αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑHabitat: Το brand που πρωτοήρθε στην Ελλάδα το 1998, απέτυχε δύο φορές και τώρα θέλει να πάρει μεγάλη ρεβάνς

Habitat: Το brand που πρωτοήρθε στην Ελλάδα το 1998, απέτυχε δύο φορές και τώρα θέλει να πάρει μεγάλη ρεβάνς

Η έλευση της αλυσίδας καταστημάτων οικιακού εξοπλισμού Habitat στην ελληνική αγορά, πίσω στο 1998, ήταν αν μη τι άλλο εντυπωσιακή. Πολλοί θυμούνται ακόμη τις ουρές που σχηματίζονταν, αρχικά στο κατάστημα που άνοιξε στο Χαλάνδρι και ύστερα στην οδό Κολοκοτρώνη, δίπλα στην παλαιά Βουλή. Το “διψασμένο” καταναλωτικά κοινό, σε μια περίοδο επίπλαστης ευμάρειας που μόλις ξεκινούσε, ήταν διατεθειμένο να πληρώσει τα υπέρ το δέον ακριβά – σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές – προϊόντα της γνωστής βρετανικής αλυσίδας που ξεκινώντας τη δεκαετία του 60′ είχε “χτίσει” ένα καλό brand, περνώντας στα χέρια πολυεθνικών.

Η Γαλλική Εισαγωγική ΑΕ αναλαμβάνει το franchise για την Ελλάδα και την Κύπρο, φθάνοντας να λειτουργεί τρία καταστήματα στην Αθήνα (Άλιμο, Χαλάνδρι, Σύνταγμα), ένα κατάστημα στην Πάτρα και ένα κατάστημα στη Λευκωσία. Αρχικά οι τζίροι είναι πολύ ικανοποιητικοί και τα σχέδια για ανάπτυξη της αλυσίδας φιλόδοξα. Η αλλαγή, όμως των συνθηκών στην αγορά, με νωπές τις επιπτώσεις από την κατάρρευση του Χρηματιστηρίου, τα μεγάλα ανοίγματα και τα υψηλά μισθώματα για τα νέα καταστήματα, καθώς και η ένταση του ανταγωνισμού, οδηγούν την εταιρεία το 2006 σε πτώχευση.

Το «κανόνι» αφήνει εκατοντάδες δυσαρεστημένους πελάτες με εκκρεμείς παραγγελίες για τις οποίες είχαν δοθεί προκαταβολές. Η εταιρεία προσπαθεί να ικανοποιήσει όλα τα αιτήματα αποζημίωσης, ενώ ο επιχειρηματίας Κωνσταντίνος Ζαράνης δεν αφήνει ακάλυπτες τις υποχρεώσεις του προς τους εργαζομένους.

Το brand, βέβαια, συνεχίζει να παραμένει δυνατό: είναι χαρακτηριστικό πως λίγους μήνες μετά, σε μια από τις εκποιήσεις προϊόντων της Habitat που έγιναν σε μια αποθήκη κοντά στο Βοτανικό, η προσέλευση του κόσμου ήταν αθρόα.

Ίσως για αυτό η οικογένεια Κωνσταντίνου, ιδιοκτήτες της εταιρείας Yalco, αποφάσισαν να ποντάρουν εκεί όπου οι προηγούμενοι έχασαν. Το 2007 αναλαμβάνουν την αποκλειστική διανομή της μάρκας Habitat (μέσω της θυγατρικής Omnishop) στην Ελλάδα και σε συνέντευξη τύπου που παραχωρούν τότε μιλούν για σημαντική ανάπτυξη του brand και του δικτύου, με νέα καταστήματα και shop-in-shop σημεία πώλησης, σε εμπορικά σημεία της Κηφισιάς της Θεσσαλονίκης και της Γλυφάδας αρχικά.

Ωστόσο, ούτε στα χέρια της οικογένειας Κωνσταντίνου ευδοκίμησαν τα Habitat. Ενδεχομένως λόγω της παρουσίας και ανάπτυξης την περίοδο εκείνη των ΙΚΕΑ στην ελληνική αγορά, με συγκριτικά χαμηλότερες τιμές. Έτσι σήμερα λειτουργούν μόλις δύο Shop-in-Shop καταστήματα, στο πολυκατάστημα Notos Home (Golden Hall και Πλατεία Κοτζιά). Έτσι, υπό το βάρος του τραπεζικού δανεισμού της και στο πλαίσιο της συμφωνίας αναδιάρθρωσης που επετεύχθη με τις πιστώτριες τράπεζες, η Yalco προχώρησε σε συμφωνία για την αντικατάστασή της ως Master Franchisee του Habitat στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η εταιρεία Dubai Επενδύσεις Ακινήτων ανέλαβε τα δικαιώματα για την αλυσίδα, έχοντας ήδη σε λειτουργία καταστήματα στην Αθήνα.

Χείρα βοηθείας των τραπεζών στην Yalco

Η Yalco πέτυχε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς να υπογράψει συμφωνία αναχρηματοδότησης του συνολικού τραπεζικού της δανεισμού που, σύμφωνα με τη διοίκησή της, διασφαλίζει την ομαλή χρηματοδότηση της για την επόμενη 5ετία. Η νέα συμφωνία κατέστησε το σύνολο του δανεισμού της ενήμερο, μείωσε κατά σχεδόν 60% το κόστος χρηματοδότησής και εξασφάλισε βραχυπρόθεσμη χρηματοδότηση με νέα κεφάλαια κίνησης.

Πέρυσι η εισηγμένη πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 22,8 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 4 εκατ. ευρώ. μετά και από την αποτίμηση των δανείων της σε εύλογη αξία και του λογιστικού χειρισμού μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου της. Στο τέλος του 2016, ο δανεισμός διαμορφώθηκε σε 30,9 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης, πωλήθηκε η θυγατρική στη Ρουμανία, πέρα από τη διακοπή της συνεργασίας για τα Habitat. Η εταιρεία, πάντως, αναφέρει ότι εξασφάλισε συμφωνία για την παροχή υπηρεσιών logistics προς τον νέο Master Franchisee των Habitat που θα της επιφέρει σημαντικά έσοδα από υπηρεσίες.

Η διοίκηση έχει θέσει ως στρατηγική επιλογή για το 2017 την επένδυση στην ανάπτυξη των πωλήσεων των δύο ιδιόκτητων σημάτων της, ΙΩΝΙΑ και FEST, τόσο στον οικιακό, όσο και στον επαγγελματικό εξοπλισμό. Επιδίωξη είναι και η διεύρυνση των ιδιόκτητων σημάτων με την ένταξη της αποκλειστικής εκμετάλλευσης του σήματος TRIMAR τόσο για την Ελλάδα όσο και για το εξωτερικό, αλλά και η διατήρηση των πωλήσεων που κατέγραψε ο τομέας των Promotion/B2B που φαίνεται μετά από αρκετά χρόνια να παρουσιάζει σημαντικά σημάδια ανάκαμψης. Τέλος η εταιρεία θα συνεχίσει να επιδιώκει την ανάπτυξη των πωλήσεων της στο εξωτερικό μέσω τόσο υφιστάμενων συνεργασιών όσο και μέσω της επίτευξης νέων συμφωνιών.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 − 4 =