αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑApivita: Η ελληνική εταιρία που ξεκίνησε… από μερικά σαπούνια σε ένα κουτί και έφτασε στην εξαγορά 40 εκατ. ευρώ

Apivita: Η ελληνική εταιρία που ξεκίνησε… από μερικά σαπούνια σε ένα κουτί και έφτασε στην εξαγορά 40 εκατ. ευρώ

Στον έλεγχο της ισπανικής πολυεθνικής του χώρου της μόδας και των καλλυντικών Puig περνά η Apivita, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ισπανικού Τύπου.

Με βάση τις πληροφορίες που υπάρχουν η Puig απέκτησε πλειοψηφικό ποσοστό έναντι ποσού 40 εκατ. ευρώ ενώ η οικογένεια Κουτσιανά διατηρεί ποσοστό που εξασφαλίζει την καταστατική μειοψηφία.

Οι πληροφορίες πάντως αναφέρουν ότι ο Νίκος Κουτσιανάς και η οικογένεια των ιδρυτών θα διατηρήσουν την παρουσία τους στα πράγματα της εταιρείας. Το τελευταίο διάστημα η APIVITA, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν σε συζητήσεις με γνωστούς πολυεθνικούς ομίλους.

Η Puig είναι εταιρία παραγωγής και διακίνησης αρωμάτων αλλά και ειδών υψηλής μόδας με γνωστά brands στο χαρτοφυλάκιο της, η οποία ωστόσο δεν διαθέτει παρουσία στην αγορά των κρεμικών καλλυντικών (φυσικών ή μη). Ελέγχει τα σήματα Νina Ricci, Carolina Herrera, Paco Rabanne και Jean Paul Gaultier, τόσο στον τομέα των αρωματικών προϊόντων όσο και των ομώνυμων κολεξιόν ρούχων. Επιπλέον διαχειρίζεται τα brands Comme des Garçons, Prada, Penhaligon’s, L’Artisan Parfumeur και Valentino στον τομέα των αρωμάτων. Διαθέτει παρουσία σε 150 χώρες, σε 22 εκ των οποίων διατηρεί θυγατρικές εταιρίες, ενώ το 2015 εμφάνισε κύκλο εργασιών της τάξης του 1,645 δισ. ευρώ και κέρδη ύψους 126 εκατ. ευρώ.

Δύσκολη εκκίνηση, απίστευτη εξέλιξη

Όλα ξεκίνησα κάπου στο 1979, όταν μια αποφασισμένη νεαρή φαρμακοποιός, η Νίκη Κουτσιανά, έκλεισε σε ένα ξύλινο κουτί 48 χειροποίητα σαπούνια κι άρχισε να περπατάει στους δρόμους της Αθήνας, προσπαθώντας να πουλήσει στα φαρμακεία αυτό που αρχικά ουδείς αγόραζε: «μαύρα» ελληνικά σαπούνια, που δεν μύριζαν και πολύ ωραία, σε τιμή δεκαπλάσια σε σχέση με ένα κοινό σαπούνι, καθώς οι βασικές πρώτες ύλες -πρόπολη και θυμάρι- ήταν φυσικές και γι αυτό ακριβές. Κι όλο αυτό σε μια εποχή που οτιδήποτε εισαγόμενο μοσχοπουλούσε κι οτιδήποτε ελληνικό εθεωρείτο δεύτερης κατηγορίας. Πόσο μάλλον ένα φυτικό καλλυντικό…

Όπως σημειώνει το Economy365.gr. η νεαρή φαρμακοποιός άκουσε πολλά «όχι» και βρήκε πολλές κλειστές πόρτες, αλλά… δεν πτοήθηκε. Συνέχισε επίμονα μέχρι που τα σαπούνια άρχισαν να κερδίζουν πελάτες. Κάπως έτσι -κυριολεκτικά βήμα προς βήμα- μέσα από εκείνο το μικρό κουτί, αναδύθηκε το επιχειρηματικό όραμα, που στην πορεία των ετών εξελίχθηκε από το ζεύγος Κουτσιανά σε μια μεγάλη εταιρεία, με παρουσία από το Χονγκ Κονγκ ίσαμε το Τόκιο και από τη Μαδρίτη ως το Βουκουρέστι.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 + 12 =