αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣOff the Grid: Ένας διαφορετικός «μάνατζερ» που βοηθά νέους μουσικούς να αναδειχτούν

Off the Grid: Ένας διαφορετικός «μάνατζερ» που βοηθά νέους μουσικούς να αναδειχτούν

Η κλισέ φράση που λέει ότι «πρέπει να λύσεις ένα πρόβλημα», για να φτιάξεις μια καλή startup, αποδεικνύεται εδώ. Ποιο είναι το πρόβλημα που ζητά λύση: Πολλοί νέοι μουσικοί και μπάντες στην Ελλάδα, κάνουν αξιόλογη δουλειά, ωστόσο δεν έχουν κάποιον τρόπο έτσι ώστε να αναδειχτούν και να έρθουν σε επαφή με έμπειρους ανθρώπους του χώρου. Κάπως έτσι, γεννήθηκε το Off the Grid. Μια πλατφόρμα που έχει στόχο να βοηθήσει τους νέους μουσικούς και κυρίως μέσα από ειδικά events να τους φέρει σε επαφή με ανθρώπους που μπορούν να τους βοηθήσουν.

Το It’s Possible συνάντησε δύο από τις κοπέλες που «τρέχουν» αυτό το ιδιαίτερο project. Τις Αγγελική Γεωργοκώστα και Αγγελική Κωνσταντοπούλου. Οι ίδιες μιλούν, μεταξύ άλλων, για το πώς ακριβώς λειτουργεί το project που έχουν δημιουργήσει, εξηγούν το πώς πρέπει ένας νέος μουσικός στην εποχή μας να προωθεί τη δουλειά του, ενώ απαντούν και στο ερώτημα για το αν χρειάζεται μεγάλο μπάτζετ για να δημιουργήσεις ένα βίντεο στο Youtube και μια διαδικτυακή παρουσία γενικότερα.

Με τι ασχολούσασταν πριν το Off the Grid και πως φτάσαμε στην συγκεκριμένη ιδέα;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Η ιδέα ξεκίνησε από εμένα και μάλιστα στην αρχή την «έτρεχα» μόνη μου αφού δεν υπήρχε ομάδα. Πριν ασχολούμουν με το θέατρο, και την παραγωγή θεάτρου. Οι σπουδές μου αφορούν ουσιαστικά την πολιτιστική διαχείριση. Είδα το πρόγραμμα Start το οποίο σου δίνει τη δυνατότητα να κάνεις αυτό που πραγματικά θέλεις. Πολύ απλά πας εκεί ως μονάδα και προτείνεις ότι ιδέα έχεις στο μυαλό σου. Υπάρχει μια capacity building περίοδος στη Γερμανία, όπου πας σε ένα host institution και εκεί αναπτύσσεις περισσότερο την ιδέα σου. Εγώ π.χ. πήγα σε ένα live-άδικο. Παράλληλα κάνεις και training, άρα αναπτύσσεις και τα skills σου ως άνθρωπος και το project σου.

Η συγκεκριμένη ιδέα πως προέκυψε;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Εμένα μου άρεσε πάντα η μουσική. Σκέφτηκα ότι υπάρχουν πολλές μπάντες γύρω μας, με πολύ ταλέντο, οι οποίες όμως δεν προωθούνται. Και σκέφτηκα να αναπτύξω μια πλατφόρμα που θα βοηθά σε αυτό. Γύρισα λοιπόν στην Ελλάδα, αμέσως μετά το Start, έχοντας λάβει και μια επιχορήγηση. Αρχικά συνεργάστηκα με έναν άλλο υπότροφο από το πρόγραμμα και στη συνέχεια συζητώντας με φίλους και γνωστούς για αυτό που έχω δημιουργήσει, μπήκαν και άλλα μέλη στην ομάδα. Μόνη μου το «έτρεχα» για 3 μήνες περίπου.

Μερικά από τα βασικά μέλη της ομάδα του Off the Grid.
Credit: Αθηνά Λιάσκου

Μπορεί ένα project να αναπτυχθεί με ένα μόνο άτομο, κατά τη γνώμη σας;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Όχι, με τίποτα. Είναι πολύ δύσκολο να ανταπεξέλθεις καταρχήν στο χρονικό κομμάτι. Και επίσης είναι πολύ διαφορετικό όταν έχεις ιδέες από άλλους. Αν ήμουν μόνη, το Off the Grid δεν θα είχε τη σημερινή του μορφή. Θα ήταν πιο φτωχό.

Όταν έχεις μια καλή ομάδα, το project σου σίγουρα εμπλουτίζεται και δυναμώνει.

Πρακτικά τι είναι αυτό που κάνετε;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Το Off the Grid είναι μια πλατφόρμα, που έχει ως στόχο να ενισχύσει τις ανεξάρτητες ελληνικές μπάντες. Έχουμε κάνει ήδη την πρώτη μας δράση, που ήταν ένα 2ήμερο forum, κατά τη διάρκεια του οποίου έγιναν συναντήσεις, συμμετοχικά εργαστήρια, ενώ είχαμε πάνελ και πολύ χώρο για networking. Είδαμε ότι υπάρχει ανάγκη για αυτό που κάνουμε. Μάλιστα ακόμα και άνθρωποι που δεν κατάφεραν να παρευρεθούν, ζήτησαν να μάθουν τι ειπώθηκε εκεί. Από εδώ και πέρα θα συνεχίσουμε σε πιο τακτική βάση να κάνουμε events τέτοιου είδους. Κάθε μήνα θα κάνουμε από ένα session.

Σε αυτές τις «μαζώξεις» που περιγράφετε, ποιοι ακριβώς θα συμμετέχουν; Από τη μια φαντάζομαι θα είναι οι καλλιτέχνες. Από την άλλη θα είναι π.χ. δισκογραφικές ή συνθέτες;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Θα υπάρχουν όλοι αυτοί. Πρωταρχικός στόχος θα είναι να επωφεληθούν οι νέοι μουσικοί. Από εκεί και πέρα, θα συμμετέχουν π.χ. ραδιοφωνικοί παραγωγοί, άνθρωποι από δισκογραφικές και άλλοι. Στο πρώτο μας event είχαμε ανθρώπους ακόμα και από το Μέγαρο Μουσικής. Και αυτοί θέλουν να συλλέξουν νέο υλικό και να γνωρίσουν νέους μουσικούς για να συνεργαστούν.

Τι πρέπει να κάνει ένας νέος καλλιτέχνης για να συμμετέχει στο project σας; Πρέπει να έρθει να σας βρει; Να σας στείλει κάποιο email; Τους βρίσκετε εσείς;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Φυσικά ψάχνουμε και εμείς, αφού έχουμε ένα database με μπάντες. Από τη στιγμή που είμαστε στο Ρομάντσο θέλουμε να το εκμεταλλευτούμε, να ανοίξουμε τις πόρτες μας και με κάποιο τρόπο να κάνουμε meetings με μουσικούς. Ώστε να έχουμε και μια πιο προσωπική επαφή. Ο καθένας μπορεί να έρθει ελεύθερα σε επαφή μαζί μας και με τους γνωστούς τρόπους, π.χ. μέσω email ή Facebook. Να σημειώσουμε επίσης ότι τα event μας είναι δωρεάν και θέλουμε να τα κρατήσουμε για πάντα έτσι.

Πως υποδέχτηκαν το project σας οι νέοι καλλιτέχνες;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Εντάξει, αρκετοί το έχουν δει στο εξωτερικό, αφού σε πολλές χώρες υπάρχουν αντίστοιχες δομές στήριξης για μουσικούς. Και στη Ελλάδα γίνεται, αλλά μεμονωμένα. Υπάρχουν δηλαδή Οργανισμοί που κάνουν διάφορες δράσεις και παράλληλα κάνουν και αυτό. Οπότε σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι μουσικοί το είχαν ξανά δει.  Εκείνοι που το είδαν για πρώτη φορά, δυσκολεύτηκαν λίγο να το καταλάβουν, ίσως όμως και εμείς –επειδή ξεκινήσαμε κάτι καινούργιο- να μην ήμασταν τόσο απλοί στην επικοινωνία του εγχειρήματος.

Εμείς από την πλευρά μας θέλουμε να είναι αυτή η κύρια δραστηριότητα μας. Η δικτύωση και ο διαμοιρασμός της γνώσης. Ενώ επίσης στοχεύουμε στην ελληνική σκηνή, πράγμα που δεν το βλέπουμε συχνά να συμβαίνει από άλλους.

Τι πρέπει να κάνει στην εποχή μας ένας καλλιτέχνης για να γίνει γνωστή η δουλειά του; Βλέπουμε για παράδειγμα προσπάθειες μέσα από το Youtube, τα Talent Shows ή κάποιους άλλους που ίσως πάνε μεμονωμένα και χτυπούν πόρτες

Αγγελική Γεωργοκώστα: Όντως πλέον υπάρχουν πάρα πολλά κανάλια. Υπάρχουν τα social media ή πλατφόρμες όπως το SoundCloud. Εγώ πιστεύω πολύ στην προσωπική επαφή, και στο να χτυπάς πόρτες. Βέβαια, παράλληλα μπορείς να ψαχτείς και με digital τρόπους. Πρώτα από όλα πάντως, πρέπει αν φτιάξεις ένα προϊόν που θα στέκεται. Και μετά όταν φτάσεις στο σημείο να το επικοινωνήσεις, θα πρέπει να κάνεις ένα στρατηγικό πλάνο και να δεις ποιος «δρόμος» σου ταιριάζει καλύτερα.

Βέβαια με τόσα κανάλια που υπάρχουν, είναι λίγο χαοτικό όλο αυτό. Εκεί ακριβώς βοηθάμε εμείς, αφού φέρνουμε σε επαφή τους νέους μουσικούς με επαγγελματίες του χώρου.

Αυτό που ίσως σας κάνει να εκπλαγείτε, είναι ότι υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι που είναι διατεθειμένοι να βοηθήσουν.

Το είδαμε και με το δικό μας project όταν ξεκινάγαμε. Χτυπήσαμε πόρτες και πολλοί άνθρωποι μας βοήθησαν με τις γνώσεις τους. Υπάρχουν τέτοια άτομα, αρκεί αν πας να τα βρεις. Αρκετές φορές, αρκεί απλά ένα email.

Σε ότι αφορά τον digital δρόμο, π.χ. με Youtube και social media, θεωρείτε ότι είναι και αυτός ένας τρόπος για να κάνει κάποιος γνωστή τη δουλειά του;

Αγγελική Κωνσταντοπούλου: Νομίζω ότι τα social media είναι πλέον μέσα στη ζωή μας. Καλώς για εμένα. Απλά πρέπει να ανεβάζουμε ένα περιεχόμενο που να έχει αισθητική. Βέβαια και η έννοια της αισθητικής είναι πολύ σχετική. Να προσπαθούμε να κάνουμε μια καλή δουλειά. Δεν είναι απαραίτητο να βγάλουμε 10 βίντεο. Ας βγάλουμε ένα και καλό. Το πιο σημαντικό είναι ίσως να κάνει ένα σάιτ ο κάθε νέος μουσικός. Δεν χρειάζονται ούτε πολλά λεφτά σε διαφημίσεις.

Κάποιοι πιστεύουν ότι χρειάζονται πολλά λεφτά για να κάνεις τέτοιες κινήσεις. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Όλοι ξέρουν πάνω-κάτω να βγάλουν ένα αξιοπρεπές βίντεο. Στη συνέχεια η εικόνα και ο ήχος διαχέονται πολύ εύκολα.

Αναφέρατε ότι δεν χρειάζονται πολλά χρήματα. Εδώ υπάρχει και η άλλη άποψη που λέει ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα και ότι χρειάζεται μεγάλο μπάτζετ για να γίνει μια προσπάθεια π.χ. στο Youtube. Εσείς από την εικόνα που έχετε, εκτιμάτε ότι χρειάζονται χρήματα ή όχι;

Αγγελική Κωνσταντοπούλου: Θέλει κάποια χρήματα, άλλα όχι τόσα πολλά όσα πιστεύουν κάποιοι. Επίσης, μπορείς να βρεις φίλους που μπορούν να σε βοηθήσουν. Ένα πολύ επίκαιρο παράδειγμα είναι το βίντεο κλιπ της Μαρίνας Σάττι που έγινε viral. Δηλαδή, πόσα πολλά να κόστισε αυτό το βίντεο; Ίσως από όλα αυτά που συζητάμε, το πιο ακριβό είναι να φτιάξεις ένα σάιτ. Που ακόμα και εκεί όμως, τα κόστη έχουν πέσει πάρα πολύ. Δεν χρειάζεται να είναι το κορυφαίο σάιτ. Αλλά να υπάρχει μια εικόνα και μια ταυτότητα μας στο διαδίκτυο.

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχετε αντιμετωπίσει στο επιχειρηματικό κομμάτι του Off the Grind;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Η αλήθεια είναι ότι είμαστε σε αρχικό στάδιο, οπότε τώρα εξετάζουμε τους τρόπους έτσι ώστε να γίνει οικονομικά βιώσιμο το project μας. Μέχρι τώρα ήμασταν κάτω από την «ομπρέλα» του προγράμματος που ανέφερα στην αρχή. Τουλάχιστον μέσα στον επόμενο 1 χρόνο, θέλουμε να δουλεύουμε σε συνεργασία με Οργανισμούς και Πολιτιστικά Κέντρα. Και όχι να κινηθούμε αυτόνομα, σαν κανονική επιχείρηση. Θα το πάμε βήμα- βήμα και θα δούμε πως θα εξελιχτούν τα πράγματα.

Πόσες ώρες εργάζεστε πάνω στο project και πως σκοπεύετε να κινηθείτε σε αυτό το κομμάτι στο μέλλον;

Αγγελική Γεωργοκώστα: Εγώ ήμουν full time, αλλά ουσιαστικά πληρωνόμουν από το πρόγραμμα. Τώρα είμαι part time όπως και όλοι στην ομάδα η οποία αριθμεί 7 άτομα. Επειδή το Off the Grid στηρίζεται σε events, οι ώρες εργασίας ποικίλουν. Τώρα είμαστε πιο χαλαρά, ενώ πριν το τελευταίο μας event δουλεύαμε σε φουλ ρυθμούς.

Αγγελική Κωνσταντοπούλου: Πριν το τελευταίο μας event τρέχαμε για να είναι όλα όπως πρέπει. Ήταν απαραίτητο να «ανεβαίνει» υλικό και κατά τη διάρκεια του event. Σκεφτείτε ότι εγώ δεν το απόλαυσα όσο ήθελα, γιατί ήμουν σε όλη τη διάρκεια μπροστά από έναν υπολογιστή. Όλα έπρεπε να μεταδίδονται.

*Στη κεντρική φωτογραφία απεικονίζονται μερικά από τα βασικά μέλη της ομάδας του Off the Grid.
Credit: Αθηνά Λιάσκου

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

ten − five =