αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑYouTube story: Πως τρεις φίλοι δημιούργησαν ένα παγκόσμιο φαινόμενο

YouTube story: Πως τρεις φίλοι δημιούργησαν ένα παγκόσμιο φαινόμενο

Ας γυρίσουμε λίγο το χρόνο πίσω: Να μεταφερθούμε στο 2005. Το ίντερνετ είναι πολύ λιγότερο διαδεδομένο, σε σύγκριση με σήμερα. Τα περισσότερα Social Media, δεν έχουν «γεννηθεί».

Επιπλέον, εκείνη την εποχή, η παραγωγή βίντεο από έναν απλό χρήστη, δεν ήταν τόσο συνηθισμένο φαινόμενο. Τώρα, ακόμα και παιδιά 15χρονών διαθέτουν κάποιο smartphone και πολύ εύκολα τραβούν βίντεο υψηλής ανάλυσης και ακόμα πιο εύκολα το κοινοποιούν στο διαδίκτυο.

Τα κινητά που υπήρχαν το 2005 τραβούσαν βίντεο χαμηλής ανάλυσης. Ενώ η κοινοποίηση βίντεο στο ίντερνετ δεν ήταν κάτι τόσο συνηθισμένο και εύκολο. Κάπου εκεί, εμφανίστηκαν 3 φίλοι, οι οποίοι έμοιαζαν… να έχουν έρθει από το μέλλον.

20160317162748-youtube-co-founders-2-freshblue

Ήταν οι Chad Hurley, Steve Chen και Jawed Karim. Τρεις νέοι. Πρώην εργαζόμενοι στην Paypal. Οι οποίοι παρά τις όποιες τεχνολογικές δυσκολίες που υπήρχαν τότε, κατάφεραν να δουν μπροστά. Να προβλέψουν, δηλαδή, ότι σε λίγα χρόνια όλοι θα μπορούν να τραβούν βίντεο, εύκολα, γρήγορα και σε υψηλή ανάλυση. Και αυτά όλα τα βίντεο θα μπορούν να αναρτηθούν επίσης εύκολα και γρήγορα στο ίντερνετ. Το οποίο ίντερνετ επίσης θα έχει μπει σε κάθε σπίτι.

Τι λείπει από αυτή την ιστορία; Ένας διαδικτυακός τόπος, στο οποίο θα μπορούν όλοι να ανεβάζουν τα βίντεο τους, άμεσα και δωρεάν. Να τα μοιράζονται με τους άλλους χρήστες και να ανταλλάσσουν σχόλια.

Έτσι, στις 14 Φεβρουαρίου 2005, οι τρεις φίλοι κατοχυρώνουν ένα domain, έχοντας όλα αυτά τα δεδομένα στο μυαλό τους. Και το όνομα αυτού; YouTube.com. Ναι, ο σημερινός κολοσσός.

Οι τρεις τους εργάστηκαν εντατικά πάνω στο νέο ελπιδοφόρο project. Και στις 23 Απριλίου του ίδιου έτους, το Youtube ήταν στον ιντερνετικό αέρα. Το πρώτο βίντεο που ανέβηκε στο site, έδειχνε τον έναν εκ των ιδρυτών, Jawed Karim, να βρίσκεται σε έναν ζωολογικό κήπο στο Σαν Ντιέγκο και να περιγράφει όλα αυτά που βλέπει γύρω του. Μάλιστα, εκείνο το πρώτο βίντεο, υπάρχει ακόμα στο Youtube και μπορεί ο καθένας να το δει.
Το νέο project αρχίζει να γίνεται γνωστό. Και το Νοέμβριο του 2005 έρχεται η πρώτη μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 3,5 εκατ. Δολαρίων. Λίγο αργότερα, τον Απρίλιο του επόμενου έτους, έρχεται ακόμα μια χρηματοδότηση, 8 εκατ. Δολαρίων.

Όπως είναι λογικό, το ζεστό χρήμα που μπήκε στα ταμεία του Youtube, του έδωσε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση. Το καλοκαίρι του 2006, θεωρείται ήδη ένα από πιο γρήγορα ανερχόμενα sites, σε παγκόσμιο επίπεδο. Πάνω από 20.000.000 χρήστες το επισκέπτονται κάθε μήνα. Τον Ιούνιο του ίδιου έτους, οι ιδρυτές του καταφέρνουν να κλείσουν σημαντική συμφωνία με το NBC, στο κομμάτι της διαφήμισης και του μάρκετινγκ.

29-youtube-logo-wall

Και η ξέφρενη πορεία προς την κορυφή συνεχίζεται. Στις 9 Οκτωβρίου του 2006, ανακοινώνεται ένα ακόμα μεγαλύτερο deal: το Youtube εξαγοράζεται από από την Google, προς 1,65 δις. δολάρια. Η φήμη του site εκτοξεύεται, ενώ πολλά μεγάλα ΜΜΕ όπως οι New York times, η Wall Street Journal, το περιοδικό TIME και το PC Word μιλούν πλέον για το νέο τεχνολογικό φαινόμενο.

Το 2007, το Youtube έχει την ίδια επισκεψιμότητα, που είχε ολόκληρο το ίντερνετ στις αρχές του 2000. Όσο κι αν αυτό ακούγεται εντυπωσιακό. Από τότε μέχρι σήμερα, οι ιδρυτές του εξελίσσουν ακόμα περισσότερο το project, προσθέτουν νέα στοιχεία και λειτουργίες, ενώ τροποποιούν το σχεδιασμό του, έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατό φιλικότερο προς τον απλό χρήστη.

Σύμφωνα με την κατάταξη του Alexa, σήμερα το Youtube είναι το τρίτο σε επισκεψιμότητα site στον κόσμο, πίσω από το αυτό του Facebook και της Google. Πολλοί αναλυτές εκτιμούν μάλιστα, ότι αργά ή γρήγορα το Youtube θα αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό την παραδοσιακή τηλεόραση. Αφού όλοι θα μπορούν αν βλέπουν το οτιδήποτε (ακόμα και live πρόγραμμα), με ένα κλικ, μέσω του διάσημου site. Χρησιμοποιώντας το laptop, το tablet ή το smartphone τους.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

seventeen − 4 =