αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣInstaShop: Η πολυπολιτισμική startup που καταγράφει τη δική της επιτυχία στα Αραβικά Εμιράτα

InstaShop: Η πολυπολιτισμική startup που καταγράφει τη δική της επιτυχία στα Αραβικά Εμιράτα

Μια επιτυχημένη startup στα Αραβικά Εμιράτα, η πολυπολιτισμική ομάδα, τα χρήσιμα μαθήματα από την προηγούμενη «αποτυχία». Είναι πολλά, αυτά που μπορείς να συζητήσεις με την συνιδρύτρια του InstaShop, Ιωάννα Αγγελιδάκη. Η ίδια μαζί με τον έτερο Έλληνα Γιάννη Τσιώρη, έχουν ιδρύσει μια καινοτόμο επιχείρηση με έδρα το μακρινό Ντουμπάι. Και στην οποία συμμετέχουν άνθρωποι από πολλές εθνικότητες, παράγοντας ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Η πλατφόρμα, σου επιτρέπει να κάνεις τις αγορές σου από σούπερ μάρκετ και τα προϊόντα να έρχονται στην πόρτα σου σε λιγότερο από 1 ώρα. Δεν είναι τυχαίο, ότι η startup έχει «σηκώσει» μέχρι τώρα σημαντικές χρηματοδοτήσεις. Για όλα αυτά, μιλά η Ιωάννα Αγγελιδάκη στη συνέντευξη της στο It’s Possible.

Πριν λίγα χρόνια είχατε δημιουργήσει την εφαρμογή Vound, η οποία σταμάτησε τη λειτουργία της. Τι ακριβώς δεν πήγε όπως θα έπρεπε, αλλά και ποια είναι τα χρήσιμα μαθήματα που πήρατε από αυτή σας την προσπάθεια;

Ο λόγος για τον οποίο εγώ και ο Γιάννης Τσιώρης, (ιδρυτής του InstaShop.ae) βρισκόμαστε επιχειρηματικά στη θέση στη οποία καταφέραμε να φτάσουμε σήμερα, είναι ακριβώς λόγω του Vound. Το Vound ήταν μία ωραία ιδέα αλλά ταυτόχρονα και ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο, δύο παιδιά χωρίς εμπειρία στο χώρο προσπαθούσαμε να δημιουργήσουμε ένα κοινωνικό δίκτυο το οποίο θέλαμε να εισάγουμε στην παγκόσμια αγορά. Τι πήγε στραβά;

Ο χώρος της επιχειρηματικότητας είναι σαν τη θάλασσα, πριν μπεις καλό θα ήταν να βάλεις στο νερό το μικρό σου δαχτυλάκι να τσεκάρεις τη θερμοκρασία και να δεις αν πατώνεις. Ας πούμε ότι εμείς βουτήξαμε χωρίς μπρατσάκια στα βαθιά, μπορεί να ήταν κρύο το νερό αλλά σίγουρα μάθαμε μπάνιο.

Η συνιδρύτρια του InstaShop, Ιωάννα Αγγελιδάκη

Βάσει της εμπειρίας σας, πως πρέπει να αντιμετωπίζει ένας νέος επιχειρηματίας μια ενδεχόμενη αποτυχία;

Μιλώντας για αποτυχίες λοιπόν, με το Γιάννη ξοδέψαμε περίπου ενάμιση χρόνο από τη ζωή μας χτίζοντας το business plan για το Vound, ψάχνοντας τους κατάλληλους ανθρώπους για την ομάδα μας, φτάσαμε μέχρι το San Francisco προκειμένου να κάνουμε pitch σε επενδυτές και «φάγαμε» όλα τα προσωπικά μας χρήματα προσπαθώντας να κάνουμε την εφαρμογή να «πετάξει». Θα έλεγε λοιπόν κανείς ότι αποτύχαμε. Η αλήθεια παρόλα αυτά είναι διαφορετική. Στον ενάμιση αυτό χρόνο και οι δύο δείξαμε απέραντη αφοσίωση, δουλέψαμε πάρα πολύ σκληρά, χτίσαμε μια ομάδα δεμένη η οποία μας ακολουθεί ακόμα και σήμερα, μάθαμε μέσα από την πράξη πολλά πράγματα για το πως δουλεύει μία εταιρία και τέλος είχαμε τη διορατικότητα να δούμε ότι το Vound δεν προχωρούσε όπως θα θέλαμε αλλά και την ευελιξία να αποφασίσουμε να αλλάξουμε την πορεία μας σε κάτι που θα ήταν βιώσιμο.

Η επιχειρηματικότητα δεν είναι εκατοστάρι, άλλα μαραθώνιος, και το Vound, ή το κάθε Vound, δεν είναι αποτυχία, αλλά προθέρμανση.

Τώρα επανήλθατε δυναμικά με το InstaShop. Πως ακριβώς λειτουργεί;

Το InstaShop είναι μία εφαρμογή διαθέσιμη στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μέσα από την οποία οι χρήστες μπορούν να παραγγείλουν ό,τι προϊόντα χρειάζονται από το σούπερ μάρκετ και να τα λάβουν στο σπίτι τους μέσα σε λιγότερο από μία ώρα. Ξεκινήσαμε τον Μάιο του 2015, ο Γιάννης θέλοντας ουσιαστικά να κάνει validate την ιδέα του InstaShop κατάφερε να κλείσει την πρώτη μας συμφωνίας με ένα συνοικιακό μίνι μάρκετ πριν καν να διαθέτουμε την ίδια την εφαρμογή. Σήμερα έχουμε πάνω από 70 σούπερ μάρκετ συμπεριλαμβανομένων τοπικών αλυσίδων, εξυπηρετούμε πάνω από 70,000 χρήστες ενώ ήδη αρχίσαμε να επεκτείνουμε την υπηρεσία στα γειτονικά εμιράτα.

Η έδρα της επιχείρησης σας είναι στο Ντουμπάι. Ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους καταλήξατε σε αυτή την επιλογή;

Ο λόγος για τον οποίο το InstaShop δραστηριοποιείται στο Ντουμπάι είναι καθαρά λόγω της αγοράς. Ο Γιάννης ως μόνιμος κάτοικος «είδε» την ανάγκη για μια τέτοιου είδους υπηρεσία και μαζί προχωρήσαμε στο χτίσιμο της εταιρίας. Το InstaShop λοιπόν γεννήθηκε ακριβώς προκειμένου να εξυπηρετήσει τους ανθρώπους που διαμένουν στο Ντουμπάι και λόγω του φόρτου εργασίας και της γρήγορης ζωής δεν έχουν χρόνο να επισκεφτούν το σουπερμάρκετ. Η ευκαιρία για την υπηρεσίας μας ήταν ακόμα πιο εμφανής μάλιστα καθώς πολλοί ήδη προσπαθούσαν να βρουν εναλλακτικές προκειμένου να γλιτώσουν το ταξίδι μέχρι το σούπερ μάρκετ, επιλέγοντας να κάνουν την παραγγελία τους τηλεφωνικά ώστε τα προϊόντα τους να σταλούν στο σπίτι.

Το InstaShop έχει «σηκώσει» μέχρι σήμερα σημαντικές χρηματοδοτήσεις. Συνολικά, πόσα είναι περίπου τα κεφάλαια που έχετε λάβει και ποια είναι η στρατηγική που ακολουθήσατε για να φτάσετε μέχρι εκεί;

Στο ταξίδι μας μέχρι τώρα είχαμε σημαντική βοήθεια από τα πρώτα μας βήματα, ο Απόστολος Αποστολάκης μέσα από τους Venture Friends αλλά και η Jabbar Internet Group ήταν δίπλα μας προσφέροντας οικονομική βοήθεια ύψους 1 εκατομμύριού μέχρι σήμερα, αλλά και την πολύτιμη καθοδήγησή τους. Περήφανοι είμαστε και για την πιο πρόσφατη συμφωνία μας, καθώς το Souq.com, η Amazon της Μέσης Ανατολής όπως λέγεται, επένδυσε στην εταιρία μας ένα ποσό που δυστυχώς δεν μπορώ να αποκαλύψω, ανοίγοντας νέους δρόμους και δίνοντας μας την ευκαιρίας να εξελιχθούμε πλάι σε ένα τοπικό κολοσσό. Ο Γιάννης είναι το μυαλό πίσω από κάθε τέτοιου είδους συμφωνία, και όπως θα έλεγε και εκείνος, η ίδια η αξία του InstaShop είναι η αφορμή για την αρχή των συζητήσεων, από εκεί και έπειτα είναι θέμα στρατηγικής προκειμένου να προχωρήσεις με τους κατάλληλους επενδυτές. Δεν είναι μόνο θέμα χρηματοδότησης αλλά και της πρόσθετης αξίας που ένας άνθρωπος μπορεί να προσφέρει μέσα από τις συμβουλές του.

Όπως και στην προηγούμενη επιχειρηματική σας προσπάθεια, έτσι και τώρα η ομάδα σας αποτελείται από ανθρώπους πολλών εθνικοτήτων. Έχετε δει ότι αυτό το μοντέλο δουλεύει καλά;

Σε αυτό το κομμάτι σημαντική σημασία έχει το γεγονός ότι η εταιρία βρίσκεται στο Ντουμπάι του οποίου το 70% είναι πολυπολιτισμικό.

Στην ομάδα μας έχουμε άτομα από πολλές χώρες όπως η Ελλάδα, η Ρουμανία, η Βουλγαρία, το Λίβανο, η Ιταλία, η Λετονία, η Συρία, το Πακιστάν, η Ινδία, οι Φιλιππίνες και άλλες. Μπορώ να πω με σιγουριά ότι όλοι είμαστε αυτό που λέμε «ένας και ένας» όχι εξαιτίας της ποικιλίας των εθνικοτήτων, αλλά λόγω του ταλέντου και των ξεχωριστών ικανοτήτων που ο κάθε ένα μας έχει.

Ποια είναι τα σχέδια σας για το προσεχές μέλλον;

Στα άμεσα σχέδια μας είναι η επέκταση της υπηρεσίας σε γειτονικές χώρες του Αραβικού κόσμου. Το 2017 φαίνεται ότι θα είναι μία δυνατή χρονιά για το InstaShop, η ομάδα μας μεγαλώνει, η εφαρμογή βελτιώνεται καθημερινά ενώ η υπηρεσία εμπλουτίζεται με νέα χαρακτηριστικά. Οι δρόμοι είναι ανοιχτοί και εμείς ήδη έχουμε σηκώσει τα μανίκια μας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 + twelve =