αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΈνας Έλληνας, ένας Ιταλός, και μια startup που καταγράφει τιμές προϊόντων και κάνει την ζωή των brands ευκολότερη

Ένας Έλληνας, ένας Ιταλός, και μια startup που καταγράφει τιμές προϊόντων και κάνει την ζωή των brands ευκολότερη

«Το πιο ενδιαφέρον σημείο, και αν θέλετε πρόκληση, είναι ότι αναγκαστικά δουλεύουμε remote, καθώς ζούμε σε διαφορετικές χώρες ο καθένας, με αποτέλεσμα να μην έχουμε άμεση επαφή. Εγώ ζω στην Ελλάδα και ο Stefano στη Νότια Ιταλία, μία μικρή σχετικά απόσταση και με αρκετά κοντινή μεσογειακή κουλτούρα». Ένα στοιχείο που δεν γίνεται να μην σου τραβήξει το ενδιαφέρον. Και αμέσως καταλαβαίνεις ότι το story της Altosight είναι ιδιαίτερο.

Πρόκειται για μια πλατφόρμα που καταγράφει τιμές προϊόντων και –μαζί με κάποιες άλλες λειτουργίες- κάνει την ζωή των brands και των e-shops ευκολότερη. Ο συνιδρυτής της startup, Αλέξανδρος Χαϊδάρογλου, μιλά στο It’s Possible για το πως είναι δύο ιδρυτές να δουλεύουν… από διαφορετικές χώρες, εξηγεί τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα τους, αλλά και το πως είναι στην πράξη το 24ωρο ενός startupper.

Πως αποφασίσατε να ξεκινήσετε το δικό σας project, και μάλιστα μέσα στην κρίση;

Το 2017 γνωρίστηκα με τον Stefano Rizzo, τον συνιδρυτή και CTO της Altosight. Ο Stefano ήθελε να δημιουργήσει ένα εργαλείο παρακολούθησης τιμών (price tracking) για εταιρείες. Η ιδέα του βρισκόταν σε αρκετά πρώιμο στάδιο, αλλά όταν μου είπε περισσότερα, αντιλήφθηκα τις δυνατότητές της.

Ο Stefano διαθέτει PhD στην επιστήμη των υπολογιστών και έχει σημαντική εμπειρία σε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης, ανάκτηση πληροφοριών και σύντηξη δεδομένων, μία εμπειρία καθοριστική για τον τρόπο λειτουργίας του Altosight.

Εγώ τότε είχα 5 χρόνια εμπειρία στο Digital Marketing, με εξειδίκευση σε Software-as-a-Service (SaaS) λογισμικά, οπότε γνώριζα πώς να προωθήσω ένα τέτοιο προϊόν, με τις ιδιαιτερότητες που το χαρακτηρίζουν.

Έτσι λοιπόν ήταν εύκολο να διαπιστώσουμε τα οφέλη της συνεργασίας μας, στην οποία ο καθένας μας έφερνε το δικό του κομμάτι εμπειρίας και τεχνικής – ο Stefano στο τεχνολογικό και κατασκευαστικό κομμάτι και εγώ σε αυτό της προώθησης και των πωλήσεων.

Όλα αυτά μέσα στην οικονομική κρίση, η οποία παρά τις αντιξοότητες και τις αναταραχές που έχει φέρει στον επαγγελματικό χώρο, έχει δώσει παράλληλα ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κάτι το οποίο επιτρέπει νέες και καινοτόμες πρωτοβουλίες, όπως η δική μας. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε το προϊόν μας να χρησιμοποιείται τόσο από μεγάλες και αναγνωρισμένες στο πεδίο τους εταιρείες, οι οποίες έχουν εντοπίσει την ανάγκη και αναζητούν τρόπους επίλυσης, αλλά και από μικρότερες οι οποίες θέλουν να δοκιμάσουν κάτι πρωτοποριακό.

Το Altosight είναι ένα χρήσιμο και πρακτικό εργαλείο που έρχεται και κουμπώνει στις ανάγκες τους, καθώς εξοικονομεί καθημερινά σημαντικό αριθμό εργατοωρών και ταυτόχρονα αυξάνει τις πωλήσεις.

Τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα σας;

Ας ξεκινήσουμε με ένα παράδειγμα: Οι εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Sony, για να καταφέρουν να διαμορφώσουν την τιμολογιακή τους πολιτική αλλά και να χαράξουν την αναπτυξιακή στρατηγική τους, χρειάζεται να γνωρίζουν την τιμή που πωλούνται τα προϊόντα τους στη λιανική καθώς και την τιμή των ανταγωνιστών τους.

Επίσης, τα e-shops χρειάζεται να μαθαίνουν σε καθημερινή βάση την τιμή πώλησης των ανταγωνιστών τους, για να μπορούν να αποφασίζουν σε ποια προϊόντα θα ανταγωνιστούν τιμολογιακά την κάθε ημέρα και να διαμορφώσουν τις τιμές τους.

Το Altosight έρχεται, λοιπόν, να ανταποκριθεί σε αυτά τα ζητούμενα. Εφαρμόζει παρακολούθηση τιμών τόσο για εταιρείες – brands που πωλούν τα προϊόντα τους μέσω λιανεμπόρων όσο και για e-shops που πωλούν προϊόντα στον τελικό καταναλωτή.

Η startup μας εδραιώνεται όλο και περισσότερο και μας εμπιστεύονται πελάτες όπως η Apivita, η Sony, κ.ά, όπως επίσης και διάφορα e-shops.

Ωστόσο, δεν μένουμε εκεί. Στις αρχές του 2019 θα επεκτείνουμε τις υπηρεσίες της πλατφόρμας μας, εντάσσοντας μία νέα δυνατότητα που θα ενημερώνει τις εταιρείες – brands και τους χονδρεμπόρους ποια προϊόντα του καταλόγου τους δεν υπάρχουν στα συνεργαζόμενα e-shops τους. Αυτή είναι μια χρήσιμη πληροφορία για τους πωλητές της εταιρείας.

Επίσης, μέσα στο 2019, θα ξεκινήσουμε πιλοτικά και μια νέα λειτουργία που θα έχει να κάνει με τη στρατηγική πωλήσεων και το market research.

Όπως καταλαβαίνετε, το Altosight είναι μία συνεχώς εξελισσόμενη πλατφόρμα. Ξεκινήσαμε μεν με την παρακολούθηση τιμών, αφουγκραζόμαστε όμως τις ανάγκες των πελατών μας και της αγοράς και προσπαθούμε να ανταποκριθούμε σε αυτές, όταν εμπίπτουν στη στρατηγική του προϊόντος μας.

Το Altosight, λόγω της αρχιτεκτονικής του προϊόντος αλλά και της εξειδικευμένης ομάδας που το “τρέχει”, έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει λειτουργίες παρεμφερείς με τον αρχικό του σκοπό και να προσαρμόζεται στις περιστάσεις.

Όλη αυτή η υπηρεσία που παρέχετε, είναι κάτι που πριν δεν το έκαναν από μόνες τους οι διάφορες εταιρίες και e-shops; Τι καινούργιο φέρνετε εσείς δηλαδή;

Ευτυχώς είναι κάτι που έκαναν ήδη οι εταιρείες αλλά και τα e-shops, με διαφορετικό και, αν μας επιτρέπετε, δύσκολο τρόπο. Εάν δεν το έκαναν ήδη, πιστεύω πως θα ήταν πολύ δύσκολο να προσπαθήσουμε να τις πείσουμε ότι το χρειάζονται. Θα ήταν απαραίτητος ένας επανέλεγχος της στρατηγικής τους πριν τις βοηθήσουμε να κατανοήσουν τα πλεονεκτήματα του προϊόντος μας.

Μέχρι τώρα οι εταιρείες το κάνουν σχεδόν πάντα χειροκίνητα. Αφιερώνουν κατά μέσο όρο, 60 εργατοώρες ανά μήνα, για να συλλέγουν χειροκίνητα τα δεδομένα τους, αλλά προκύπτουν διάφορα προβλήματα με αυτή τη προσέγγιση.

Αυτό που προσφέρει η πλατφόρμα μας είναι να τους παρέχει αυτό που ήδη προσπαθούν να πετύχουν: να έχουν καλύτερη, σαφέστερη και καθημερινή εικόνα των τιμών προϊόντων και ανταγωνιστών τους, με εύκολο, γρήγορο τρόπο και πάρα πολύ υψηλή ευστοχία.

Θεωρούμε ότι το συστατικό που συμβάλλει στην επιτυχία του προϊόντος μας είναι ότι δεν δημιουργούμε νέες ανάγκες στον πελάτη μας. Αντίθετα ερχόμαστε και κουμπώνουμε στις ήδη υπάρχουσες, προσαρμόζοντας πάντα τα εργαλεία μας στις ιδιαιτερότητές του και παρέχοντας καινοτόμες λύσεις.

Έτσι, εάν υπάρχει υπάλληλος που ασχολούνταν με την χειροκίνητη παρακολούθηση τιμών, τώρα έχει περισσότερο χρόνο να εστιάσει στην αξιοποίηση των δεδομένων που του προσφέρουμε, αλλά και να ασχοληθεί με πιο ενδιαφέροντα κομμάτια του τμήματός του.

Εσείς προσωπικά είστε από την Ελλάδα, ενώ ο έτερος συνιδρυτής είναι Ιταλός. Πώς είναι αυτή η «διεθνής» συνύπαρξη; Είναι κάτι που δεν το βλέπουμε τόσο συχνά στη χώρα μας

Είναι όντως σπάνιο! Η δική μας γνωριμία προέκυψε από καθαρή τύχη, ενώ οι συγκυρίες και η προηγούμενη εμπειρία μας ήταν καταλυτικοί παράγοντες για να ξεκινήσει και να σταθεροποιηθεί η συνεργασία μας.

Το πιο ενδιαφέρον σημείο, και αν θέλετε πρόκληση, είναι ότι αναγκαστικά δουλεύουμε remote, καθώς ζούμε σε διαφορετικές χώρες ο καθένας, με αποτέλεσμα να μην έχουμε άμεση επαφή. Εγώ ζω στην Ελλάδα και ο Stefano στη Νότια Ιταλία, μία μικρή σχετικά απόσταση και με αρκετά κοντινή μεσογειακή κουλτούρα.

Αυτό που προσπαθήσαμε και, τελικά, καταφέραμε να πετύχουμε είναι να μετατρέψουμε τη δυσκολία μας σε πλεονέκτημα. Με τη βοήθεια φυσικά της τεχνολογίας, είμαστε σε διαρκή επικοινωνία για όλα τα θέματα της εταιρείας μας, ενώ παράλληλα η εργασία εξ’ αποστάσεως και η γραπτή επικοινωνία μάς δίνει χρόνο να σκεφτούμε περισσότερο κάποια σημεία και μας βοηθά να αποφεύγουμε ασάφειες και τριβές. Επίσης αποδεικνύεται πολύ βοηθητική η δυνατότητα να ανατρέχουμε σε παλαιότερες συζητήσεις με πληροφορίες που μπορεί να χρειάζονται φρεσκάρισμα.

Ένα επιπλέον θετικό στοιχείο είναι ότι με το remote περιβάλλον μπορείς να προσλάβεις και να δουλέψεις με όποιον θέλεις από οποιαδήποτε πόλη ή χώρα, όπως και να έχεις πρόσβαση σε μεγαλύτερη μερίδα πιθανών υπαλλήλων.

Χρονικά, πώς διαχειρίζεστε την όλη ενασχόληση σας με το project; Για τι ωράρια μιλάμε, και τι ελεύθερος χρόνος υπάρχει τελικά;

Αυτό είναι κάτι που σίγουρα το παλεύουμε. Αυτός είναι ο πρώτος χρόνος επίσημης λειτουργίας μας που έγινε και το launch, οπότε τον περισσότερο καιρό δουλεύουμε στο φουλ.

Συγκεκριμένα το τελευταίο 4μηνο αυτού του χρόνου (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος) είναι το πιο σημαντικό χρονικό διάστημα για την εταιρεία μας, οπότε και δίνουμε το μέγιστο των δυνατοτήτων μας.

Τις τελευταίες 30 ημέρες αυτό μεταφράζεται σε καθημερινή εργασία, με τα Σαββατοκύριακα μέσα, με μικρά διαλείμματα. Βέβαια, όπως έχει αναφέρει ο Jeff Bezos, πολύ σημαντικός είναι και ο 8ωρος ύπνος, καθώς η αϋπνία μπορεί να σε κάνει αντιπαραγωγικό και να επηρεάσει αρνητικά τη λήψη αποφάσεων.

Αυτό που μας βοήθησε να είμαστε παραγωγικοί και να ανταπεξέλθουμε στο έντονο αυτό διάστημα είναι οι καλοκαιρινοί μήνες, κατά τους οποίους είχαμε μία ανάπαυλα, καθώς τότε οι περισσότερες εταιρείες δεν προχωρούν σε πολλές ενέργειες σχετικές με το δικό μας αντικείμενο.

Τα προηγούμενα χρόνια, όσο ετοιμάζαμε το launch του Altosight για τον Ιανουάριο του 2018, δούλευα καθημερινά μετά τη πρωινή μου δουλειά σε αυτό το project. Οπότε, μετά από κάποια χρόνια και χωρίς να πηγαίνω σε γραφείο με συγκεκριμένο ωράριο, μου φαίνεται πολύ δύσκολο να πω “Θα δουλεύεις 09:00 – 17:00 και μετά δε θα ασχολείσαι καθόλου με τη δουλειά”. Αποκτάς άλλους ρυθμούς και είναι πολύ εύκολο να σκεφτείς “Ε, δεν κάνω και αυτή τη δουλειά; “ ή “Δεν ρίχνω μια ματιά τι κάνει ο Χ ανταγωνιστής;“, πράγματα τα οποία δεν έχουν λόγο να γίνουν χωρίς προγραμματισμό.

Σε κάθε νέα επιχείρηση, τα πρώτα 1-2 χρόνια είναι δύσκολα, καθώς λίγοι άνθρωποι πρέπει να κάνουν πολλά πράγματα ταυτόχρονα και να “φορέσουν διάφορα καπέλα”. Αυτό, όμως, στην πορεία διορθώνεται. Το σημαντικό είναι να παίρνουμε ευχαρίστηση από αυτό που κάνουμε, να είμαστε δημιουργικοί, να προσφέρουμε κάτι που χρειάζεται η αγορά και να δουλεύουμε μεθοδικά, με προσπάθεια ιεράρχησης των προτεραιοτήτων μας. Έτσι μόνο θέτουμε σταθερές βάσεις για το μέλλον!

Ποια είναι τα επόμενα βήματα από εδώ και πέρα σε ότι αφορά την πλατφόρμα σας;

Όπως αναφέραμε, το 2019 θα προχωρήσουμε σε 2 νέες λειτουργίες:

1) Την παρακολούθηση της διαθεσιμότητας των προϊόντων στα e-shops.

2) Μία νέα λειτουργία για το market research, τη στρατηγική πωλήσεων και τα κενά της αγοράς.

Βασικός μας στόχος, βέβαια, παραμένει να βελτιώσουμε περαιτέρω το λογισμικό μας, κυρίως αυτοματοποιώντας διάφορες διαδικασίες, αλλά και βελτιστοποιώντας τεχνικές λειτουργίες.

Παράλληλα, θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε το πελατολόγιό μας στην Ελλάδα, καθώς πρώτη μας προτεραιότητα αποτελεί η κάλυψη των αναγκών στην εγχώρια αγορά. Τον Σεπτέμβριο του 2019 θα αξιολογήσουμε τα δεδομένα μας, και εφ’ όσον έχουμε επιτύχει τους στόχους μας, υπολογίζουμε να αναπτύξουμε τις πωλήσεις μας στις ΗΠΑ.

Πρώτη μας προτεραιότητα πάντως είναι η Ελλάδα, αφού ανταποκριθούμε στις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, θα δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας και στο εξωτερικό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

6 − three =