αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣMastos: Μια «γλυκιά» επιχείρηση που γεννήθηκε μέσα στην κρίση και είναι πιστή στις ελληνικές παραδοσιακές συνταγές

Mastos: Μια «γλυκιά» επιχείρηση που γεννήθηκε μέσα στην κρίση και είναι πιστή στις ελληνικές παραδοσιακές συνταγές

Η συγκεκριμένη ιστορία, ακολουθεί μια αντίστροφη φορά από τα συνηθισμένα: Μια νέα κοπέλα, μέσα στην κρίση αποφασίζει να ιδρύσει τη δική της επιχείρηση. Αποφασίζει επίσης να φύγει από μια μεγάλη πόλη, τη Θεσσαλονίκη, και να επιστρέψει στο τόπο καταγωγής της, στην περιοχή της Αργολίδας. Και κάτι ακόμα. Επιλέγει να μπει σε ένα κομμάτι όπου ο ανταγωνισμός είναι έντονος, αφού υπάρχουν αρκετά ελληνικά και ξένα brands.

Κάπως έτσι, είναι η ιστορία της Γεωργίας Ουλή. Η οποία είναι η ιδρύτρια της Mastos. Μιας επιχείρησης που παράγει μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού. Έχοντας καταφέρει να καταγράψει μια αξιοπρόσεχτη πορεία. Η ίδια μιλά στο It’s Possible για το πώς προέκυψε η ιδέα της Mastos, ποιες δυσκολίες έχει αντιμετωπίσει, ενώ περιγράφει το πώς είναι να διαχειρίζεσαι μια εταιρία που δεν έχει την έδρα της σε κάποιο μεγάλο αστικό κέντρο.

Πως προέκυψε η ιδέα για την επιχείρηση που έχετε ιδρύσει;

Από μικρή, σε όποιον με ρωτούσε, έλεγα πως θα γίνω «επιχειρηματίας». Το 2013 πήρα το ρίσκο να εγκαταλείψω τη ζωή στη Θεσσαλονίκη, να επιστρέψω στον τόπο μου και με τη βοήθεια της οικογένειάς μου να επενδύσουμε στον πρωτογενή τομέα. Υπήρξαν πολλοί παράγοντες που μας ώθησαν και προχωρήσαμε στην ίδρυση της Mastos.

Αρχικά, οι σπουδές μου στον τομέα διατροφής και διαιτολογίας, καθώς και τα βιώματα μου με τις γιαγιάδες στο χωριό και κυρίως το μεράκι της μητέρας μου για την κουζίνα και τις φυσικές γεύσεις, έβαλαν το φυτίλι. Η μεγάλη στήριξη της οικογενείας μου, η ύπαρξη του ιδιόκτητου χώρου που σήμερα στεγάζονται οι εγκαταστάσεις της Mastos και τα πολλά κτήματα γεμάτα θησαυρούς της φύσης (πορτοκάλια, μανταρίνια, περγαμόντα, κυδώνια, σύκα κλπ) μου πρόσφεραν την «ασφάλεια» που χρειαζόμουν για να μπω στην κούρσα των επιχειρήσεων. Καταλυτικό ρόλο έπαιξε η επιτυχής ένταξή μας σε επιδοτούμενο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, κάτι που συνέβαλε στον εξοπλισμό του εργαστηρίου με τα πλέον σύγχρονα μέσα. Τέλος, επειδή προσπαθώ να συνδυάσω όσο μπορώ καλύτερα και τις δυο πτυχές μου, αυτήν της επιχειρηματία κι εκείνη της διατροφολόγου, προσπαθώ όσο μπορώ να διαφυλάξω τη γεύση και την ποιότητα.

Ο κόσμος πρέπει να αποκτήσει γνώση και συνείδηση της ποιότητας στο φαγητό. Να είναι απαιτητικός και να μην επιλέγει να τρώει αυτό που δεν τρώγεται. Να αναζητά το καλύτερο. Η κουλτούρα μας για το τι μπαίνει στο τραπέζι πρέπει να αλλάξει.

Να μας νοιάζει τι τρώμε και να αναζητάμε αυτό που αξίζει. Παρατηρώ πως τα τελευταία χρόνια ειδικά οι νέοι ψάχνουν το αυθεντικό, το παραδοσιακό, αυτό που κάτι τους θυμίζει από τα παιδικά τους χρόνια. Κάτι που είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό και με γεμίζει με θάρρος και κουράγιο ώστε να συνεχίσω ακόμα πιο δυναμικά και να μην πάψω να προσπαθώ για το καλύτερο αποτέλεσμα.

mastos03529Η έδρα της εταιρίας σας βρίσκεται εκτός Αττικής και συγκεκριμένα στην περιοχή της Αργολίδας. Αυτό ποια θετικά και ποια αρνητικά έχει;

Η έδρα της Mastos βρίσκεται στην Πρόσυμνα Αργολίδας, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Άργος. Η αργολική πεδιάδα αλλά και η ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου παράγει πάνω από 90% των φρούτων που χρησιμοποιούμε. Έτσι μας δίνεται η δυνατότητα να μπορούμε να επισκεφθούμε τα χωράφια ανά πάσα στιγμή και όχι μόνο την ώρα της συγκομιδής, έχοντας συνεχώς τον έλεγχο της ποιότητας των καρπών.

Επιπλέον, η έδρα μας απέχει μόλις 120 χιλιόμετρα από την Αθήνα και τον Πειραιά, γεγονός που βοηθά στην γρήγορη και εύκολη προμήθεια του εργαστηρίου με τα απαραίτητα είδη παραγωγής και συσκευασίας αλλά και την εύκολη προώθηση των προϊόντων μας στην αγορά της Αθήνας. Είναι δε σημαντικό το ότι η ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά αποτελεί συγκοινωνιακό κόμβο για την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό.

Το μόνο μειονέκτημα που μπορώ να εντοπίσω είναι η δυσκολία των νέων πελατών να μας επισκεφτούν λόγω του ότι βρισκόμαστε μακριά από κεντρικό οδικό άξονα.

Ποια προϊόντα παράγει αυτή τη στιγμή η Mastos;

Η Mastos παράγει μια ευρεία γκάμα από μαρμελάδες και γλυκά κουταλιού μένοντας πιστή στις ελληνικές παραδοσιακές συνταγές. Χρησιμοποιούμε μόνο εκλεκτά φρούτα και καρπούς εποχής όχι μόνο από τα χωράφια μας αλλά και από επιλεγμένους μικρούς παραγωγούς.Η επεξεργασία γίνεται στην υπερσύγχρονη ιδιόκτητη μονάδα αμέσως μετα τη συγκομιδή με μεγάλη προσοχή και συνέπεια. Τα προϊόντα μας είναι φυσικά καθώς δεν περιέχουν καμία χημική ουσία, κανένα βελτιωτικό, πηκτικό ή συντηρητικό. Όλα τα παραπάνω δίνουν στα προϊόντα μας το μοναδικό χρώμα, άρωμα και γεύση που τα χαρακτηρίζει.

Και όλα είναι αποτέλεσμα αγάπης για τα ωραία υλικά κι έχουν μια ιστορία από πίσω. Και την ξαναζώ την ιστορία του καθενός κάθε φορά που το ξαναμυρίζω την ώρα που φτιάχνεται.

Γιατί η μνήμη μας γίνεται πολύ δυνατή για αυτά που μας συμβαίνουν όταν αυτά συνδυάζονται με μυρωδιές! Αν και είναι δύσκολο να επιλέξω, γιατί κάθε ένα απ’ αυτά είναι ξεχωριστό, αγαπημένες μου γεύσεις από μαρμελάδες είναι το σύκο-δαμάσκηνο, το μανταρίνι, το μήλο και το κάστανο,από τα γλυκά κουταλιού το περγαμόντο, το καρυδάκι, το μύρτιλο, το μελιτζανάκικαιτο δαμάσκηνο.

mastos-logo-jpgΔημιουργήσατε την επιχείρηση σας το 2013. Δεν σας πτόησε η δύσκολη οικονομική συγκυρία;

H Mastos ιδρύθηκε στην καρδιά της ελληνικής οικονομικής κρίσης. Είναι δεδομένο πως το κακό οικονομικό κλίμα έχει αντίκτυπο και στην επιχείρησης μας. Η γενικότερη έλλειψη ρευστότητας προκαλεί προβλήματα σ’ όλα τα στάδια της διαδικασίας από την αγορά του φρούτου μέχρι την πώληση του τελικού προϊόντος. Αντίδοτο στις δυσκολίες των καιρών αποτελεί η πολύ καλή οργάνωση της Mastos σε όλα τα επίπεδα, η επιμονή, το πάθος μας για την τελειότητα, η επιλογή εξαιρετικών συνεργατών καθώς και οι ατελείωτες ώρες προσωπικής εργασίας. Η χαρά της δημιουργίας είναι η δική μας απάντηση στην κρίση.

Με βάση την εικόνα που έχετε, μπορούν τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε αγορές του εξωτερικού;

Υπάρχουν πολλές προοπτικές για τα παραδοσιακά προϊόντα μας στις αγορές του εξωτερικού. Οι γεύσεις, τα χρώματα και οι ιδιαιτερότητες των αγαθών μας αποτελούν συγκριτικό πλεονέκτημα των ελληνικών προϊόντων έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού.

Ο επαγγελματισμός, η συνέπεια, η συνεχής εξέλιξη των προϊόντων αλλά και η προσεγμένη εικόνα είναι συστατικά απαραίτητα για τις αγορές του εξωτερικού και δεν είναι λίγες οι ελληνικές επιχειρήσεις που έχουν αποδείξει πως μπορούμε να είμαστε υψηλά στην λίστα των καλύτερων προϊόντων.

Αν προσπαθήσουμε να φτιάξουμε ένα TOP-3 με ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα που μπορούν να διακριθούν σε διεθνές επίπεδο, ποια θα βάζατε σε αυτή τη μίνι λίστα;

Είναι πολύ δύσκολο να κάνω τη διαλογή και να καταλήξω σε μόλις τρία προϊόντα. Τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα καλύπτουν πάρα πολλούς τομείς και σίγουρα θα αδικούσα πολλά από αυτά αν έπρεπε να διαλέξω. Επειδή όμως η Mastos έχει σαν πρώτη ύλη τα φρούτα, θα πρέπει να σημειώσω πως τα φρούτα στο εξωτερικό μπορεί να είναι εντυπωσιακά ωστόσο είναι όλα άγευστα. Τα δικά μας στην Ελλάδα είναι τα μοναδικά που έχουν γεύση. Αντί να συναγωνιζόμαστε λοιπόν στην εμφάνιση ή στην ποσότητα πρέπει αν αναδείξουμε το βασικό χαρακτηριστικό των προϊόντων της ελληνικής φύσης: την ποιότητα και τη γεύση. Αυτό είναι το χρυσάφι μας. Αν υπάρξει σωστή στρατηγική και πλάνο από το κράτος η Ελλάδα θα γίνει συνώνυμο της νόστιμης γεύσης.

%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b1%ce%b4%ce%bf%cf%83%ce%b9%ce%b1%ce%ba%cf%8c%cf%82-%ce%ba%ce%b1%cf%86%ce%ad%cf%82Ποιες είναι οι δυσκολίες που έχετε αντιμετωπίσει εσείς μέχρι σήμερα;

Στην Ελλάδα τα εμπόδια είναι τεράστια και κάποιες φορές ανυπέρβλητα στο κομμάτι του “επιχειρείν” – κι έτσι πρέπει κάτι να το αγαπάς πολύ για να μπορείς να το παλέψεις.Οι δυσκολίες είναι μέρος της καθημερινότητας της ελληνικής επιχείρησης, πόσο μάλλον της νεοσύστατης. Η γραφειοκρατία και η αδυναμία παροχής ρευστότητας από τις ελληνικές τράπεζες είναι οι κυριότερες.

Τι σχέδια έχετε, αναφορικά με τη Mastos, για το προσεχές μέλλον;

Στα σχέδια μας είναι η συνεχής αύξηση των εξαγωγών των προϊόντων μας στις διεθνείς αγορές, η συνεργασία με περισσότερους ξενοδοχειακούς ομίλους και η διεύρυνση του δικτύου συνεργατών λιανικής, έτσι ώστε όλο και περισσότεροι καταναλωτές να μπορούν να απολαμβάνουν τα γλυκά του κουταλιού και τις μαρμελάδες Mastos.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

twelve + sixteen =