικό τμήμα εταιρείας τροφίμων, όταν διαπίστωσα τις πρακτικές δυσκολίες που διέπουν τη διαδικασία πώλησης των προϊόντων που είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης τους.

Εκ πρώτης όψεως, μία τέτοια πώληση φαντάζει αρκετά εύκολη, καθώς αναφερόμαστε σε προϊόντα τα οποία είναι σε εξαιρετική κατάσταση και πωλούνται με μεγάλες εκπτώσεις. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι αυτή η επωφελής συναλλαγή για πωλητή και αγοραστή, σπάνια επιτυγχάνεται λόγω της πίεσης του χρόνου και της έλλειψης εξειδίκευσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη λήξη των περισσοτέρων προϊόντων και την καταστροφή τους.

Η ζημία από την καταστροφή των προϊόντων δεν είναι μόνο οικονομική για την εταιρεία που τα κατέχει (Κόστος Παραγωγής + Μεταφορικά + Κόστος Καταστροφής) αλλά και περιβαλλοντική, γεγονός που επηρεάζει όλους μας.

Με αυτά τα δεδομένα στο μυαλό μου αποφάσισα τη δημιουργία μίας εξειδικευμένης πλατφόρμας για πωλήσεις κοντολήξιμων προϊόντων, που θα λειτουργεί ως σημείο αναφοράς σε πανελλαδικό επίπεδο και θα έχει λειτουργίες που θα επιτρέπουν τον άμεσο εντοπισμό τους.

Υπάρχουν αντίστοιχα projects στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό; Φαντάζομαι κάνατε μια έρευνα πριν ξεκινήσετε, οπότε έχετε μια εικόνα

Στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Το kontolixima.gr αποτελεί την πρώτη πλατφόρμα αποκλειστικά για κοντολήξιμα προϊόντα. Μέσω των υπηρεσιών μας είναι δυνατός ο εντοπισμός όλων των προϊόντων που είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης τους, όχι μόνο των τροφίμων.  Αρχικά έχουμε 6 κύριες κατηγορίες (Τρόφιμα, Κάβα, Καθαριότητα, Υγιεινή- Ομορφιά, Λιπάσματα και Ζωοτροφές) και στόχος μας είναι σταδιακά, να προσθέσουμε και άλλες.

Στο εξωτερικό υπάρχουν αντίστοιχα projects, τα περισσότερα εκ των οποίων επικεντρώνονται μόνο στον τομέα των τροφίμων. Στην Ολλανδία μέσω αντίστοιχης εφαρμογής αυξήθηκαν οι πωλήσεις κοντολήξιμων προϊόντων έως και 25% στα συνεργαζόμενα καταστήματα, ενώ στην Αυστραλία το ποσοστό αυτό αγγίζει έως και το 50%.

Μπορείτε να μας εξηγήσετε με απλά λόγια πως λειτουργεί η πλατφόρμα σας;

Το kontolixima.gr δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να εντοπίσουν εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά, τα κοντολήξιμα προϊόντα που πωλούνται στα πλησιέστερα super market και καταστήματα λιανικής πώλησης.

Η χρήση των υπηρεσιών μας είναι εντελώς δωρεάν για τους χρήστες.

Το kontolixima.gr μπορεί να εντοπίσει την τοποθεσία κάθε χρήστη και να του εμφανίσει τα πλησιέστερα σε αυτόν συνεργαζόμενα καταστήματα. Παράλληλα παρέχει εξειδικευμένα φίλτρα αναζήτησης όπως: ημερομηνία λήξης, απόσταση, ποσοστό έκπτωσης, τιμή κα.

Επιπλέον ο χρήστης μπορεί να λάβει οδηγίες προς το κατάστημα που τον ενδιαφέρει και να κάνει share προϊόντα σε φίλους του, που μπορεί να ενδιαφέρονται.

Τα εγγεγραμμένα μέλη έχουν επιπρόσθετες παροχές, με κυριότερη τη χρήση της υπηρεσίας «Θέλω Ενημέρωση!», μέσω της οποίας κάθε μέλος αποκτά ημερήσια εξατομικευμένη ενημέρωση για τα κοντολήξιμα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν και πωλούνται στα πλησιέστερα καταστήματα λιανικής.

Η χρήση αυτής της υπηρεσίας είναι πολύ απλή. Αρχικά το μέλος επιλέγει τις κατηγορίες προϊόντων για τις οποίες επιθυμεί να λαμβάνει ενημέρωση. Στη συνέχεια ορίζει συγκεκριμένα καταστήματα ή συγκεκριμένη περιοχή στην οποία συνήθως κάνει τις αγορές του (κοντά στο σπίτι του).

Με αυτό τον τρόπο δεν χρειάζεται να ψάχνει για τα κοντολήξιμα προϊόντα που πωλούνται δίπλα του, καθώς θα λαμβάνει ημερήσια ενημέρωση στο e-mail του, βάσει των προτιμήσεων του, για τα κοντολήξιμα προϊόντα που πωλούνται στα συγκεκριμένα καταστήματα ή στην περιοχή της επιλογής του.

Για να δούμε τα δεδομένα λίγο πιο συγκεκριμένα, πόσο κοντά στην λήξη τους είναι τα προϊόντα που διακινούνται μέσα από την πλατφόρμα σας, και τι εύρος εκπτώσεων υπάρχει;

Με τον όρο κοντολήξιμα αναφερόμαστε στα προϊόντα που είναι κοντά στην ημερομηνία λήξης τους. Δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα  για να χαρακτηριστεί ένα προϊόν ως κοντολήξιμο καθώς αυτό έχει να κάνει με τον κύκλο ζωής του κάθε προϊόντος.

Για να έχετε μία εικόνα, προϊόντα με διάρκεια ζωής 3 χρόνια όπως είναι π.χ. οι κονσέρβες, 5 – 6 μήνες πριν τη λήξη τους, θεωρούνται κοντολήξιμα προϊόντα για την εταιρεία που τα κατέχει και επιδίωξή της είναι η άμεση πώλησή τους και η ελαχιστοποίηση πιθανής ζημίας από τη λήξη τους. Αντίστοιχα, προϊόντα με κύκλο ζωής 1 έτος τους τελευταίους 2-3 μήνες μπορούν να χαρακτηριστούν ως κοντολήξιμα.

Συμπερασματικά στο kontolixima.gr μπορεί κάποιος να εντοπίσει προϊόντα τα οποία λήγουν σε λίγους μήνες ή εβδομάδες αλλά και προϊόντα τα οποία λήγουν σε λίγες ημέρες, όπως είναι τα νωπά προϊόντα.

Οι εκπτώσεις είναι αρκετά μεγάλες και διαφέρουν ανάλογα με το χρονικό διάστημα που απέχει το προϊόν από τη λήξη του. Όσο πιο κοντά στην ημερομηνία λήξης του είναι ένα προϊόν, τόσο πιο μεγάλη είναι και η έκπτωση με την οποία πωλείται.

Σε αρκετές περιπτώσεις οι εκπτώσεις μπορεί να είναι πάνω από 30% έως και 50% ενώ προϊόντα που λήγουν πολύ σύντομα πωλούνται ακόμα και σε τιμές κόστους.

Ποια είναι η ανταπόκριση και το feedback που παίρνετε από τα σούπερ μάρκετ και τα μικρότερα καταστήματα λιανικής πώλησης, όταν τους προσεγγίζεται για συνεργασία;

Η ανταπόκριση της αγοράς είναι θετική στο άκουσμα της ιδέας καθώς τα προϊόντα που δεν πωλούνται έγκαιρα και λήγουν, αποτελούν μεγάλη ζημία για τις εταιρείες. Η κύρια δυσκολία που αντιμετωπίζουμε, είναι η διστακτικότητα των εταιρειών να δοκιμάσουν κάτι εντελώς καινούριο, το οποίο αλλάζει τον υπάρχον τρόπο λειτουργίας τους.

Αυτό το πρόβλημα δεν έχει να κάνει μόνο με το δικό μας εγχείρημα αλλά και άλλων startups που βρίσκονται στο ξεκίνημά τους και επιδιώκουν να αλλάξουν ολοκληρωτικά μία υπάρχουσα κατάσταση.

Στην περίπτωσή μας, μεγάλη βοήθεια σε αυτές τις συναντήσεις αποτελεί η πρόσφατη βράβευσή μας στο διαγωνισμό ¨Squeeze¨ που διοργανώθηκε από  το Orange Grove με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ). Η συμμετοχή μας στο Orange Grove και η συναναστροφή μας, με άτομα που βρίσκονται στην ίδια φάση και αντιμετωπίζουν τις ίδιες δυσκολίες, αποδεικνύεται πολύ βοηθητική στην προσπάθειά μας.

Το project σας είναι αρκετά προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κρίσης. Πιστεύετε ότι οι ελληνικές startups μπορούν να πορευτούν σε αυτόν τον δρόμο γενικότερα και να καλύψουν διάφορες ανάγκες της εποχής; Κάνοντας την ζωή των πολιτών λίγο καλύτερη

Κατά τη γνώμη μου, το πιο βασικό συστατικό για την επιτυχία ή μη, μίας καινοτόμου ιδέας είναι το timing. Το ίδιο εγχείρημα μπορεί να αποφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα ή να αποτύχει παταγωδώς ανάλογα με την χρονική στιγμή που θα δοκιμαστεί.

Στη δική μας περίπτωση θεωρώ ότι το timing είναι ιδανικό, καθώς λόγω της οικονομικής κρίσης όλα τα νοικοκυριά ψάχνουν τρόπο να μειώσουν τα έξοδά τους και τα κοντολήξιμα προϊόντα, τους παρέχουν αυτή τη δυνατότητα, χωρίς καμία «έκπτωση» στην ποιότητα.

Γνώμη μου είναι ότι η κρίση δημιούργησε πολλά νέα προβλήματα και οι αποτελεσματικές λύσεις αυτών των προβλημάτων αποτελούν μεγάλες ευκαιρίες για νέες startups.

Ποια είναι τα σχέδια σας για το προσεχές μέλλον;

Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται κάποιες τελευταίες προσθήκες λειτουργιών στην πλατφόρμα ενώ παράλληλα είμαστε σε διαδικασία σύναψης συνεργασιών με αλυσίδες super market και καταστημάτων λιανικής έτσι ώστε να εκκινήσουμε με τις καλύτερες δυνατές προοπτικές.

Σύντομα το kontolixima.gr θα είναι διαθέσιμο σε πανελλαδικό επίπεδο. Αυτή τη στιγμή, όσοι καταναλωτές ενδιαφέρονται για αγορές κοντολήξιμων προϊόντων μπορούν να επισκεφτούν τη σελίδα μας (www.kontolixima.gr) και να κάνουν εγγραφή στο newsletter μας, για να ενημερώνονται πρώτοι για τα νέα και τις προσφορές μας.

*Στη βασική φωτογραφία, εικονίζεται στο κέντρο ο ιδρυτής του Kontolixima.gr, Ίων Προκόπης.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × three =