αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑH Unilever θα φτιάξει νέα γραμμή παραγωγής στου Ρέντη. Στα 5 εκατ. ευρώ το κόστος της επένδυσης

H Unilever θα φτιάξει νέα γραμμή παραγωγής στου Ρέντη. Στα 5 εκατ. ευρώ το κόστος της επένδυσης

Στα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2019 αναμένεται να παραχθούν τα πρώτα υγρά απορρυπαντικά της Unilever από το εργοστάσιο του ομίλου στην περιοχή του Ρέντη, προϊόντα που σήμερα, για τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς, εισάγονται από την Ιταλία. Για τη δημιουργία της νέας γραμμής παραγωγής θα απαιτηθούν επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ προκειμένου να παράγονται περί τους 10.000 τόνους ετησίως, επενδύσεις που έρχονται να προστεθούν στα 120 εκατ. ευρώ επενδύσεων που έχει υλοποιήσει η εταιρεία στην Ελλάδα την περίοδο 2010-2017.

Στους σχεδιασμούς επίσης της εταιρείας περιλαμβάνεται η σταδιακή μεταφορά στην Ελλάδα όλης της παραγωγής προϊόντων Lux που σήμερα εισάγονται σε σημαντικό βαθμό από τη Σαουδική Αραβία. Σημειώνεται ότι από το 2017 ξεκίνησε να παράγεται μέρος των προϊόντων αυτών από τις εταιρείες Παπουτσάνης και Rolco για λογαριασμό της Unilever, μοντέλο που αναμένεται να συνεχισθεί. «Υπάρχει ένα εξελισσόμενο σχέδιο ώστε σταδιακά να μεταφερθεί όλη η παραγωγή από τη Σαουδική Αραβία στην Ελλάδα», δήλωσε χθες στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ο Ζαν-Φρανσουά Ετιέν, γενικός διευθυντής Unilever Ελλάδας, Κύπρου και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Την ίδια ώρα σημαντικές ποσότητες χυμού ντομάτας (με τη μορφή της πρώτης ύλης) που παράγονται από το εργοστάσιο της εταιρείας στη Γαστούνη Ηλείας εξάγονται σε Πολωνία, Γαλλία, Ολλανδία και Αγγλία για τις ανάγκες των εργοστασίων του ομίλου στις χώρες αυτές. Από το 2011, οπότε ξεκίνησε στη Γαστούνη το πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας βιομηχανικής ντομάτας, οι εξαγωγές χυμού ντομάτας έχουν αυξηθεί κατά 158%, στους 25.000 τόνους από 9.700 τόνους επτά χρόνια πριν.

Σήμερα το 65% των συνολικών πωλήσεων της Unilever στην Ελλάδα προέρχεται από προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα. Με την πώληση της δραστηριότητας ελαιολάδων και μαργαρινών που ο όμιλος πούλησε στα τέλη του 2018 στο fund KKR το ποσοστό αυτό υποχωρεί στο 35%. Ωστόσο, με την προσθήκη της παραγωγής υγρών απορρυπαντικών από το επόμενο έτος, το ποσοστό αυτό θα ανεβεί στο 45%. Η μεταβίβαση των μετοχών στο KKR αναμένεται να γίνει εντός του Ιουλίου με τα σχετικά νομικά κείμενα να είναι έτοιμα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το σήμα «Ελαΐς» θα παραμείνει στην Unilever, καθώς το μεν ΚΚR δεν το επιθυμούσε, η δε Unilever το ήθελε, αφού πρόκειται για ισχυρό, αναγνωρίσιμο και ιστορικό σήμα. «Η Ελλάδα είναι πολύ σημαντική περιοχή για τον όμιλο», επισήμανε ο κ. Ετιέν, ενώ εκτίμησε ότι σε βάθος χρόνου υπάρχει σημαντική προοπτική για τις εξαγωγές προϊόντων του ομίλου από την Ελλάδα προς άλλες χώρες, κυρίως βαλκανικές, καθώς εκεί υπάρχει δυναμική ανάπτυξης της κατανάλωσης που σήμερα βρίσκεται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα.

Στα σχέδια της εταιρείας, με τον επικεφαλής της στην Ελλάδα να μην αποκαλύπτει περισσότερες λεπτομέρειες, περιλαμβάνεται η δημιουργία προγράμματος ανάπτυξης επιχειρηματικότητας για νέους ανέργους με τους οποίους θα μπορεί να συνεργάζεται ο όμιλος. Πρόγραμμα με παρόμοια στόχευση αλλά με άλλα χαρακτηριστικά, εφαρμόζει η Unilever στην Ινδία.

Πρότυπο παραγωγής

Παράδειγμα, πάντως, συνολικά για τον αγγλο-ολλανδικό όμιλο αποτελεί το εργοστάσιο ντοματοειδών στη Γαστούνη όπου παράγονται τα προϊόντα Pummaro. To εν λόγω εργοστάσιο ξεκίνησε να λειτουργεί το 1968 και το 1999 η Unilever το εξαγόρασε από τη γνωστή εταιρεία ζυμαρικών «Μέλισσα – Κίκιζας». Από το 2011 ξεκίνησε το πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας ντομάτας, στο πλαίσιο του οποίου σήμερα υπάρχει συνεργασία με 100 καλλιεργητές. Το 2011 η καλλιεργούμενη έκταση ήταν 4.500 στρέμματα και πλέον είναι 5.600 στρέμματα, ενώ η παραγωγή έχει αυξηθεί την ίδια περίοδο κατά 33%, στους 45.000 τόνους από 34.000 τόνους το 2011, όπως ανέφερε η διευθύντρια του εργοστασίου κ. Στέλλα Γεωργανά.

Τα συμβόλαια είναι ετήσια ενώ η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να αγοράζει όλη την ποσότητα του παραγωγού, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλα προγράμματα συμβολαιακής γεωργίας. Οι παραγωγοί επίσης λαμβάνουν εργαλεία και εκπαίδευση από την εταιρεία, η οποία αξιοποιεί ολοένα και περισσότερο τις νέες τεχνολογίες για την έγκαιρη πρόληψη των ασθενειών της ντομάτας και τη σωστή αντιμετώπισή τους, μέσω χρηματοδότησης από τη Unilever και όχι μέσω τραπεζικού δανεισμού.

Προσφορές

Ερωτηθείς για την πολιτική που θα ακολουθήσει η Unilever στην Ελλάδα σε ό,τι αφορά τις προσφορές, ο Ζαν-Φρανσουά Ετιέν απάντησε: «Θέλουμε να έχουμε υγιή και κερδοφόρα ανάπτυξη. Εξαρτάται από τις κατηγορίες και από το πόσο επιθετικοί θέλουμε να είμαστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό».

Σε ό,τι αφορά την πορεία της οικονομίας, τέλος, σημείωσε μεν την ύπαρξη θετικών δεικτών και το γεγονός ότι δεν υπάρχει αποπληθωρισμός, επισήμανε, ωστόσο, ότι «το μεγάλο ερώτημα είναι το πότε αυτό θα αποτυπωθεί και στο διαθέσιμο εισόδημα των
καταναλωτών».

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

9 + 2 =