αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑKevin Systrom: O loser… που έγινε ο βασιλιάς του Instagram

Kevin Systrom: O loser… που έγινε ο βασιλιάς του Instagram

455477161-forest

Όταν ο Kevin Systrom αποφάσισε να δημιουργήσει το Instagram, το 2010, μάλλον δεν είχε στο μυαλό του αυτό που θα ακολουθούσε. Ότι, δηλαδή, θα φτιάξει μια mobile εφαρμογή η οποία μέσα σε μόλις 2 χρόνια, θα έχει γίνει παγκοσμίως γνωστή και θα εξαγοραστεί από το Facebook για 1 δις. Δολάρια.

Και η αλήθεια είναι, ότι οι επιλογές του Kevin Systrom στην προ Instagram εποχή, δεν ήταν οι πιο επιταχυμένες. Λίγο πριν το 2006, γνώρισε τον μετέπειτα ιδρυτή του Twitter, Jack Dorsey, σε μια μικρότερη εταιρία, την Odeo. Όπου οι δυο τους εργάζονταν μαζί. Παραιτήθηκε όμως από εκεί αρκετά γρήγορα, οι δρόμοι των δύο ανδρών χώρισαν και ο ίδιος έμεινε να παρακολουθεί την… εκτόξευση του Twitter, όπως συνέβη λίγο αργότερα.

Πέρασε επίσης από την Google, αλλά ούτε εκεί εκτόξευσε την καριέρα του. Εργάστηκε και στην Nextstop, μια μικρή ταξιδιωτική startup, η οποία στην συνέχεια εξαγοράστηκε από το Facebook. Ακόμα και εκεί όμως, ο Kevin Systrom κατάφερε να κάνει… τη λάθος επιλογή, αφού αποχώρησε από την Nextstop πριν αυτή εξαγοραστεί και μπουν χρήματα στα ταμεία της.

maxresdefault-1-orangepeelΗ μια λάθος επιλογή διαδεχόταν την άλλη, όμως ο νεαρός από τη Βοστόνη αποφάσισε να παίξει ακόμα ένα χαρτί στον δρόμο προς την επιτυχία: να φτιάξει κάτι δικό του. Κάπου εκεί χρονικά, γνώρισε τον Βραζιλιάνο Mike Krieger, τον άνθρωπο με τον οποίο θα συνεργαζόταν στενά, για να φτιάξει το Instagram, λίγο αργότερα.

Αρχικά αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια εφαρμογή με το όνομα Burbn. Με στόχο να ανταγωνιστούν το γνωστό FourSquare (εφαρμογή μέσω της οποίας μπορεί καθένας να μοιράζεται με φίλους και followers σημεία και μέρη που επισκέπτεται σε όλον τον πλανήτη). Λάνσαραν την εφαρμογή, κατάφεραν να πάρουν χρηματοδότηση περίπου 250.000 δολάρια, ωστόσο οι δύο φίλοι κατάλαβαν γρήγορα ότι η ιδέα τους δεν θα κατάφερνε να ξεπεράσει το FourSquare, το οποίο έμοιαζε ο απόλυτος κυρίαρχος σε αυτό το πεδίο.

Ήταν τότε που ο Kevin Systrom έριξε την ιδέα: να φτιάξουν ένα app, μέσω του οποίου αντί κάποιος να κάνει check in και να το συνοδεύει προαιρετικά με μια φωτογραφία, να κάνει ακριβώς το αντίθετο. Να είναι η φωτογραφία στο επίκεντρο! Και το όνομα αυτού: Instagram. Ένα brand name που προέρχεται από την μίξη των Αγγλικών λέξεων «instant camera» και «telegram».

Το καλοκαίρι του 2010, ενώ Systrom και Krieger σχεδιάζουν πυρετωδώς στα σημειωματάρια τους το μεγαλύτερο στοίχημα της ζωής τους, ο πρώτος φεύγει για ολιγοήμερες διακοπές στην Μπαΐα της Καλιφόρνια με το κορίτσι του. Οταν εκμυστηρεύεται στη κοπέλα του πάνω σε τι δουλεύει εκείνη την περίοδο, εκείνη μάλλον δείχνει απογοητευμένη. Του λέει πως θα δυσκολευόταν να χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή σαν κι αυτή που επρόκειτο να γίνει το Instagram, διότι δεν έβγαζε καλές φωτογραφίες. Μάλιστα, του έφερε ως παράδειγμα εικόνες που ανέβαζαν οι φίλοι της στα κοινωνικά δίκτυα.

Ο Systrom αμέσως αντιλήφθηκε ότι όλες οι φωτογραφίες που άρεσαν στη σύντροφο του ήταν επεξεργασμένες με φίλτρα. Επιστρέφοντας την ίδια ημέρα στο ξενοδοχείο, βούτηξε στο διαδίκτυο προκειμένου να ανακαλύψει πώς μπορεί να δημιουργήσει ανάλογα ρετρό φίλτρα. Ήταν η μέρα που εφηύρε το περίφημο X-Pro II, το οποίο δίνει την αίσθηση που έχει η επεξεργασία ενός φιλμ με λάθος χημικά. Σε όλη τη διάρκεια των διακοπών του το ζευγάρι εξακολούθησε να φωτογραφίζει διυλίζοντας τις εικόνες του μέσα από το νεοπαγές φίλτρο. Τότε ήταν που ανέβηκε και η πρώτη φωτογραφία στην ιστορία του Instagram, η οποία απεικονίζει έναν σκύλο να ξαποσταίνει πλάι στη σαγιονάρα της Νικόλ.

Μόλις επέστρεψαν στη βάση τους, στο Σαν Φρανσίσκο, Systrom και Krieger κατέστρωσαν ένα σφιχτό πλάνο οκτώ εβδομάδων, στη διάρκεια των οποίων όφειλαν να πείσουν τους χρηματοδότες να τελειοποιήσουν και να κυκλοφορήσουν την εφαρμογή.

Φτάνουμε στις 6 Οκτωβρίου 2010. To Intagram κάνει «πρεμιέρα» στο AppStore. Πετυχαίνονται 25.000 downloads την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του. Το νέο project έδειχνε ότι ήταν έτοιμο να εκτοξευτεί. Το concept άρεσε στους χρήστες: συνδύαζε φωτογραφία, γεωγραφικό στίγμα, κοινωνική δικτύωση και «νοσταλγία» μέσω των γνωστών φίλτρων.

7248846838_f77bd03308_b

Οι δυσκολίες όμως δεν είχαν τελειώσει. Το fund «Andreessen Horowitz», το οποίο ήταν η βασική πηγη χρηματοδότησης του Σίστρομ από την εποχή του Burbn ακόμη, αποφάσισε να κλείσει την κάνουλα της χρηματοδότησης προς το Instagram. Ρίχνοντας την ίδια στιγμή 5 εκατομμύρια δολάρια στην εφαρμογή PicPliz, ένα αντίστοιχο application, το οποίο όμως απευθυνόταν αποκλειστικά στους χρήστες των Android smartphones.

Σύμφωνα μάλιστα με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει από εκείνη την εποχή, κανείς από το εν λόγω fund δεν έκανε τον κόπο να ενημερώσει τους Systrom και Krieger για τις νεότερες (αρνητικές) εξελίξεις. Με τους δύο φιλόδοξους επιχειρηματίες να μαθαίνουν τα νέα από… τους New York Times.

O πεισματάρης Kevin Systrom όμως δεν το βάζει κάτω. Έρχεται άμεσα σε επαφή με τον Ματ Κόλερ, ο οποίος θεωρούνταν ένας από τους γκορού των επενδυτικών κεφαλαίων στην Αμερική. Ο Ματ Κόλερ ήταν ένας από τους χρηματοδότες του Linkedin και βασικό στέλεχος της ομάδας που εργάστηκε για να δημιουργηθεί το Facebook. Αυτός ήταν υ άνθρωπος που έδωσε σημαντική βοήθεια, την κατάλληλη στιγμή.

Απαλλαγμένος ως ένα βαθμό από το άγχος της χρηματοδότησης, ο Kevin Systrom ετοίμαζε την τελική κίνηση του. Αυτή έγινε τον Απρίλιο του 2012. Τότε το Instagram έγινε διαθέσιμο και για τις Android συσκευές. Η επιτυχία ήταν μεγάλη και το Instagram έγινε το μήλον της έριδος για τους μεγάλους τεχνολογικούς «παίχτες». Όλοι ήθελαν να εξαγοράσουν μια mobile εφαρμογή η οποία διάθετε φανατικούς θαυμαστές –οι οποίοι πολλαπλασιάζονταν συνεχώς- και μάλιστα επρόκειτο για μια εφαρμογή που δεν χρειαζόταν να μετασκευαστεί, όπως το Facebook και το Twitter, αφού είχε σχεδιαστεί εξαρχής για τις φορητές συσκευές.

Αυτοί οι τεχνολογικοί κολοσσοί, ήταν οι δύο που πίεσαν έτσι ώστε να εξαγοράσουν το Instagram. Jack Dorsey (Twitter) και Mark Zuckerberg (FB) έκαναν μεγάλες προσπάθειες, έτσι ώστε να κάνουν δικό τους το νέο mobile project.
Από την πλευρά του ο Kevin Systrom ήταν έτοιμος να «ζυγίσει» τα δεδομένα, να ακούσει τις όποιες προσφορές και να πάρει τη μεγάλη απόφαση. Σημειώνεται, ότι μέχρι εκείνο το σημείο το Instagram διέθετε μια ομάδα 13 ατόμων, o leader των οποίων ήταν ο Systrom. Αν προσπαθήσουμε πάντως να σκιαγραφήσουμε λίγο την προσωπικότητα του Systrom, μπορεί εύκολα να καταλάβει κάποιος, ότι ο νεαρός επιχειρηματίας, αργά ή γρήγορα θα έλεγε το «ναι» σε κάποιον από τους… υποψήφιους μνηστήρες.

«Τα καλά προϊόντα, πωλούνται» έχει δηλώσει άλλωστε ο Kevin Systrom.

Η πρώτη κρούση έγινε από τη μεριά του Twitter. O Jack Dorsey, πρότεινε στον ιδρυτή του Instagram να του παραχωρήσει το «βασίλειό» του για 500 εκατ. δολάρια σε μετοχές του Twitter. Ο Systrom επιφυλάχθηκε. Δύο μέρες αργότερα επικοινώνησε με τον Ντικ Κοστόλο, CEO του Twitter, και του είπε πως το Instagram θέλει… να διατηρήσει την ανεξαρτησία του.

Η πραγματικότητα όμως ήταν διαφορετική: Στα τέλη της ίδιας εβδομάδας η εφαρμογή ανήκε πια στον Mark Zuckerberg! Ο τελευταίος, μόλις πληροφορήθηκε την κίνηση των ανταγωνιστών του, κάλεσε αμέσως τον Systrom σπίτι του. Και του πρότεινε μια προσφορά που δεν μπορούσε να αρνηθεί: 1 δις. Δολάρια. Με την υπόσχεση από την πλευρά του Zuckerberg, ότι ακόμα και μετά την εξαγορά, το Instagram θα διατηρούσε την αυτονομία του.

Ο Kevin Systrom εντυπωσιάστηκε από την προσφορά. Την ίδια μέρα κιόλας, συναντήθηκε με τον στενό συνεργάτη του, Mike Krieger, για να τον ενημερώσει για την προσφορά. Μαζί αποφασίζουν να που το μεγάλο «ναι» και την επόμενη μέρα υπογράφηκαν τα συμβόλαια αγοραπωλησίας στο σπίτι του Mark Zuckerberg.

Κάπως έτσι, οι δημιουργοί του Intagram έφτασαν σε ένα μεγάλο deal. Και την ίδια στιγμή ο Zuckerberg, πέτυχε μια μεγάλη νίκη, απέναντι στο Twitter.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 1 =