αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣLifekiy: Εδώ δημιουργούνται παρέες και ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο

Lifekiy: Εδώ δημιουργούνται παρέες και ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο

lifekiys-team-photo

Μια startup με Έλληνες δημιουργούς, με νομική έδρα στην έδρα στην Αμερική και με ένα σκοπό: να δημιουργήσει παρέες ανθρώπων που θα ταξιδεύουν σε όλο τον πλανήτη. ‘Η αλλιώς, αυτό είναι το Lifekiy.

Μια καινοτόμος επιχείρηση που δημιουργήθηκε μέσα στην κρίση. Ωστόσο, το πλάνο είναι αρκετά φιλόδοξο, με το «βλέμμα» να βρίσκεται στην επέκταση σε άλλες χώρες. Ο συνιδρυτής της πλατφόρμας, Κωνσταντίνος Χατζηπέτρου, μιλά στο It’s Possible για το πώς ακριβώς λειτουργεί αυτό που έχουν δημιουργήσει και ποια είναι η ανταπόκριση από τους Έλληνες χρήστες σε κάτι τόσο καινοτόμο. Παράλληλα, εξηγεί το αν είναι εύκολο για μια ελληνική startup να κάνει την νομική έδρα της στις ΗΠΑ, ενώ αναλύει όλες τις λεπτομέρειες γύρο από τη νέα version του Lifekiy, που βγήκε στον «αέρα» μόλις χτες.

Η καινοτόμος επιχείρηση σας δραστηριοποιείται στο κομμάτι του τουρισμού και των ταξιδιών. Ποιοι ήταν οι κύριοι λόγοι που επιλέξατε αυτό το πεδίο;

Αρχικά είχαμε ξεκινήσει να σχεδιάζουμε μια πλατφόρμα με εντελώς διαφορετικό business model. Αφορούσε τα «έξυπνα» σπίτια. Είδαμε όμως ότι το project δεν είχε την ανάπτυξη που περιμέναμε, και έτσι φτάσαμε στο Lifekiy.

Δραστηριοποιηθήκαμε στον τουρισμό, αφού ζούμε σε μια χώρα στην οποία η βαριά βιομηχανία της είναι σε αυτόν τον κλάδο, αλλά ταυτόχρονα διαπιστώσαμε ότι υπάρχει ένα πρόβλημα: αν δεν έχεις κάποιον για να πας μαζί διακοπές, οι επιλογές σου είναι πολύ λίγες.

Αν μάλιστα επιλέξεις να πας διακοπές με κάποιο group, εκεί υπάρχει το ενδεχόμενο η εμπειρία σου να καταστραφεί τελείως, αφού μπορεί να μην ταιριάζεις με τα υπόλοιπα άτομα. Έτσι «γεννήθηκε» η ιδέα για το Lifekiy.

Ποια είναι η διαφορά από το κλασσικό group booking;

Η μεγάλη διαφορά είναι ότι ταξιδεύεις με άτομα που γνωρίζεις. Ταξιδεύεις ουσιαστικά με ένα group φίλων, τους οποίους τους έχεις διαλέξει εσύ, βάσει των δικών σου προδιαγραφών. Γνωρίζεις τους συνταξιδιώτες σου μέσα από την πλατφόρμα, και όταν φτάνεις στον προορισμό, υπάρχουν ήδη φιλικές σχέσεις μεταξύ των ταξιδιωτών. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι σαν να πηγαίνεις μια 5ήμερη εκδρομή.

kostas-photo-frozen

Ο συνιδρυτής του Lifekiy, Κωνσταντίνος Χατζηπέτρου

Ποια είναι τα βήματα, έτσι ώστε κάποιος να κάνει ένα ταξίδι, μέσω της πλατφόρμας;

Θα ξεκινήσει, αναζητώντας την ιδανική παρέα και το ιδανικό ταξίδι για αυτόν. Θα μπει στην πλατφόρμα και θα δει αρκετές παρέες ή αρκετά life trips, για να είμαστε πιο ακριβείς. Το life trips στην ουσία είναι ένα ταξίδι, το οποίο έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές, οπότε και τα ανάλογα άτομα. Θα αναζητήσει, βάσει των κριτηρίων του το ταξίδι και τα άτομα που θέλει, και θα αρχίσει να «αποθηκεύει» ταξίδια στην wishlist του και να γνωρίζεται με τα άτομα που μπαίνουν μέσα.

Αν δεν βρει αυτό το οποίο θέλει, μπορεί να δημιουργήσει το δικό του life trip. Να διαλέξει ένα ταξίδι και πλέον να ζητήσει αυτό την παρέα που θέλει.

Τα άτομα που περιγράφετε, έχουν κάποιο προφίλ μέσα στο Lifekiy;

Ναι, ακριβώς. Είναι ουσιαστικά μια social πλατφόρμα. Εκεί φτιάχνεις ένα προφίλ και ψάχνεις για ταξίδια, με τα άτομα που θέλεις, ανάλογα με τις προδιαγραφές σου. Μπορείς, για παράδειγμα, να δηλώσεις ότι ενδιαφέρεσαι για άτομα ηλικίας 20 ως 30 χρονών, μόνο άντρες ή μόνο γυναίκες ή ανάμεικτα, singles ή ζευγάρια, και το ταξίδι θα έχει προορισμό τη Γαλλία. Στο τέλος δημιουργούνται κάποιες παρέες, τα άτομα γνωρίζονται μεταξύ τους και αν τελικά το επιθυμούν, πάνε στον προορισμό που θέλουν ως group.

Η Lifekiy οργανώνει ταξίδια φέρνοντας κοντά ανθρώπους που πιθανότατα δεν γνωρίζονται μεταξύ τους. Θεωρείτε ότι οι Έλληνες το έχουν αυτό στην κουλτούρα τους ή βλέπουν το θέμα πιο συντηρητικά;

Την πρώτη φορά που λανσάραμε το project, το κάναμε στο εξωτερικό και στην Ελλάδα, ταυτόχρονα. Χωρίς να έχουμε γεωγραφικό περιορισμό. Είχαμε όμως πολλούς Έλληνες χρήστες και μπορώ να πω ότι ήταν θετικό το feedback που πήραμε και από τους Έλληνες. Δεν εντοπίσαμε κάποια διαφορά. Μάλιστα, πολλοί άνθρωποι από τη χώρα μας, θέλησαν να συμμετέχουν και να δημιουργήσουν τα δικά τους ταξίδια και να γνωριστούν με άλλα άτομα.

Μπορεί αυτό που έχουμε δημιουργήσει να είναι κάτι καινοτόμο για τα Ελληνικά δεδομένα. Ωστόσο, ίσως επειδή απευθυνόμαστε σε πιο νεανικό κοινό, για αυτό το λόγο δεν έχουμε αντιμετωπίσει φαινόμενα δυσπιστίας, από τη μεριά των χρηστών.

Πέρα από την αγορά της χώρας μας, σκοπεύετε να προωθήσετε το project σας ακόμα περισσότερο στο εξωτερικό;

Μόλις χτες λανσάραμε τη δεύτερη version μας, η οποία εστιάζει στο Festival Market, με προορισμούς κυρίως στην κεντρική Ευρώπη. Επόμενο βήμα είναι να πάμε σε κοντινούς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Στη συνέχεια, πιθανότατα θα κάνουμε είσοδο και στην αμερικανική αγορά. Φυσικά, και εμείς από την πλευρά μας θα λάβουμε το απαραίτητο feedback και θα σχεδιάσουμε τις μελλοντικές κινήσεις μας, από εκεί και πέρα.

screenshot_1Όταν να μας εξηγήσετε με απλά λόγια τι είναι το Festival Market;

Πρόκειται για ταξίδια αναψυχής με προορισμό μουσικά φεστιβάλ. Ξεκινάμε από αυτή την αγορά γιατί έχει πολύ δυνατή κοινότητα, οπότε μπορούμε να έχουμε γρήγορη διάδοση και πολύ άμεσο feedback. Επίσης, όσοι πηγαίνουν σε μουσικά φεστιβάλ είναι συνήθως νέοι άνθρωποι, ανοιχτοί σε νέες γνωριμίες. Άρα όλο αυτό κάνει πολύ καλή «σύνδεση» με το δικό μας προϊόν.

Επίσης, μια ακόμα βασική διαφορά που θα έχει η νέα μας version, είναι ότι ο χρήστης θα μπορεί να βρει στην πλατφόρμα, ταξίδια που είναι ήδη οργανωμένα από επαγγελματίες operators και αυτός θα το παραμετροποιεί κοινωνικά. Θα γίνονται όλα πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα.

Στόχος είναι στο μέλλον το Lifekiy να γίνει η μεγαλύτερη πλατφόρμα, μέσω της οποία να μπορείς να διαλέξεις ταξίδια, με κεντρικό γνώμονα τον ανθρώπινο παράγοντα. Αντί να πεις, δηλαδή, ότι «θέλω να πάω στη Γαλλία», να λες «θέλω να πάω στη Γαλλία με τέτοιου είδους άτομα».

Τους επαγγελματίες operators θα τους επιλέγετε εσείς;

Σε πρώτη φάση, ναι. Στο προσεχές μέλλον θα υπάρχει και η δυνατότητα κάποιος χρήστης να καταχωρήσει κάποιο έτοιμο ταξίδι και απλά να μαζέψει κόσμο για αυτό. Εμείς είμαστε ουσιαστικά μια πλατφόρμα που ενώνει ανθρώπους. Είμαστε πιο πολύ social πλατφόρμα, παρά τουριστική πλατφόρμα.

Η έδρα της επιχείρησης σας είναι στην Αμερική. Γιατί προχωρήσατε σε αυτή την επιλογή;

Αυτό είναι ένα πρόβλημα της ελληνικής πραγματικότητας. Είχαμε λάβει μέρος στον accelerator του Founder Institute. Εκεί κληθήκαμε να κάνουμε σύσταση της εταιρίας, και έπρεπε να λάβουμε μια απόφαση για το που θα είναι η έδρα. Να είναι κάτι οικονομικό, εύκολο και να παρέχει ασφάλεια στους επενδυτές. Αυτό που λένε πολλοί, είναι ότι κάνεις την έδρα της εταιρίας σου, εκεί που είναι οι επενδυτές σου. Επειδή στην Ελλάδα δεν υπάρχει καθόλου ασφαλές περιβάλλον, φορολογικά, επενδυτικά και νομικά, ήταν δύσκολο να το κάνουμε εδώ.

Βέβαια, το νομικό σχήμα είναι ρευστό πάντα. Θα πρέπει δηλαδή να γίνουν υποκαταστήματα και σε άλλες περιοχές. Αυτό προσαρμόζεται στην πορεία, ανάλογα με τις ανάγκες. Για αρχή πάντως, επιλέξαμε το Ντέλαγουερ στις ΗΠΑ, για να γίνει η έδρα μας.

how-it-worksΕίναι εύκολο για μια ελληνική startup να κάνει την έδρα της στην Αμερική;

Αν θέλει να δραστηριοποιείται μόνο στην Ελλάδα, μια τέτοια κίνηση δεν είναι και πολύ λογική. Είναι παράλογο να έχεις νομικά μια έδρα στο εξωτερικό, κι εσύ να βρίσκεσαι και να πουλάς το προϊόν σου εδώ.

Αν στοχεύεις σε παγκόσμιο κοινό, τότε ναι μπορείς να το κάνεις και πρακτικά είναι εύκολο. Μέσω ίντερνετ γίνονται όλα πολύ γρήγορα. Στην περίπτωση μας, η νομική σύσταση της εταιρίας έγινε μέσα σε 3 εβδομάδες και λογαριασμό τραπεζικό πήραμε σε 1μισι μήνα.

Θα πρέπει βέβαια να σημειώσω, ότι φορολογικά δεν συμφέρει να κάνεις μια τέτοια κίνηση. Είναι πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα με την Ελλάδα. Αν κάποιος έχει αυτό στο μυαλό του, υπάρχουν πιο ευνοϊκές φορολογικές έδρες, όπως η Κύπρος και η Βουλγαρία. Εμείς επιλέξαμε τις ΗΠΑ κυρίως από άποψη επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Στο κομμάτι της χρηματοδότησης, στοχεύετε σε κεφάλαια κυρίως από την Αμερική και όχι από την Ελλάδα; Το λέω γιατί γενικότερα βλέπουμε να γίνονται και κάποιες κινήσεις στη χώρα μας

Θα ήταν άδικο να πούμε ότι δεν δίνονται χρηματοδοτήσεις στην Ελλάδα. Όμως τα κεφάλαια που δίνονται έχουν συγκεκριμένο «ταβάνι». Οπότε αν κάποιος πάει για μεγάλους «γύρους», θα πρέπει αναγκαστικά να κοιτάξει στο εξωτερικό. Είτε είναι στην Αμερική, είτε στη Βρετανία, είτε κάπου αλλού. Για εμάς, μπορεί να είναι λίγο νωρίς να συζητάμε για μεγάλες χρηματοδοτήσεις, αλλά το μελλοντικό μας πλάνο είναι αυτό που σας περιγράφω.

Από αυτά που έχετε δει εσείς, είναι εύκολο για μια startup να δημιουργηθεί και να αναπτυχθεί στην Ελλάδα;

Όλα γίνονται. Έχει γίνει ιστορικά, γίνεται τώρα και θα συνεχίσει να γίνεται στο μέλλον. Οι δυσκολίες αφορούν καταρχήν το νομικό κομμάτι, το οποίο μπορεί να το ξεπεράσει κάποιος με τον παραδοσιακό τρόπο ή να μεταφέρει την έδρα του κάπου στο εξωτερικό.

Επίσης, εδώ υπάρχει αρνητική ψυχολογία. Στην Αμερική, μια startup ξεκινάει με αισιοδοξία και ψυχολογικό boost. Στην Ελλάδα σε αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι με μια δυσπιστία και σου λένε «τι πάτε να κάνετε». Μια ακόμα δυσκολία είναι ότι το startup οικοσύστημα εδώ είναι πιο πίσω σε σχέση με άλλες χώρες. Παρόλο που γίνονται βήματα.

Από την άλλη μεριά, έχει και τα θετικά του το να ξεκινάς στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή έχουμε πολύ ικανό ανθρώπινο δυναμικό. Και μάλιστα, συγκριτικά με άλλες αγορές, σε πολύ καλή τιμή. Πολλοί άνθρωποι στη χώρα μας έχουν αναπτύξει skill εφάμιλλα ή και καλύτερα, σε σχέση με αντίστοιχα άτομα σε άλλες χώρες.

Εσείς όταν πήρατε την απόφαση να δημιουργήσετε μια καινοτόμο επιχείρηση, ποια ήταν τα πρώτα σχόλια που ακούσατε από το φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον σας;

Το feedback ήταν ανάμικτο. Υπήρχαν κάποιοι που είπαν ότι ήταν πολύ ωραία η ιδέα μας. Κυρίως πιο νέα άτομα, που μπορούσαν να καταλάβουν το project μας.

Υπήρχαν και μερικοί άλλοι που το αντιμετώπισαν με αρνητισμό και μας έλεγαν ότι τίποτα δεν πετυχαίνει αυτή την περίοδο. Αυτό που επίσης μας έλεγαν οι ίδιοι, είναι «φτιάξτε μια επιχείρηση που να πουλάει κάτι». Εννοώντας, για παράδειγμα, ένα φούρνο ή μια καφετέρια. Πολλές φορές, κυρίως οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας, δεν μπορούν να καταλάβουν ότι μια startup λειτουργεί ως μια επιχείρηση. Θεωρούν ότι είναι περισσότερο ένα «παιχνίδι».

Εσείς επιλέξατε να δημιουργήσετε μια startup, μέσα στην κρίση. Τελικά, αξίζει ένας νέος να δημιουργήσει μια καινοτόμο επιχείρηση στην Ελλάδα;

Αξίζει 100%. Είναι ότι καλύτερο μπορεί να κάνει. Όχι με τη στενή έννοια του κάνω μια startup. Στη ουσία, να κάνει πραγματικότητα μια ιδέα του, να έχει την επίδραση που θέλει στον κόσμο και αυτό να του φέρνει και χρήματα. Για να πετύχεις βέβαια χρειάζεται επιμονή και επιμονή. Ακόμα όμως κι αν αποτύχεις, μπορείς να πάρεις χρήσιμα μαθήματα και να έχεις καλύτερα αποτελέσματα την επόμενη φορά.

 

*Στην κεντρική φωτογραφία εικονίζεται η ομάδα του Lifekiy, από αριστερά: Κωνσταντίνος Χατζηπέτρου (Co-Founder & CEO), Αναστασία Γαληνού (Marketing Director), Γιώργος Λίλης (Lead Developer), Αντώνης Χατζηπέτρου (Co-Founder & COO) και Δημήτρης Λουκάς (Back end Developer).

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen + ten =