αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΈλληνες Εστιάτορες: Δίνουμε «ταρίφα» μέχρι 25% στις πλατφόρμες online delivery

Έλληνες Εστιάτορες: Δίνουμε «ταρίφα» μέχρι 25% στις πλατφόρμες online delivery

Πριν από λίγα εικοσιτετράωρα ένας νομοθέτης της Κομητείας του Monroe που βρίσκεται στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, “κατέβασε” μια πρόταση για τον περιορισμό των “τελών” στην παροχή υπηρεσιών παράδοσης τροφίμων που χρεώνουν οι πλατφόρμες online delivery τα εστιατόρια.

Η πρόταση -αν θα γίνει αποδεκτή θα φανεί μέσα στις επόμενες ώρες- προβλέπει τον περιορισμό των εν λόγω χρεώσεων από 30% στο 15% για όσο συνεχίζεται η πανδημία. 

Αυτά συμβαίνουν στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού. Τι συμβαίνει όμως στην Ελλάδα και πόσο χρεώνουν οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες τις εταιρείες; Επιχειρηματίες από τον κλάδο της εστίασης, που μίλησαν στο Capital.gr, ανέφεραν πως η προμήθεια που δίνουν στις συγκεκριμένες πλατφόρμες μπορεί φθάσει ακόμη και το 25% της απόδειξης.

Η “ταρίφα” ξεκινά από 10-12% επί της απόδειξης, και φθάνει στο 25% αν στην παροχή περιλαμβάνεται και η παράδοση της παραγγελίας κατ’ οίκον. Το κόστος αυτό περιλαμβάνει την εκτέλεση της παραγγελίας, το κόστος παράδοσης, έξοδα συσκευασίας, βενζίνης και το εργατικό κόστος των μεταφορέων. 

Η συγκεκριμένη προμήθεια υπολογίζεται όχι επί του καθαρού ποσού αλλά στο τελικό στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο ΦΠΑ, ανέφεραν οι ίδιοι. Σε αυτό το κόστος δεν περιλαμβάνεται η έξτρα προβολή του καταστήματος στην πλατφόρμα ή οι προσφορές και οι εκπτώσεις που κάνουν τα καταστήματα.

Κόστος το οποίο και λόγω της συγκυρίας είναι για κάποιους απαγορευτικό αφού πλέον ο μεγαλύτερος τζίρος τους περνά μέσα από το delivery με το online delivery να κερδίζει μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας.

Εκτός από τον κλάδο της μαζικής εστίασης που παραδοσιακά το delivery ηλεκτρονικό ή τηλεφωνικό υπήρχε και προ Covid με το ξέσπασμα της πανδημίας η πίτα έχει μεγαλώσει και στο “παιγνίδι” έχουν μπει και κάβες, μανάβικα, mini market, κρεοπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία, σούπερ μάρκετ, κ.ά.

Σύμφωνα με έρευνα του Elturn του Οικονομικού Πανεπιστημίου, το delivery ξεπερνά σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ, με το online delivery να τζιράρει τα 500 εκατ. ευρώ. Σε παγκόσμιο επίπεδο η συγκεκριμένη αγορά αναμένεται ότι θα πιάσει εφέτος τα 136,431 δισ. δολάρια, θα καταγράψει ετήσια ανάπτυξη 7,5% τα επόμενα χρόνια και θα ξεπεράσει σε αξία τα 182,327 δισ. δολ. το 2024. 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 5 =