αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΆνθρωποι της αγοράς εξηγούν: Πολλά ξενοδοχεία πιθανόν να μην ανοίξουν καθόλου τη φετινή σεζόν

Άνθρωποι της αγοράς εξηγούν: Πολλά ξενοδοχεία πιθανόν να μην ανοίξουν καθόλου τη φετινή σεζόν

Με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη ημέρα, όταν δηλαδή θα αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, βρίσκεται η ξενοδοχειακή αγορά. Όπως εξηγούν στο Capital.gr παράγοντες του χώρου, τίθενται επί τάπητος όλοι οι πιθανοί διέξοδοι ανάκαμψης, όμως όλα σενάρια είναι αυτή τη στιγμή ανοιχτά. 

Δεν είναι άλλωστε λίγοι όσοι φοβούνται μπαράζ  λουκέτων στον τουριστικό χώρο, καθώς ακόμη και μετά το άνοιγμα των ξενοδοχείων, η ζήτηση αναμένεται να είναι ασθενική. Σύμφωνα με φορείς του ξενοδοχειακού κλάδου, και η εξασφάλιση των πληροτήτων, και οι συμφωνίες με τους tour operators, θα πρέπει να κλείσουν πάλι από την αρχή.

Τα σενάρια

Οι παράμετροι που εξετάζονται, σύμφωνα με το ρεπορτάζ και όσα λένε οι ξενοδόχοι, είναι πολλοί. Ένα ισχυρό ενδεχόμενο, κυρίως σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και ειδικά στα νησιά, είναι πολλές μονάδες να μην ανοίξουν καθόλου τη φετινή σεζόν, αν οι πληρότητες δεν είναι ανάλογες του κόστους λειτουργίας. Ένα άλλο κρίσιμο ζήτημα είναι τι θα γίνει με τη ρευστότητα των επιχειρήσεων, αφού τα χρήματα από τα early bookings πρέπει να επιστραφούν. Επίσης τι θα γίνει με τις δανειακές υποχρεώσεις. 

Για τις μονάδες δωδεκάμηνης λειτουργίας, ειδικά στις πόλεις, που στηρίζονται είτε στο συνεδριακό τουρισμό, είτε στα επαγγελματικά ταξίδια, είτε στο city break, και πάλι είναι πιθανό η επαναλειτουργία τους να τοποθετηθεί από το Σεπτέμβριο και μετά, αν όμως οι συνθήκες μέχρι τότε είναι ευνοϊκές.

Πολλαπλό πλήγμα

Με την πλειονότητα όμως των επιχειρηματιών του Τουρισμού να θεωρούν τη φετινή περίοδο ολοκληρωτικά χαμένη, κάθε ενδεχόμενο είναι ανοικτό. Εκτός από τους ξενοδόχους, το πλήγμα είναι τεράστιο και για την αγορά ακινήτων για όσους ιδιοκτήτες διαθέτουν τα σπίτια τους προς βραχυχρόνια μίσθωση σε τουρίστες, αλλά και για τον κλάδο των μεταφορών.

Επί του παρόντος υπάρχει στάση αναμονής, ενώ συνεχείς είναι οι επαφές με το υπουργείο Τουρισμού και τους tour operators. Αντικείμενο στην πρώτη περίπτωση είναι τα μέτρα στήριξης του τουριστικού χώρου και το πώς αυτά θα μπορέσουν να δώσουν την πρώτη “ανάσα” στην τουριστική αγορά. Για τα συμβόλαια, το πλέον κρίσιμο θέμα είναι πως θα διαμορφωθούν οι τιμές των ταξιδιωτικών πακέτων, ποια θα είναι η διάθεση των πελατών και φυσικά πόσο θα έχουν επηρεαστεί οι οικονομικές τους δυνατότητες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 − five =