αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑFacebook VS Google: Η μεγάλη «μάχη» της επόμενης δεκαετίας

Facebook VS Google: Η μεγάλη «μάχη» της επόμενης δεκαετίας

ap_49057729444

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρακολουθήσαμε ένα σκηνικό που ίσως θα μονοπωλήσει το τεχνολογικό ενδιαφέρον για την επόμενη δεκαετία. Google και Facebook παρουσίασαν νέα projects, μέσα από μεγαλειώδη events. Αρκετοί εκτιμούν ότι αυτές οι ημέρες, πιθανόν να ήταν μια «μικρογραφία» από το τι θα δούμε στο μέλλον. Με τους δύο κολοσσούς να συναγωνίζονται για το ποιος θα κυριαρχήσει. Βασιζόμενοι στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία.

Αυτός θα είναι «ο πόλεμος για το μέλλον» όπως χαρακτηριστικά λέει το Business Insider. Και θα τον δούμε να εξελίσσεται μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Ποια είναι όμως τα βασικά δεδομένα για κάθε πλευρά; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θέλει έναν κόσμο, όπου όλοι θα είναι συνδεδεμένοι στο Facebook. Και πάνω σε αυτό, έχει φτιάξει το δικό του πλάνο. Μάλιστα, πριν λίγους μήνες, είχε παρουσιάσει ένα χρονοδιάγραμμα, για το πως θα εξελιχτεί το Facebook στο μέλλον. Μπορείτε να το δείτε παρακάτω.

screen-shot-2016-04-12-at-1-10-45-pmΠαράλληλα, ο ίδιος θέλει να εξελίξει την τεχνητή νοημοσύνη. Να φτάσουμε σε σημείο να μιλάμε με υπολογιστές και αυτοί να μας απαντούν… σαν να είναι άνθρωποι. Και βέβαια στο προσκήνιο θα είναι η εικονική πραγματικότητα. Είδαμε άλλωστε το φαντασμαγορικό event την περασμένη εβδομάδα, μέσα από το οποίο ο Ζούκερμπερκ παρουσίασε το μέλλον του Facebook. Και αυτό είναι «συνδεδεμένο» με την εικονική πραγματικότητα. Θέλει στο μέλλον οι χρήστες να μιλούν με άλλους ανθρώπους που βρίσκονται μακριά τους και να τους βλέπουν… μπροστά στα μάτια τους. Όλα αυτά μέσω του project «Social VR» και φυσικά των ειδικών γυαλιών Oculus.

Έως το 2026, ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ θέλει το FB να είναι το βασικό εργαλείο με το οποίο θα συνομιλούν και θα αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι μεταξύ τους. Ακόμα κι αν βρίσκονται πολλά χιλιόμετρα μακριά, ο ένας από τον άλλο.

Την ίδια στιγμή, σε φουλ ρυθμούς εργάζονται και στο «στρατόπεδο» της Google. Πριν λίγες ημέρες είδαμε επίσης ένα event, μέσω του οποίου η εταιρία παρουσίασε τα νέα της καινοτόμα προϊόντα. Δεν ήταν όμως μια απλή παρουσίαση. Η εταιρία ήθελε να κάνει σαφές το πως βλέπει η ίδια το μέλλον. Και φυσικά, «βλέπει» το μέλλον με την ίδια πρωταγωνίστρια.

sundarhelloΗ Google δεν ρίχνει στην μάχη μόνο τα νέα της projects. Μη ξεχνάμε ότι έχει στα χέρια της το Youtube, το οποίο κυριαρχεί στο κομμάτι του βίντεο. Το Facebook από την πλευρά του έχει κάνει προσπάθειες να «χτυπήσει» το Youtube, μέσω των δικό του βίντεο, που μπορεί να δει κάποιος απευθείας στην πλατφόρμα του. Για την ώρα η Google έχει ένα προβάδισμα σ΄τον συγκεκριμένο τομέα.

Αλλά το πιο εντυπωσιακό πεδίο στο οποίο θα συναγωνιστούν οι δύο εταιρίες, αναμένεται να είναι αυτό της τεχνητής νοημοσύνης. Η Google ανακοίνωσε το «προσωπικό σύμβουλο». Δηλαδή μια μικρή συσκευή η οποία θα μπορεί να απαντά… σε κάθε ερώτηση του χρήστη. Με λίγα λόγια θα μπορεί να γίνει google-άρισμα, οποιαδήποτε στιγμή, χρησιμοποιώντας απλά την ομιλία. Το Facebook δουλεύει επίσης πάνω στην τεχνητή νοημοσύνη- για την ώρα την χρησιμοποιεί για να εξελίξει το news feed του.

Πάμε και στην εικονική πραγματικότητα. Το Facebook…τα έδωσε δείχνοντας μας πως θα είναι η πλατφόρμα στο μέλλον, με τη χρήση των γυαλιών Oculus (τα οποία έχει εξαγοράσει ο Ζούκερμπερκ). Η Google δεν θα μπορούσε να μείνει άπραγη και παρουσίασε το δικό της γκάτζετ VR. Το DayDream. Χρησιμοποιώντας και εδώ τη δύναμη του Youtube, η Google θέλει να κυριαρχήσει στο VR.

Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, οι δύο «γίγαντες» θέλουν να συνδέσουν όλο τον πλανήτη στο ίντερνετ. Πως; Το Facebook με τα αυτόνομα drones τα οποία πετά σε διάφορα μέρη του κόσμου. Και η Google με τα δικά της μπαλόνια- γίγας τα οποία επίσης πετούν και έχουν τον ίδιο σκοπό.

Η Google έχει το πάνω χέρι στην αγορά των smartphones. Και με τα νέα κινητά που παρουσίασε, αναμένεται να κάνει ακόμα πιο δυνατή τη θέση της. Μη ξεχνάμε ότι η εταιρία έχει ακόμα ένα τεχνολογικό όπλο που λέγεται Android. το λογισμικό που είναι πιο δημοφιλές στο moblile, σε παγκόσμια κλίμακα. Το Facebook, ίσως άργησε λίγο να κάνει την μετάβαση από τα Pc στα κινητά. Βλέπουμε όμως τώρα ρίχνει όλο και περισσότερο βάρος εκεί. Εξελίσσοντας συνεχώς την mobile εκδοχή του.

Μένει να δούμε ποιος θα κυριαρχήσει στο μέλλον. Είναι δεδομένο ότι Google και Facebook θα κάνουν κάθε δυνατή προσπάθεια. Τα δεδομένα μέχρι τώρα δείχνουν ότι οι δύο εταιρίες είναι πολύ κοντά. Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει. Αρκεί ένα νέο προϊόν, ένα καινούργιο web site ή μια εφαρμογή. Και τότε, τα δεδομένα θα γίνουν διαφορετικά…

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 5 =