αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣTravelgems: Μια Ελληνίδα που έχει ταξιδέψει σε πάνω από 50 χώρες, δημιούργησε την πλατφόρμα που κάνει τις διακοπές πιο προσωπικές

Travelgems: Μια Ελληνίδα που έχει ταξιδέψει σε πάνω από 50 χώρες, δημιούργησε την πλατφόρμα που κάνει τις διακοπές πιο προσωπικές

Ειδικά φέτος, τα στοιχεία δείχνουν ότι θα έχουμε ρεκόρ τουριστών στην Ελλάδα. Πέρα από τις όμορφες τοποθεσίες και τα μνημεία που έχει η χώρα μας, τα πράγματα μπορούν να γίνουν ακόμα καλύτερα για έναν τουρίστα. Με καινοτόμες επιχειρηματικές ιδέες. Όπως το Travelgems. Μια πλατφόρμα που ουσιαστικά κάνει την ταξιδιωτική εμπειρία κάποιου πιο εξατομικευμένη, ανάλογα με τις προτιμήσεις του.

Το It’s Possible, μίλησε με την ιδρύτρια της πλατφόρμας, Νίκη Σμυρνή. Η ίδια εξηγεί το πώς ακριβώς προέκυψε η ιδέα, πως λειτουργεί, αλλά και γιατί επέλεξε να δραστηριοποιηθεί επίσης με το Travelgems σε Κροατία και Κύπρο.

Θεωρείτε ότι πλατφόρμες σαν τη δική σας μπορούν να συμβάλουν στη συνολική ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα;

Σήμερα 4 στους 5 ταξιδιώτες παγκοσμίως αναζητούν πληροφορίες που ταιριάζουν σ´αυτούς  αποκλειστικά, ενώ περίπου το 75% θεωρεί ότι οι πληροφορίες που βρίσκει δεν τον αφορούν ή ότι το πρωτογενές υλικό στο internet είναι σπάνιο. Αυτήν ακριβώς την ανάγκη ήρθε να καλύψει το travelgems. Να αξιοποιήσει λοιπόν τα εργαλεία της τεχνολογίας και της έρευνας αγοράς με στόχο να δώσει στον τουρίστα που έρχεται στην Ελλαδα αυτό που θέλει σήμερα.

Το travelgems έχει στόχο όπως αποκαλύπτει και το όνομα του,  να αναδείξει κρυμμένα Ελληνικά μυστικά και την μοναδική Ελληνική ομορφιά.

Ξεκίνησε πριν απο μερικούς μήνες, ύστερα από 2 χρόνια προετοιμασίας της τεχνολογίας στην οποία βασίζεται και της μεγάλης έρευνας που έχει γίνει, για να δημιουργήσει πραγματικά προσωποποιημένους και σε πραγματικό χρόνο ταξιδιωτικούς οδηγούς.

Μέσα στην πλατφόρμα μας ο ταξιδιώτης θα βρει 52 προορισμούς στην Ελλαδα, 1650 εστιατόρια, 1010 beach bars & cafes, 900 παραλίες, 400 bars, 300 δραστηριότητες. Περισσότερες από 4.000 προτάσεις που προήλθαν ύστερα από ποσοτική έρευνα 2 ετών σε ντόπιους που μας είπαν μόνο τα καλύτερα για τον τόπο τους.

Κατά συνέπεια, είναι δυνατόν όταν δίνεις στον τουρίστα φιλοξενούμενό σου αυτό που αναζητά να μην συμβάλεις στην συνολική ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος;

Το travelgems τον βοηθάει να δημιουργήσει εικόνες και αναμνήσεις που θα θυμάται και θα μοιράζεται το χειμώνα με τους φίλους του. Άρα θα διαφημίζει αυτός την Ελλαδα μας, γιατί θα έχει ζήσει αυτά που του ταιριάζουν και δεν θα εχει χάσει ούτε ένα λεπτό από τον πολύτιμο χρόνο των διακοπών του.

Eπίσης η σωστή προβολή των προορισμών δημιουργεί αξία και στον κάθε τόπο ξεχωριστά  αλλά και στις 3000 μικρές Ελληνικές επιχειρήσεις που προβάλλονται μέσα απο την πλατφόρμα μας που κι αυτές με τη σειρά τους προάγουν το καλύτερο πρόσωπο της χώρας μας και τον τουρισμό εμπειριών.

Θα ήθελα να σημειώσω ότι το travelgems λόγω των παραπάνω χαρακτηριστικών είναι αρωγός και του προγράμματος ΔΩΔΕΚΑ της FED HATTA που στόχο έχει την ανάπτυξη του τουριστικού προιόντος της χώρας μας 12 μήνες το χρόνο.

Φέτος ακούμε από αρκετές επίσημες και μη επίσημες πλευρές ότι ο τουρισμός στην Ελλάδα θα σπάσει κάθε ρεκόρ. Ποια είναι τα στοιχεία που βλέπετε εσείς;

H αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα φέτος θα έχει ρεκόρ αφίξεων το οποίο αποτελεί μία τεράστια ευκαρία αλλά κι απειλή παράλληλα, γιατί κανείς δεν πρέπει να θεωρεί ότι ο τουρίστας συγχωρεί εάν δεν βρεί τις κατάλληλες προσφερόμενες υπηρεσίες.

Η Ελλάδα είναι μια προικισμένη χώρα που διαθέτει προορισμούς για όλα τα γούστα και μπορεί να αποτελέσει προορισμό και για μεγαλύτερο διαστημα πέραν των 180 ημερών της τουριστικής περιόδου. Εάν σας πω ότι κάποιος μπορεί να μαζέψει τρούφα στην περιοχή του Ηρακλείου ή να κάνει birdwatching στην Μυτιλήνη θα το πιστεύατε;

Άρα είμαστε τυχεροί γιατί εκτός από τον ήλιο και τη θάλασσα μπορούμε κι έχουμε να δείξουμε μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Οι τουρίστες μας αγαπούν για τις ομορφιές μας αλλά και για τις δραστηριότητες που μπορούν να κάνουν. Εάν φέτος οι παρεχόμενες υπηρεσίες διακριθούν από επαγγελματισμό και ευσυνειδησία θεωρώ ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών.

Ελπίζω ειλικρινά να δείξουμε το καλύτερο πρόσωπο της χώρας μας κι είμαι βέβαιη ότι οι φιλοξενούμενοί μας θα ξανάρθουν. Το travelgems πάντως αυτό κάνει, προβάλει μόνο τα καλύτερα!

Πως προέκυψε η ιδέα του travelgems;

Κάθε μέρος πάνω στη γη  χαρακτηρίζεται από τη δική του ενέργεια, το κλίμα, τους ανθρώπους, τα χρώματα, το φως, τους ήχους, τις γεύσεις που πρέπει να ανακαλύψεις στο λίγο χρόνο που θα παραμείνεις ως ταξιδιώτης.  Έχοντας επισκεφτεί πάνω από 50 χώρες, έχω καταλάβει ότι πρέπει να μάθω ό,τι χρειάζεται για το ταξίδι μου και συνήθως να προσπαθήσω για το «αδύνατον», δηλαδή να εντοπίσω όλα τα κρυμμένα διαμάντια που έχει ένας τόπος σε πολύ σύντομο χρόνο. Ποιο ιδιαίτερο τοπικό φαγητό θα μου αρέσει, τι μουσική θα με συνόδευει, από πού να αγοράσω τα καλύτερα τοπικά προϊόντα, οτιδήποτε μου θυμίζει την ενέργεια του τόπου. Ως επαγγελματίας του Marketing εμπιστεύομαι πολύ τις έρευνες και τελικά διαπίστωσα ότι οι προσωπικές μου ανάγκες είναι αρκετά ίδιες με το 85% των ταξιδιωτών παγκοσμίως καθώς κι εκείνοι  θέλουν άμεσες και προσωπικές συμβουλές πριν ή κατά την διάρκεια του ταξιδιού τους, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο να τις βρουν καθώς οι πληροφορίες στο διαδίκτυο δεν είναι updated και κυρίως δεν είναι ποτέ προσωποποιημένες.

Η ανάγκη λοιπόν να μην χάνω πολύτιμο χρόνο όταν ψάχνω πληροφορίες που με αφορούν για το ταξίδι μου ήταν και το βασικό brief στην ομάδα προγραμματιστών που κατάφερε να κάνει μια ιδέα marketing πραγματικότητα με εργαλείο την τεχνολογία:

Έναν virtual Concierge που παράγει αυτόματα αποτελέσματα, ενώνοντας τις ανάγκες του ταξιδιώτη με μία μεγάλη βάση δεδομένων, που δημιουργήσαμε ύστερα από ποσοτική έρευνα στις τοπικές κοινωνίες.

Αποφασίσαμε μαζί με την ομάδα που υποστηρίζει τη νέα επιχειρηματική ιδέα να έχουμε σημείο εκκίνησης την Ελλάδα. Να δημιουργήσουμε ένα μοντέλο που γρήγορα και αποτελεσματικά μπορεί να αναπτυχθεί σε άλλες χώρες τουριστικού ενδιαφέροντος, λαμβάνοντας υπόψιν ότι η εφαρμογή μας αποτελεί παγκόσμιο innovation στην αγορά του τουρισμού.

Ήδη φέτος επεκταθήκαμε στην Κροατία και στην Κύπρο. Άρα η Ελλάδα μας αποτελεί και το μεγάλο τεστ αλλά κι ανάγνωσης και θεραπείας των “παιδικών αρρωστιών” που προκύπτουν σ´ενα start up. Ειδικα όταν έχει στον κορμό του διαχείριση big data.

Με ποιον τρόπο ακριβώς λειτουργεί η πλατφόρμα;

Το travelgems είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα η οποία λειτουργεί ως virtual concierge προτείνοντας και υλοποιώντας ταξιδιωτικές εμπειρίες ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ταξιδιώτη.

Αποτελείται από τρία σημαντικά στοιχεία:

α. Δωρεάν  ταξιδιωτικοί οδηγοί γραμμένοι από πολύ γνωστούς ταξιδιωτικούς συντάκτες

β.  Εξατομικευμένο ημερήσιο πρόγραμμα διακοπών για 1 έως και 12 μέρες. Εστιασμένες προτάσεις που περιλαμβάνουν: παραλίες, εστιατόρια, καφέ, προτάσεις διασκέδασης, beach bars, tips από κατοίκους και φυσικά όλα τα κρυμμένα ταξιδιωτικά διαμάντια της κάθε περιοχής

γ. Ξεχωρίστες δραστηριότητες, απο μαθήματα μαγειρικής στη Σίφνο, wine tasting στη Σαντορίνη, hiking στο Όλυμπο έως και κολύμπι με άλογα στα Χανιά.

Ο αλγόριθμος  που έχουμε δημιουργήσει είναι ο virtual concierge που παράγει αυτόματα αποτελέσματα ενώνοντας τις ανάγκες του τουρίστα με τη βάση δεδομένων που δημιουργήσαμε ύστερα από έρευνα στις τοπικές κοινωνίες σ’ όλη την Ελλάδα.

Το travelgems προσφέρει τελικά ένα καθημερινό πρόγραμμα διακοπών. Πως γίνεται αυτό? Ο επισκέπτης απαντάει σ’ ένα σύντομο ερωτηματολόγιο, έτσι το travelgems κατανοεί τις ανάγκες του χρήστη και δημιουργεί το ταξιδιωτικό προφίλ του. Στη συνέχεια του προτείνει ένα ημερήσιο πλάνο διακοπών (1-12 ημέρες) το οποίο περιλαμβάνει παραλίες, εστιατόρια, beach bars & café, bars.

Παράλληλα εάν θέλει επιλέγει δραστηριότητες που τον αφορούν.

Ποιες είναι οι δραστηριότητες που επιλέγουν οι τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα;

Διαφέρουν σημαντικά ανάλογα με τον κάθε προορισμό όπως και το προφίλ των τουριστών που επισκέπτονται το κάθε μέρος. Στη Σαντορίνη οι ημερήσιες κρουαζιέρες όπως επίσης και τα wine tours είναι πολύ ψηλά στις προτιμήσεις των τουριστών. Στην Άνδρο ίσως δεν φαντάζεστε ότι οι τουρίστες προτιμούν περιπατητικές δραστηριότητες ενώ στο νησί της Κρήτης τα μαθήματα μαγειρικής έχουν τη τιμητική τους. Εγώ προσωπικά μέσα απο το travelgems γνώρισα δραστηριότητες που δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα είχαμε στη χώρα μας κι επαγγελματίες που πραγματικά προάγουν το τουριστικό προιόν.

Αρα αυτό είναι και βασικός παράγοντας επιτυχίας για τους επαγγελματίες του τουρισμού. Πρέπει να αφουγκράζονται τις ανάγκες του τουρίστα και να δημιουργούν υπηρεσίες που τους ταιριάζουν.

Δραστηριοποιήστε επίσης στην Κροατία και στην Κύπρο. Πως ακριβώς είναι τα δεδομένα σ´αυτές τις αγορές? Θα προτείνατε σε Έλληνα επιχειρηματία να επεκταθεί εκεί;

Ναι σε λιγότερο από ένα χρόνο το travelgems επεκτάθηκε σε Κροατία και Κύπρο. Ο λογος είναι απλός. Διαβάσαμε και πάλι τα δεδομένα της αγοράς για να πάρουμε αυτή την απόφαση. Σύντομα θα έλεγα ότι ο βασικότερος λόγος ανάπτυξής μας σε αυτές τις αγορές είναι ότι την  Ελλάδα, την Κροατία αλλά και την Κύπρο, επισκέπτεται το ίδιο προφιλ τουριστών. Ίδιες εθνικότητες με παρόμοια ψυχογραφικά χαρακτηριστικά. Άρα όταν ο Γερμανός ταξιδιώτης σκέφτεται που θα πάει διακοπές, στο καλάθι επιλογών του βρίσκονται οι τρεις αυτές χώρες. Η Ελλάδα αναμφισβήτητα είναι ο μεγάλος νικητής μεταξύ των τριών αλλά ας σημειώσουμε ότι κι η Κροατία είναι εξαιρετικά και συνεχόμενα ανοδική ενώ η Κύπρος έχει επίσης μια σταθερά ανοδική πορεία.

Δεν θα μπορούσα να συμβουλέψω Έλληνα επιχειρηματία για την είσοδο του στις δυο αυτές χώρες γιατί το κάθε business είναι διαφορετικό. Αυτό όμως που θα τόνιζα σε κάποιον είναι σίγουρα να είναι εξωστρεφής και με προσεκτικά βήματα να τολμήσει την σωστή είσοδο σε ξένες αγορές εξετάζοντας τα κριτήρια market entry που είναι πολύ περισσότερα από ένα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια αναφορικά με το travelgems;

Μέσα σε λίγους μήνες λειτουργίας έχουμε κάνει πολλά βήματα. Βρισκόμαστε ήδη σε 3 χώρες, έχουμε λανσάρει το mobile app μας κι έχουμε ήδη μεταφράσει τη πλατφόρμα μας σε 3 γλώσσες.

Στόχος μας είναι η Ελλάδα να αποτελέσει την αφετηρία μίας μεγάλης πρωτοπόρας ιδέας που θα ταξιδέψει γρήγορα σ’ όλο τον κόσμο και θα μοιραστεί με τους ταξιδιώτες τα κρυμμένα μυστικά της κάθε χώρας. Στα επόμενα 5 χρόνια ευελπιστούμε να έχουμε επεκτείνει τις υπηρεσίες μας σε 8 Ευρωπαϊκές χώρες – δημοφιλείς προορισμούς. Συγκεκριμένα και με σειρά προτεραιότητας οι χώρες είναι η Ισπανία, Αυστρία, Πορτογαλία, Γαλλία, Ιταλία.

Άρα το στοίχημα είναι matrix business development model. Επέκταση σε αγορές αλλά και ανάπτυξη στις ήδη υπάρχουσες.

Επίσης συγκεκριμένα για το προϊόν μας θέλω να τονίσω ότι η πλατφόρμα που βλέπετε είναι το core product μας αλλά ήδη το R & D μας μελετά τα νέα features που θα κάνουν expand το προϊόν μας.

Προκλήσεις υπάρχουν πάντα και πόσο μάλλον όταν θέλεις να κάνεις τη διαφορά σ’ ένα εξαιρετικά δύσκολο χώρο όπως αυτόν του τουρισμού, απλά πιστεύουμε ότι ακούγοντας τον καταναλωτή προσεκτικά και αξιοποιώντας την σύγχρονη τεχνολογία μπορείς να δημιουργήσεις πραγματικό innovation.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × three =