αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣCargoShare: Οι δύο startuppers που θέλουν να λύσουν το πρόβλημα των πλοίων που ταξιδεύουν για πολλά μίλια με κενό φορτίο

CargoShare: Οι δύο startuppers που θέλουν να λύσουν το πρόβλημα των πλοίων που ταξιδεύουν για πολλά μίλια με κενό φορτίο

Πρόκειται για ένα πεδίο που μοιάζει χαοτικό, με μεγάλους «παίχτες» να κυριαρχούν εκεί. Κι όμως, δύο Έλληνες startuppers αποφάσισαν να μπουν στον χώρο της ναυτιλίας με την δική τους ιδέα. Έφτιαξαν την πλατφόρμα CargoShare με στόχο να λύσουν ένα πρόβλημα: διαπίστωσαν ότι ένα τεράστιο ποσοστό των μιλίων που πραγματοποιούνται από τα πλοία διανύεται κενό φορτίου. Έτσι, οι Μάριος Γκιόκας και Κωνσταντίνος Χιωτίνης, δημιούργησαν μια πλατφόρμα που λειτουργεί στη λογική της αγοραπωλησίας και από τα δύο ενδιαφερόμενα μέλη, (ναυτιλιακές εταιρείες και ναυλωτές) τα οποία μπορούν να διαθέσουν ή να αγοράσουν μια προϋπάρχουσα προσφορά.

Ο συνιδρυτής της startup Μάριος Γκιόκας, μιλά στο It’s Possible για το πως προέκυψε η ιδέα, αν τους φόβισε το γεγονός ότι μπαίνουν σε ένα τόσο χαοτικό πεδίο όπως αυτό της ναυτιλίας, ενώ μας λέει την γνώμη του και για την «οικονομία του διαμοιρασμού» για την οποία τόση συζήτηση γίνεται τα τελευταία χρόνια.

 Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας και ποιο είναι το background των ιδρυτών;

Το έναυσμα για την ενασχόληση με το συγκεκριμένο εγχείρημα έγινε μετά τη διαπίστωση της δυσκολίας και της πολυπλοκότητας που αντιμετωπίζει η αγορά της ναυτιλίας στον τομέα των ναυλώσεων. Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι παρά το μέγεθος της συγκεκριμένης βιομηχανίας, χρησιμοποιούνται ακόμη πατροπαράδοτα μέσα, τα οποία έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση κόστους, χρονοκαθυστερήσεις, κατακερματισμένη εικόνα της αγοράς και σε ορισμένες περιπτώσεις έλλειψη διαφάνειας.

Όσον αφορά σε εμάς, προσωπικά είμαι υποψήφιος διδάκτωρ του Τμήματος Ναυτιλιακών στο Πανεπιστήμιο Πειραιά με οικονομικό background και εμπειρία στον τομέα των πωλήσεων σε μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες, ενώ ο συνεργάτης μου είναι απόφοιτος Πολυτεχνείου και με προηγούμενες πρωτοβουλίες στον τομέα της επιχειρηματικότητας. Η ενασχόλησή  με το χώρο της ναυτιλίας σε ακαδημαϊκό επίπεδο, σε συνδυασμό με έναν ευρύτερο κύκλο ο οποίος δραστηριοποιείται στο χώρο, αποτέλεσε την αφορμή για τη γέννηση της ιδέας του εγχειρήματος.

Τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα που έχετε δημιουργήσει;

Η πλατφόρμα της CargoShare αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα σε ναυτιλιακές εταιρείες και ναυλωτές.

Μέσα από την πλατφόρμα, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να βλέπουν όλα τα απαραίτητα για εκείνους δεδομένα, να διαπραγματεύονται άμεσα και να κλείνουν συμφωνίες μειώνοντας τη χρονική διάρκεια της διαπραγμάτευσης, εξοικονομώντας πόρους και έχοντας διαυγή εικόνα της αγοράς. Επιπλέον, τους δίνεται η δυνατότητα να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά και την παραγωγικότητά τους, μέσα από τις επιλογές συνεργασίας που παρέχονται.

Τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύ συζήτηση για την «οικονομία του διαμοιρασμού». Εσείς πριν ξεκινήσετε, μελετήσατε τα μεγάλα διεθνή παραδείγματα όπως π.χ. η Uber ή το Airbnb;

Η οικονομία του διαμοιρασμού αποτελεί πράγματι μια τάση που έχει φέρει έντονες αλλαγές στη σύνθεση κάποιων βιομηχανιών, όπως του τουρισμού και των μεταφορών.

Αν και παραδείγματα όπως η Uber και το Airbnb έχουν δεχθεί πολλές αντιδράσεις, κατά τη διάρκεια της μέχρι τώρα πορείας τους, θεωρούμε πως το μοντέλο της οικονομίας του διαμοιρασμού θα έχει μεγάλη επιτυχία μακροπρόθεσμα, καθώς προσφέρει νέες δυνατότητες, λόγω της ευκολίας, της διαφάνειας αλλά και των ευκαιριών που προσφέρει σε όλα τα μέρη.

Αντίστοιχα, θεωρούμε πως η αξία που προσφέρει η CargoShare είναι τόσο σημαντική ώστε να ξεπεράσει τα εμπόδια που καλείται να αντιμετωπίσει, ειδικά με τη γνώση που προσφέρει η μελέτη άλλων εγχειρημάτων όπως αυτά που προαναφέρθηκαν. Από πλευράς μας, πράγματι υπήρξε κάποια μελέτη αυτών των Διεθνών επιτυχημένων εγχειρημάτων στα σημεία, παρόλο όμως που η CargoShare διαφοροποιείται σε πολλά επίπεδα, όπως για παράδειγμα ο Β2Β χαρακτήρας της.

Βλέποντας το από έξω, το πεδίο της ναυτιλίας μοιάζει χαοτικό, με πολύ μεγάλες εταιρίες να δραστηριοποιούνται εκεί, και μεγάλα μπάτζετ να κυριαρχούν. Σας φόβισε καθόλου όλο αυτό το σκηνικό;

Η βιομηχανία της ναυτιλίας, αποτελεί κεντρικό μοχλό ανάπτυξης της Παγκόσμιας οικονομίας, με πολύπλοκες διαδικασίες και τεράστια μεγέθη και «παίκτες», αυτό όμως αποτελεί και την γοητεία της. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που μας προκαλεί φόβο αλλά και δέος, δίνοντάς μας παράλληλα κίνητρο για πιο σκληρή δουλειά, ενώ η επιτυχία σε έναν τόσο ώριμο και ανταγωνιστικό τομέα αποτελεί για εμάς πρόκληση.

Πως είναι η καθημερινότητα ενός startupper; Εσείς αυτή τη στιγμή έχετε μπει fulltime στο project σας ή το κάνετε παράλληλα με άλλες δουλειές;

Η καθημερινότητα ενός startupper, τουλάχιστον όπως τη ζούμε εμείς, δεν αποτελεί ρουτίνα καθώς οι προκλήσεις και τα ερωτήματα στα οποία καλούμαστε να ανταπεξέλθουμε είναι συνεχώς καινούργια. Παρόλα αυτά είναι σημαντικό να διατηρείται ένα πλάνο ώστε να υπάρχει συνεχής πρόοδος και ολοκληρωμένη οπτική του εγχειρήματος και των στόχων που τίθενται. Για εμάς αυτό σημαίνει σωστή διαχείριση του χρόνου και σαφής διαχωρισμός των εργασιών για το μεγαλύτερο τμήμα των αναγκαίων ενεργειών, σε συνδυασμό με συναντήσεις και από κοινού αποφάσεις σχετικά με την εξέλιξη και την περεταίρω ανάπτυξη του εγχειρήματος.

Το εγχείρημα της CargoShare, είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο και απαιτητικό, και ως εκ τούτου απαιτεί πολύωρη ενασχόληση σε καθημερινή βάση αποτελώντας για εμάς κύρια δραστηριότητα.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Στην παρούσα φάση είμαστε προσηλωμένοι στην επίτευξη των βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων στόχων, με σκοπό την περαιτέρω ανάπτυξη και βελτιστοποίηση του προϊόντος, ώστε η CargoShare να αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τους επαγγελματίες της ναυτιλίας. Μελλοντικά, μέλημά μας είναι η ενσωμάτωση μεριδίου της αγοράς, για την επίτευξη κρίσιμης μάζας η οποία είναι απαραίτητη  για την κάλυψη των αναγκών των χρηστών, σε επίπεδο επιλογών, ευκαιριών και δυνατοτήτων. Παράλληλα, αποτελεί βασική  μας αρχή η συνεχής βελτίωση και ενσωμάτωση νέων χαρακτηριστικών, ώστε η CargoShare να παραμένει στην αιχμή της τεχνολογίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two − 1 =